Gå til innhold

[Løst] Tips til 13'' Ultrabook?


Abellen

Anbefalte innlegg

I den prisklassen ville jeg uten tvil gått for MacBook Pro Retina 13. Mye billigere enn ASUSen, 3 timer bedre batterilevetid, mulighet for både OSX og Windows, fantastisk touchpad, betydelig lavere støynivå under lett bruk, kabinettet blir mindre varmt samt at den er kraftig nok til å spille nyere spill.

 

Når det gjelder Samsungen så har den høyere oppløsning, men det hjelper pent lite når skaleringen i Windows fortsatt er veldig dårlig. Det integrerte skjermkortet i Samsungen er også mye svakere, samt at MBPr 13 generelt er bedre og billigere.

 

MacBook Pro 13 Retina er faktisk den beste "Ultrabook"-en i den prisklassen, og gir mest for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-cvVoQz

I den prisklassen ville jeg uten tvil gått for MacBook Pro Retina 13. Mye billigere enn ASUSen, 3 timer bedre batterilevetid, mulighet for både OSX og Windows, fantastisk touchpad, betydelig lavere støynivå under lett bruk, kabinettet blir mindre varmt samt at den er kraftig nok til å spille nyere spill.

 

Når det gjelder Samsungen så har den høyere oppløsning, men det hjelper pent lite når skaleringen i Windows fortsatt er veldig dårlig. Det integrerte skjermkortet i Samsungen er også mye svakere, samt at MBPr 13 generelt er bedre og billigere.

 

MacBook Pro 13 Retina er faktisk den beste "Ultrabook"-en i den prisklassen, og gir mest for pengene.

Hei!

 

Det du sier om skaleringen på Samsungen stemmer ikke. Etter at jeg oppdaterte til WIndows 8.1, var ikke dette noe problem, og alt er skalert opp og fungerer som det skal.

 

Jeg er også enig i din betegnelse av MacBook Pro som en "ultrabook." Den er langt i fra en ultrabook. For tjukk og tung.

 

Byttet nettopp ut MacBook Pro med overnevnte Samsung, og angrer ikke ett nanosekund på byttet! :)

Lenke til kommentar

Det du sier om skaleringen på Samsungen stemmer ikke. Etter at jeg oppdaterte til WIndows 8.1, var ikke dette noe problem, og alt er skalert opp og fungerer som det skal.

 

Skaleringen har blitt bedre i 8.1, men fortsatt ikke like bra som OSX etter min mening.

 

Jeg er også enig i din betegnelse av MacBook Pro som en "ultrabook." Den er langt i fra en ultrabook. For tjukk og tung.

For at en maskin skal bli kvalifisert som en Ultrabook må den være lavere enn 23mm i høyden, MacBook Pro Retina 13 er 18mm i høyden, altså kan den ut i fra tykkelsen defineres som en Ultrabook. Dog har den ikke touchskjerm og er derfor ikke en "ekte" Ultrabook, derfor skrev jeg "Ultrabook" i anførselstegn. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

 

 

Skaleringen har blitt bedre i 8.1, men fortsatt ikke like bra som OSX etter min mening.

 

 

For at en maskin skal bli kvalifisert som en Ultrabook må den være lavere enn 23mm i høyden, MacBook Pro Retina 13 er 18mm i høyden, altså kan den ut i fra tykkelsen defineres som en Ultrabook. Dog har den ikke touchskjerm og er derfor ikke en "ekte" Ultrabook, derfor skrev jeg "Ultrabook" i anførselstegn.

:w00t:

Lenke til kommentar

Er litt i samme bås selv. Akkurat nå heller jeg fakisk mot Lenovo Ideapad Yoga 2.

http://www.komplett.no/lenovo-ideapad-yoga-2-133-qhd-slv/797340

 

Trolig samme panel som Samsung, kan dog flippes 360 grader.

Ikke så veldig mye reviews ute enda men er stort sett på høyde med det mest.

 

Har vært innom Samsung 7 & 9 tidligere. På begge så har mousepad'n blitt alt for dårlig og jeg er faktisk nødt til å kjøre ekstern mus for å hele tatt bruke de. Defor litt skeptisk på om samsung her.

Til motsettning så er jo apple sin mousepad knall god - vanskelige valg hm ..

Endret av muttok
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva med Sony VAIO Pro? Prøvde den selv på Elkjøp, den var utrolig liten og lett! Er vel den letteste 13 tommeren tror jeg. Eneste var at touchskjermen ikke fulgte helt med.

Hadde kjøpt den selv, om det ikke hadde vært over mitt budsjett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

Hva med Sony VAIO Pro? Prøvde den selv på Elkjøp, den var utrolig liten og lett! Er vel den letteste 13 tommeren tror jeg. Eneste var at touchskjermen ikke fulgte helt med.

Hadde kjøpt den selv, om det ikke hadde vært over mitt budsjett.

 

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Sony-Vaio-Pro-Wifi-Issue/td-p/143557/page/148

 

148 forumsider som garantert vil få deg vekk fra tanken på å kjøpe Vaio Pro!

Lenke til kommentar

 

Har også sett på denne, hadde vært kjekt med noen tilbakemeldinger ja :)

 

Jeg an ikke si så mye annet enda enn at jeg er veldig fornøyd med PC-en, Dere burde kjøpe den fra Proshop og ikke Dustin. Fikk min innen 3-4 dager og den kommer ikke på dustin før langt uti Januar. JEg er midt oppi eksamenslesning nå, så bruker fortsatt min gamle PC siden det er der jeg har mest av programmene jeg trenger til det og jeg ikke har tid til å sette opp den nye PC-en helt enda. Men det jeg kan si hittil er:

 

1) Den vriker veldig stabil og går som en drøm med Windows 8.1

2) Du merker virkelig at du har en solid og premium vare, både i form av den smoothe designen og den robuste feelen du får ved å bruke den.

3) Prøvde å spille LOL på den, det taklet den meget bra.

4) Synes tastaturet er digg (kanskje fordi mitt forrige var sucky)

5) synes ikke den blir veldig varm

6) kunne kanskje hatt litt bedre batteritid, men for meg er det ikke så farlig. Varer opp mot 4-5 timer ved vanlig bruk

7) Lyden er nice, men merker litt en litt rar hviskelyd/surring når jeg bruker bose quite comfort av en eller annen grunn, har ikke sjekket opp dette enda...

8) Blir ikke varm, iaf ikke i forhold til min gamle laptop,

9) er veldig rask, men kan sikkert bli enda raskere med en ny SSD, har lest at denne ikke er så kraftig.

 

EDIT: dette var ang. UX302 btw

Endret av krøllas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...