Gå til innhold

Erfaringer med Homebase anno 2013 ?


Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg vurderer å skaffe TV kanaler med Homebase, da de er avtalepartner med fiberselskapet jeg har internett gjennom.

 

Det er snakk om en investering på 2000kr for dekoder, samt 12mnd. binding.

 

Men så forsøkte jeg å søke etter andre som har erfaringer med selskapet, da jeg selv aldri har hørt om leverandøren før. Stort sett var det sørgelige dårlige erfaringer ute og går, men de fleste postene går 2 år tilbake i tid. Så jeg håpte kanskje de har kommet seg litt siden da..

 

Så er det noen som har nylige erfaringer med Homebase..?

 

(Jeg er ikke interessert i å ha en dekoder som er sørpe treg, låser seg, eller generelt dårlig kvalitet på HD kanalene..)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann. Sent svar her, så kanskje ikke noe hjelp, men jeg har ikke gode erfaringer med Homebase. Dekoderene er dårlige, pvr-funksjonene håpløse (opptakk forsvinner, blir ikke tatt opp, noen ganger hakkete og spoling er gambling....). Og for ikke å snakke om kundeservice, det er fraværende! Siste eksempel på dette er at jeg bestilte Viasat Premium i en 3 mnd gratis prøvekampanje, og sendte mail og sa opp pakken rett etterpå. Tror du selvfølgelig ikke de fortsetter å fakturere meg! Sent de en sinna-mail nettopp, så innlegget muligens litt farget av mye opphopet aggresjon :p

 

Men er fornøyd med stabilitet utenom opptaksfunksjoner og filmleie. Veldig sjelden forstyrrelser eller nedetid. Knapt opplevd i min tid som kunde (2,5 år). Så det skal de ha. Men eneste grunnen til at jeg fortsatt har Homebase er at eneste alternativ er RiksTv, og ikke sikker på om de kan tilby samme kvalitet og driftsikkerhet hos oss.

 

Kanskje ikke du får bruk for dette svaret, men kan kanskje hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Takk for svar!

 

Jeg har ikke bestilt noe enda, så det hjelper i aller høyeste grad. Det som er viktig for meg er at kvaliteten på tv-signalene er bra og at boksen er stabil. Er HD kanalene faktisk god kvalitet, og er boksen stabil nok til at den ikke må restartes og er treig? F. eks hvordan er kanalskifte, går det raskt eller tregt?

 

Så er det noen skikkelig løse rykter om oppkjøp fra AltiBox av fiber selskapet mitt også, som gjør meg enda mer usikker på om jeg bør vente å se hva som skjer. Men har jo lyst på TV og. Riks-TV er eneste alternativ hvor jeg bor.

Lenke til kommentar

Ikke noe ekspert på HD-kvalitet, men de virker bra for meg. Som sagt er det stabile bilder, og sjelden driftsstans. Hender en sjelden gang jeg må resette dekoder. Synes generelt dekoderen er treg, tar ett par sekunder å skifte kanal, tar enda litt flere sekunder å få opp epg.

 

Jeg er selv på nippet til å bytte til RiksTv selv, så det sier vel sitt? Kommer nok ikke til å gjøre det pga gode og stabile bilder. Hadde get tidligere (2010), og var MYYYYE mer fornøyd med dems dekoder og pvr. Virker nesten som om dekoderen er fra forrige årtusen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Du har nettopp overbevist meg om å hoppe over HomeBase :)

 

Lurer på om ikke RiksTV faktisk er en bedre løsning jeg og. Alt det du nevner over gjør at jeg ikke har lyst å prøve engang..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...