Gå til innhold

Microsoft: – Valve gjorde mye med Steam som vi burde ha gjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok Valve kommer til å klare seg greit. Ikke bra, men greit. De kommer til å få oppstarts problemer og kommer til å slite med å få noen særlig markedsandel, men de vil ikke gi opp av den grunn.

De vil fortsette med forbedringer til de har klart å lage noe folk trives med. Når folk trives vil rykene om SteamOS spre seg på gamlemåten; jungeltelegrafen.

Dette kommer til å ta tid, men det kommer til å bli bra til slutt.

 

Det er nok ikke noen "<insert console here> killer, men det kommer til å få en andel av kaka.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen grunn til å ikke "lykkes". Det eneste kostnaden Valve har er å holde distroen deres up to date. Som sagt mange ganger tidligere, boksen deres er fortsatt bare en pc. Folk trenger ikke å investere i nye spill. De kommer (til slutt) til å funke på alle enhetene du har. Valve ønsker bare å ha muligheten til å selge spill på alle platformene (Win, Mac og Linux) fordi de er bekymret for utviklingen med app stores i win og osx.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

steam machines kommer ikke for at valve skal selge mange av dem og tjene penger, den kommer for at fok som vil ha en pc som bruker lite plass og kan brukes på TV-en skal kunne få seg en....

og et bevis på det er at hvis de skulle ha solgt Steam Machines kun for å tene penger, hadde de aldri sluppet ut SteamOS som gratis nedlasting(som de skal gjøre)

 

og grunnen til at valve leager SteamOS er å få spillutviklere til å lage spill til Linux og få folk til å få mere nytte av hardwaren sin..

 

Valve gjør ikke Steam Machines og SteamOS for å tjene penger(de tjener nokk av steam), de gjør det for å åpne spill brangsje i linux og hjelpe folk med små ferdig bygde pc-er med ferdig installert Steam OS.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

steam machines kommer ikke for at valve skal selge mange av dem og tjene penger, den kommer for at fok som vil ha en pc som bruker lite plass og kan brukes på TV-en skal kunne få seg en....

og et bevis på det er at hvis de skulle ha solgt Steam Machines kun for å tene penger, hadde de aldri sluppet ut SteamOS som gratis nedlasting(som de skal gjøre)

 

og grunnen til at valve leager SteamOS er å få spillutviklere til å lage spill til Linux og få folk til å få mere nytte av hardwaren sin..

 

Valve gjør ikke Steam Machines og SteamOS for å tjene penger(de tjener nokk av steam), de gjør det for å åpne spill brangsje i linux og hjelpe folk med små ferdig bygde pc-er med ferdig installert Steam OS.

 

lol

  • Liker 6
Lenke til kommentar

får håpe på at steamOS har støtte for alle spillene på EA sin spilltjeneste som battlefield og crysis og Medal of Honor osv. og men spillene som ligger på ubisoft sin uplay tipper jeg at det blir støtte for. mest fordi at alle spillene som er på uplay finnes på steam markedet. men veldig få av de på Origin :/

Lenke til kommentar

Jeg satt lenge med problemet om hvordan maskin jeg skulle kjøpe. Ps4 eller XBO.. Dette ble løst i dag, når jeg fikk svar på et spørsmål jeg har hatt en stund. Jeg har lurt på hvordan det ville bli med spill som var kjøpt på steam. Kunne jeg bruke de jeg har kjøpt på både Windows og Steam OS, hvis det er laget til begge da. Når jeg fikk svaret på det i dag, fant jeg ut at det blir Steam maskin på meg. Nå kan jeg game spillet i sofaen når jeg er hjemme, på hytta via PCen osv. Osv..

Det er noe jeg har ønsket i lang tid. En sømløs opplevelse. Jeg bryr meg ærlig talt ikke om noe av Media funksjonene som blir lagt inn i konsollene jeg har / kommer til å kjøpe. Jeg vil game på den, og gjerne hvor som helst. Dette er genialt, og jeg blir garantert en av de første i vennegjengen med steams maskin :-)

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

 

Jeg satt lenge med problemet om hvordan maskin jeg skulle kjøpe.

Det fins mange alternativer her. Du kan bestille fra nettbutikker, fysiske butikker og etterhvert også brukt på for eksempel finn. Det skal du ikke være bekymret for :)

Uansett hvor mye jeg tenker på svaret ditt, skjønner jeg ikke hvordan du kom fram til at jeg lurte på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig helt "off topic" men jeg synes likevel at det er verdt å ta opp.

 

"De tror dog at selskapet kommer til å møte utfordringer med SteamOS."

