Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en selvbygd PC med Gigabyte GA-Z77-D3H, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, mSATA, VGA, DVI, HDMI, UEFI hovedkort.

 

Har kjøpt meg 3tb disk til PC'en min. Det er 3 disker i den fra før Jeg har dermed litt problemer med strømtilførselen.

Hvis jeg plasserer disken helt i toppen av racket så rekker så vidt strømforsyningen jeg bruker til DVDen - men det blir MEGET stramt. Skulle gjerne hatt litt mere luft over disken.

Det er en ekstra strømkabel med 4 pins kontakter til gamle harddisker. Finnes det overganger/adaptere fra denne til det nye formatet som er på nyere disker?

 

Har også installert en kortleser til minnekortene fra kameraet. Problemet er at sjakten til kortleseren er rett under DVDen mens USB kontakten på hovedkortet er helt nederst. Den 9-pins kabelen er med andre ord for kort.

Er det noen mulighet for at jeg kan få en skjøteledning til denne?

 

Handler gjerne fra Ebay da portotakstene i Norge er så forbasket høye?

 

Hva heter disse delene ev. på engelsk?

 

På forhånd takk :-)

 

Mvh

Stein Arne Jensen

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig så lenge du vet hvordan du kobler.

Du vet ikke om noen kabel som tilsvarer 2 slike ledninger.

 

Hvis ikke så ser jeg at jeg må fjerne en av pin'ene på den ene kabelen siden originalen bare bruker 9.

Faktisk er bare 8 ledere i bruk på ledningen fra kortleseren.

 

Vil en halvmeter ekstra kabel gjøre noe med overføringshastigheten?

Lenke til kommentar

Du vet ikke om noen kabel som tilsvarer 2 slike ledninger.

 

Hvis ikke så ser jeg at jeg må fjerne en av pin'ene på den ene kabelen siden originalen bare bruker 9.

Faktisk er bare 8 ledere i bruk på ledningen fra kortleseren.

 

Vil en halvmeter ekstra kabel gjøre noe med overføringshastigheten?

Sjekker om HP i Techbay har, han pleier å ha eller vite hvor man får tak i slike ting :)

 

Tror ikke en halv meter med kabel gjør noe med hastigheten nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro den kabelen du linker til vil fungere, og disse pinnene er kun dyttet inni ser det ut til, og bør derfor være lette å ta ut :)
Men søkte på "internal usb extention" og fant denne: http://www.ebay.com/itm/Internal-Motherboard-USB-2-0-male-to-female-M-F-female-Extension-Cable-Cord-8pin-/110968662658?pt=AU_CablesConnectors&hash=item19d63f6a82

 

Søker du selv, så finner du sikkert andre typer og evt lavere pris.. Dette var kun første treffet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro den kabelen du linker til vil fungere, og disse pinnene er kun dyttet inni ser det ut til, og bør derfor være lette å ta ut :)

Men søkte på "internal usb extention" og fant denne: http://www.ebay.com/itm/Internal-Motherboard-USB-2-0-male-to-female-M-F-female-Extension-Cable-Cord-8pin-/110968662658?pt=AU_CablesConnectors&hash=item19d63f6a82

 

Søker du selv, så finner du sikkert andre typer og evt lavere pris.. Dette var kun første treffet :)

Tusen takk!

Da er kabel til kr.16,80 bestilt (inkl. porto :) )

Problemet var å finne ut hva jeg skulle søke på. Du løste den veldig greit!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...