Gå til innhold

Anbefaling: Her er de beste bærbare spillmaskinene i dag


Anbefalte innlegg

Asus G750JH kommer i flere varianter. Jeg kjøpte først den med 32 GB minne (T4059H) til ca 18k, men leverte tilbake denne til fordel for en identisk med 16 GB istedet (T4070H). De ekstra 16 GB kostet 2k ekstra, så det var greit å spare de.

 

Den finnes også i en 8 GB versjon, uten blu-ray (som jeg tviler på at jeg kommer til å bruke noen gang), til 13790,- (ikke på lager ser det ut til).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Toshiba Qosmio X70-A-114 frister godt, men med et 7970GE innabords i min stasjonære vil jeg aldri klare å forsvare et så dyrt kjøp av laptop mtp hvor dårlig skjermkortet egentlig er kontra skjermkort i stasjonære maskiner til samme pris.


Med et 750M får man mye for pengene mtp gaming, og følgende maskiner ser jeg på som mye mer attraktive når man tar prisen med i betraktning:



Acer Aspire V5-573G i5-4200U

Skjermstørrelse: 15.6"

Skjermoppløsning: 1366x768

Prosessor: i5-4200U

Minne: 8 GB

Skjermkort: GT 750M

Harddisk: 500 GB

Pris: 5555,-


Acer Aspire V5-573G i7-4500U

Skjermstørrelse: 15.6"

Skjermoppløsning: 1366x768

Prosessor: i7-4500U

Minne: 8 GB

Skjermkort: GT 750M

Harddisk: 500 GB

Pris: 7250,-


Acer Aspire V3-772G i5-4200M

Skjermstørrelse: 17.3"

Skjermoppløsning: 1920x1080

Prosessor: i5-4200M

Minne: 8 GB

Skjermkort: GT 750M

Harddisk: 750 GB

Pris: 6489,-


Acer Aspire V3-772G i7-4702MQ

Skjermstørrelse: 17.3"

Skjermoppløsning: 1920x1080

Prosessor: i7-4702MQ

Minne: 8 GB

Skjermkort: GT 750M

Harddisk: 878 GB

Pris: 7389,-

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Er ganske uenig med deg IceBlitz angående Acer Aspire V5-serien. Det er tunge maskiner med lav batteritid, dårlig skjermoppløsning og ingen SSD. Ganske essensielle ingredienser for en god bærbar.

 

Jeg mener at Multicom Xishan W350S gir mest verdi for pengene til spill med sitt GTX 765M, 1080p skjerm, SSD og bra konstruksjon til 8800,-.

 

Er imidlertid enig i at de fleste vil tjene på å gå ned til en modell med GT 750M ombord for bedre batteritid, kjøling og støynivå. Det er fortsatt et ganske kurant ytende skjermkort til spill. Denne modellen, også fra Multicom, anser jeg lett som allrounderen hvis gir mest verdi for pengene. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ganske uenig med deg IceBlitz angående Acer Aspire V5-serien. Det er tunge maskiner med lav batteritid, dårlig skjermoppløsning og ingen SSD. Ganske essensielle ingredienser for en god bærbar.

 

Jeg mener at Multicom Xishan W350S gir mest verdi for pengene til spill med sitt GTX 765M, 1080p skjerm, SSD og bra konstruksjon til 8800,-.

 

Er imidlertid enig i at de fleste vil tjene på å gå ned til en modell med GT 750M ombord for bedre batteritid, kjøling og støynivå. Det er fortsatt et ganske kurant ytende skjermkort til spill. Denne modellen, også fra Multicom, anser jeg lett som allrounderen hvis gir mest verdi for pengene. :)

 

 

Ehh...

 

Hvis du ser på specsene som jeg har uhevet med fet skrift og understrekt, så vil du se at begge 17.3" alternativene er med 1920x1080.

 

SSD vil ikke påvirke spillytelse overhodet, spesielt mtp at alle maskinene har 8 GB RAM.

Dessuten er de grisebillige, og rent spillmessig gir de mer for pengene enn noen andre maskiner på markedet slik jeg ser det.

 

EDIT: Og dessuten må man kjøpe OS med maskinen du linker til som bare gjør den enda dyrere.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Sverger til Asus ROG <3 , dog venter jeg til de kommer med full SSD og ikke dette hybrid tullet :)

Er ikke hybriddisk i denne, er to 2.5" brønner. Den ene disken er en 250 GB SSD og den andre en 750 GB HDD. Dermed har du SSD til alt som betyr noe, og likevel rikelig med plass til resten. Ergo ikke noe tull, kun gode løsninger ;-)

Endret av Elgen-Hansi
Lenke til kommentar

Lenovo IdeaPad Y510p
Skjermstørrelse: 15.6"
Skjermoppløsning: 1920x1080
Prosessor: i7 4700MQ @ 2.4GHz/3.4GHz (turbo)
Minne: 16 GB
Skjermkort: 2x GT 755M (ja, to stykker)
Harddisk: 1000GB med 24GB SSD-hurtigminne
Pris: 10495,-

 

OBS - har ikke optisk drev med. Folka hos Lenovo putta heller inn en ekstra vifte...

Godt fornøyd med min.

Endret av CrazyOne
Lenke til kommentar

 

 

Er ganske uenig med deg IceBlitz angående Acer Aspire V5-serien. Det er tunge maskiner med lav batteritid, dårlig skjermoppløsning og ingen SSD. Ganske essensielle ingredienser for en god bærbar.

 

Jeg mener at Multicom Xishan W350S gir mest verdi for pengene til spill med sitt GTX 765M, 1080p skjerm, SSD og bra konstruksjon til 8800,-.

 

Er imidlertid enig i at de fleste vil tjene på å gå ned til en modell med GT 750M ombord for bedre batteritid, kjøling og støynivå. Det er fortsatt et ganske kurant ytende skjermkort til spill. Denne modellen, også fra Multicom, anser jeg lett som allrounderen hvis gir mest verdi for pengene. :)

 

Ehh...

 

Hvis du ser på specsene som jeg har uhevet med fet skrift og understrekt, så vil du se at begge 17.3" alternativene er med 1920x1080.

 

SSD vil ikke påvirke spillytelse overhodet, spesielt mtp at alle maskinene har 8 GB RAM.

Dessuten er de grisebillige, og rent spillmessig gir de mer for pengene enn noen andre maskiner på markedet slik jeg ser det.

 

EDIT: Og dessuten må man kjøpe OS med maskinen du linker til som bare gjør den enda dyrere.

V3 har 1920x1080

V5 har 1366x768

 

Derfor skrev han at V5 serien ikke var anbefalt fra hans standpunkt, og jeg må si meg enig med han.

Lenke til kommentar

Det er kanskje verd å nevne at Multicom sine pcer bråker en del med mindre man slenger på med en BIOS oppdatering.

 

Før oppdatering ville min vente med å skru på vifta til den ble skikkelig varm, og da lot den vifta stå på maks (Jetmotor) i et halvt minutt til den ble kald. Med ny bios holder den en stabil temperatur med lavt støynivå.

Lenke til kommentar

Selv den aller dyreste Alienware 18 får man kun med 80GB mSATA SSD, du kan ikke engang velge SSD istedenfor snurredisk, ei heller mSATA ssd på fornuftig størrelse. Direkte useriøst på en maskin i den prisklassen spesielt når 1TB SSD kun koster 3999 i prisguiden idag. Finnes det andre 18" spillbærbare i toppklassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...