 

Hva er det med gamer.nos (og mange forumdebattanters) fascinasjon av ordet "dog"? Jeg ser det overalt på forumet og på gamer.no, men ingen andre steder. Jeg antar ordet knapt nok brukes i nyhetsartikler eller i skjønnlitterære bøker. Det er videre overhodet ingen som bruker "dog" muntlig.

 

"Dog" er gammeldags og skader ofte flyten i teksten. Man fremstår heller ikke som intellektuell ved å bruke det.

 

Forslag: Bruk "likevel", imidlertid, derimot osv.

 

Dog er forøvrig ikke synonymt med "men", noe jeg mistanker mange for å tro.

 

Der fikk jeg det ut! Det føltes veldig deilig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett hvor mye jeg tenker på svaret ditt, skjønner jeg ikke hvordan du kom fram til at jeg lurte på dette.

 

 

Det er fordi du presterte å bruke hvordan for hvilken i det første innlegget ditt. :)

 

Det er videre overhodet ingen som bruker "dog" muntlig.

 

"Dog" er gammeldags og skader ofte flyten i teksten. Man fremstår heller ikke som intellektuell ved å bruke det.

 

Forslag: Bruk "likevel", imidlertid, derimot osv.

 

 

Snakk for deg selv ;)

 

Forresten - Hvordan kan dog skade tekstflyt og likevel eller imidlertid ikke gjøre det?

Endret av Tan28
  • Liker 2
Lenke til kommentar

(De har gjort en god jobb med å holde PC-spill sterke på et tidspunkt der vi selv helt klart burde ha fokusert mer på det hva som skjedde på den fronten, forteller Spencer. Vi fokuserte nok for mye på bare konsoll)

 

Nei dere sier virkelig ikke det.. Fuck dere Microsoft.

Siden begynnelsen av 2000 tallet har dere ikke gjort annet enn å nedgradere og undergrave spill på pc plattformen.

Lagt mange xbox ekslusive titler og hatt dårlige porter til pcen. Og på toppen av isfjellet kom dere med games for windows live møkka.. Dere prøvte å drepe pc gaming. Men takk gud for at dere ikke lyktes.. Og nå syter dere over spilt melk... Vel buhuuu , dere får ingen sympati fra meg . Møkkasoft.. Goo valve !!!!!!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valve gjør ikke Steam Machines og SteamOS for å tjene penger(de tjener nokk av steam), de gjør det for å åpne spill brangsje i linux og hjelpe folk med små ferdig bygde pc-er med ferdig installert Steam OS.

 

Valve trenger ikke peneger, as.. Valve drives av luft og kjærlighet, det.

De gir ut SteamOS gratis fordi eneste mulighet der er å kjøpe spill gjennom deres tjeneste, og de lager maskinen fordi eneste OS der (for de uinnvidde iallefall) vil være SteamOS, og hvor kjøper de spill? Jo.. Nettopp!

 

Det er win-win, og pengene renner inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Valve gjør ikke Steam Machines og SteamOS for å tjene penger(de tjener nokk av steam), de gjør det for å åpne spill brangsje i linux og hjelpe folk med små ferdig bygde pc-er med ferdig installert Steam OS.

Valve trenger ikke peneger, as.. Valve drives av luft og kjærlighet, det.

De gir ut SteamOS gratis fordi eneste mulighet der er å kjøpe spill gjennom deres tjeneste, og de lager maskinen fordi eneste OS der (for de uinnvidde iallefall) vil være SteamOS, og hvor kjøper de spill? Jo.. Nettopp!

 

Det er win-win, og pengene renner inn.

Det er da ikke vanskeligere å installere Windows på en Steam Machine enn å stappe inn DVDn og trykke "Installer" :p Enhver gamer har vært gjennom den rutinen før, og har ikke noe problem med å gjøre det med ett OS.

 

Grunnen til at de gir ut SteamOS gratis har nok litt med at det hadde vært vanskelig å gi det ut for penger uten å havne i strid med GPL (lisensen GNU og Linux distribueres under) også. Likevel gir det ingen mening å ha ett proprietært OS kun for spilling, det ville undergrave hele satsinga.

 

Dessuten har du jo fortsatt Steam for Windows, Mac og Linux. Du kan jo fint lage ditt eget SteamOS med hvilken som helst PC, bare lag ett oppstarts-script som starter Steam i Big-Picture mode.

 

EDIT: En annen ting som er verdt å påpeke er at Valve har sagt de ikke har lyst å lage hardware'n selv. De lager sannsynligvis første generasjon, og hvis det blir super-populært så fortsetter de vel i flere generasjoner. Jeg trur likevel hovedsalget av Steam Machines kommer fra tredjeparter.

Endret av Skinney
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...