Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp meg med tatoveringstips av hudpleie!


ManiacTogy

Anbefalte innlegg

Hei, er nå i Polen og har tatt en relativt stor tatovering på armen. Den ble wrappet inn i plastikk og smørt vaselin på.. Noe som ikke er så bra, jeg har ingen anining hva salver og slikt heter her nede og det meste er stengt. ca 10 timer siden jeg forlat studioet. Tok av plastikken og vaska forsiktig av vaselinen med sånne perfymefrie rumpekluter for babyer.

 

Så jeg vil ikke wrappe armen i plastikk eller smøre inn med vaseling, selv og artisten sa jeg skulle dette. Etter min forståelse er det ulovlig i de fleste land å surre tatoveringer i plastikk ettersom det skapes en veske som ikke slippesløs, varme og perfekte forhold til bakterier.

 

Så jeg lufttørker armen nå, ligger i en seng uten noen salve eller noe. Er dette lurt? Trenger noen timers søvn før det er på'n igjen. Jeg vasker med de nevnte klutene og lar det tørke fritt.. Er det ok? Eller er det noe jeg må passe skikkelig på?

 

Håper på rask respons, er jææævlig engstlig nå :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare bra å pakke den inn noen timer rett etter den er tatt , for da får du ut det overflødige blekket.

Men ikke ha den på så altfor lenge.

Gjort dette med alle mine tattoveringer , 1 av dem er prisvinnende faktisk.

 

Vask å skyll med grønnsåpe , beste som er :)

 

Se om du kan finne en krem som heter Helosan , det er kremen de fleste tattovører annbefaler.

Ta også gjerne en tur innom andre tattoo sjapper å sjekk om de selger noen form for fuktighetskrem for tattoveringer :)

 

Men det aller viktigste her er å IKKE la den tørke inn , FOR THE LOVE OF GOD GO GET SOME MOISTURISING CREME ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...