Gå til innhold

12 år - GTA V


Anbefalte innlegg

Min nevø på 12 år (Fyller 13 i Februar) har lyst på GTA V. Han har spilt det hos meg og synes det er superbra. Men moren mener at han ikke er gammel nok. Jeg har prøvd å overbevise henne at han er en veldig moden 12 åring og at jeg selv har spilt GTA Serien i ung alder og jeg ble ikke påvirket. Jeg spiller ærlig talt ikke noe annet. Hva synes dere er en grei alder å begynne å spille GTA 5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en moden 13 åring ser jeg ikke noe problem med det, dog 12-13 år er vel noe jeg anser som minimum for et slikt spill. Folk er veldig overbeskyttende over sånne spill, sannheten er at det er kanskje rundt 0.1% av befolkningen som blir påvirket.

 

Jeg og flere kompiser spilte GTA på den alderen, det hadde null betydning for noen av oss, og de som ikke får lov til å eie det selv spiller det bare hos kompiser uannsett, så resultatet er det samme.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Breivik spilte WoW også, som da har 12-årsgrense. Vil ikke akkurat si at man burde holde seg unna spillet av den grunn.

 

COD og GTA stiller likt hos med med tanke på alder.

Min taktikk har alltid vært at det var sikkert 1000 og oppover, unge som spilte COD, GTA osv... og ble voldelige og skadet folk (selsom jeg mener at det ikke er spillets feil og at foreldre burde lære barn hva som er rett og galt) og så har du ca: 22 Millioner andre som spilte og ble ikke påvirket. Men jeg menner at det er WoW som burde ha vært tatt ut i media som GTA Serien ble. Mener du at han heller burde få spille WoW enn GTA?

Lenke til kommentar

17-18 år.. Jeg mener at barn er for unge til dette. Man kan gå rundt på gata og drepe tilfeldig forbipasserende, og det ene oppdraget innebærer blant annet at man skal torturere en person.. Det er sikkert mange barn som takler dette fint, men ikke alle

Ja, det er riktig. Mange takler det fint men det er ikke alle. Men med tanke på at han er moden, jeg har selv sett han reagere til alle GTA Spillene nå nylig i sommerferien og den streke scenen der du blir tvunget til å torturere en person mente han selv var forferdelig og dette var noe som hørte hjemme i TV-Spill og ikke den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Personelig sier jeg NEI, det er scener i det spillet en 12 åring ikke burte se/gjøre. Som for eksempet hvopr du i det ene oppdraget hvor du skal torturere en man med å for eksempel prøve og drukne han i bensin, knuse kneskålene, trekke ut tenner, sende støt gjennom personen osv. osv. også er det den generelle biten av spillet hvor du blir belønnet av og skade andre, og være jævel.

Endret av Mr. Hormonella
Lenke til kommentar

Personelig sier jeg NEI, det er scener i det spillet en 12 åring ikke burte se/gjøre. Som for eksempet hvopr du i det ene oppdraget hvor du skal torturere en man med å for eksempel prøve og drukne han i bensin, knuse kneskålene, trekke ut tenner, sende støt gjennom personen osv. osv. Det burte i grunn være god nok begrunnelse spør du meg.

Enig i det. Hvor gammel synes du han burde være?

Lenke til kommentar

En moden 12 åring har tilgang til mye verre innhold en det som fremstilles i GTA gjennom internett på pc/telefon. Jeg syns det er mye bedre at ungdom gjør seg opp egne tanker tidlig om hva som er rett og galt, fremfor at foreldre skal late som om alt i verden er fryd og gammen.

 

Dessuten er det et spill for guds skyld. Hvis en 12 åring ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet, så har man større problemer..

Endret av sungun
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Bruker-292501

17-18 år.. Jeg mener at barn er for unge til dette. Man kan gå rundt på gata og drepe tilfeldig forbipasserende, og det ene oppdraget innebærer blant annet at man skal torturere en person.. Det er sikkert mange barn som takler dette fint, men ikke alle

Jeg var 14 når jeg spilte gta sa, var 16 når jeg spilte gta iv og jeg har det helt fint ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jepp, du har nok ikke tatt noen skade av det.

Du må slutte å følge meg i alle tråder bare for å plage meg, OG DU MÅ SLUTTE Å SI MITT EKTE NAVN. Jeg vurderer allerede å anmelde deg. Du har vært her i over 10 år, du burde vite bedre.........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...