Gå til innhold

Er Super Mario 64 tidenes beste lanseringspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte det faktisk ikke da det kom. Spillet er utvilsomt godt laget rent teknisk, men jeg elsket den tegneserieaktige 2D-stilen i de tidligere spillene og ble bare skuffet av den kantete polygongrafikken og den uvante kontrollen det medførte. Jeg hadde også samme reaksjon på Ocarina of Time og disse to spillene var mye av grunnen til at jeg gikk over til PS1 etter SNES.

Lenke til kommentar

Noen som kan svare oss på om Peach sitt fulle navn faktisk er Princess "Peach" Toadstool?

 

Sånn jeg har forstått det het hun alltid "Peach" i Japan, men ble "oversatt" til "Princess Toadstool" i de engelske versjonene. I SM64 prøvde de å slå dette sammen ved å bruke "Peach" som et kallenavn.

Vet ikke hva som er den offisielle canon forklaringen i Mario-universet.

Lenke til kommentar

Super Mario 64 gir utrolig mange gode og frustrerende minner! Første spillet jeg kan huske at jeg spilte og var starten på en god gamingkarriere. Brukte vel tre år på å fullføre det, hvor det å få 100 mynter i lethal lava land og rainbow ride var sykt pain. Husker det var mye diskusjon i vennegjengen hvordan man skulle få tak i noen av de hemmelige stjernene.

 

Har spilt dette spillet for mange ganger, bl.a. spilte jeg det på telefonen i fjor. Var insane vanskelig å styret alt på en touchskjerm ,men klarte å samle alle 120 stjernene til slutt! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som kan svare oss på om Peach sitt fulle navn faktisk er Princess "Peach" Toadstool?

 

Sånn jeg har forstått det het hun alltid "Peach" i Japan, men ble "oversatt" til "Princess Toadstool" i de engelske versjonene. I SM64 prøvde de å slå dette sammen ved å bruke "Peach" som et kallenavn.

Vet ikke hva som er den offisielle canon forklaringen i Mario-universet.

Jeg liker vår teori bedre!

Lenke til kommentar

Jeg vil våge å påstå Super Mario World var en bedre lanseringstittel, men klart, Super Mario 64 var definitivt den mest nyskapende.

 

Må si meg enig der.

 

SM64 var definitivt nyskapende, men personlig har jeg aldri likt det noe særlig. Spilte det hos en venn den gangen det kom ut, men jeg syntes alltid at kontrollene var litt for knotete og upresise, og oppbygningen generelt ikke var like bra som de tidligere Mario-spillene.

 

Det var nok en del av grunnen til at jeg avviste N64 som uinteressant og unnlot å skaffe meg (eller mase på foreldrene mine om å få) hverken den eller PS1, som også hadde mange 3D-spill.

 

Var egentlig ikke før på midten av 2000-tallet, med Sly Cooper serien at jeg ble overbevist om at 3D-plattforming kunne gjennomføres bra.

Lenke til kommentar

Grusomt spill på alle mulige måter.

 

I konsollsammenheng så var det sikkert nyskapende, men vet ikke om jeg vil si at det var til det bedre for konsollspill. Det gjorde i alle fall ikke dette spillet noe bedre.

 

Apropos grafikk: Selv i 1997 (som det vel kom til Norge) reagerte jeg på hvor stygt dette spillet var. Tror de fleste som hadde hatt en PC en stund på den tiden følte det samme, og selv om 3D var fryktelig stygt sammenlignet med 2D på den tiden, så tok Super Mario 64 kaka.

Lenke til kommentar

 

Grusomt spill på alle mulige måter.

 

I konsollsammenheng så var det sikkert nyskapende, men vet ikke om jeg vil si at det var til det bedre for konsollspill. Det gjorde i alle fall ikke dette spillet noe bedre.

 

 

Jeg syns sjøl det var veldig imponerende både visuelt og spillmekanisk :/

Enig. og animasjonene til Mario var jo strålende, og gav ham mer definert personlighet enn før.

Lenke til kommentar

 

Var egentlig ikke før på midten av 2000-tallet, med Sly Cooper serien at jeg ble overbevist om at 3D-plattforming kunne gjennomføres bra.

 

Jeg foretrekker også Super Mario World rent personlig, men nyskapingen til Mario 64 er vanvittig.

Har dere prøv Mario 64 i coop da? Testet det forrige uke med en kompis. UTROLIG gøy! Var slik jeg drømte om å spille det da det kom ut.

Sjekk det på linken, veldig lett å få til. Trenger emulator så er litt i grenseland, men om man har spillet fra før så er det jo greit :)

http://www.youtube.com/watch?v=RMATgQgD5L8

 

Litt bugs enda, men overraskende bra blir sikkert bedre etterhvert også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...