Gå til innhold

Min slanketur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er mye is og ikke for mye sørpe, så hadde jeg gått for goretex joggesko med pigger.

 

Som du sier, så lenge du føler deg mett, så spiller det ikke så stor rolle hva du spiser. For de av oss hvor det ville vært et problem, så er mat med mye proteiner bra. Det viktigste å tenke på når man slanker seg er at det er et langtidsprosjekt. F.eks 4 uker er ingenting i slankesammenheng. Tenk på hvor mange år det har tatt å legge på seg kiloene! Det hjelper nok bra på å gå 5-15km hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Hvis det er mye is og ikke for mye sørpe, så hadde jeg gått for goretex joggesko med pigger.

 

Som du sier, så lenge du føler deg mett, så spiller det ikke så stor rolle hva du spiser. For de av oss hvor det ville vært et problem, så er mat med mye proteiner bra. Det viktigste å tenke på når man slanker seg er at det er et langtidsprosjekt. F.eks 4 uker er ingenting i slankesammenheng. Tenk på hvor mange år det har tatt å legge på seg kiloene! Det hjelper nok bra på å gå 5-15km hver eneste dag.

I hvilken kleskjede finner jeg sånne joggesko? G-Sport og XXL? For jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt. ._.

 

Ja, det er utvilsomt et langtidsprosjekt. Satser i alle fall på en tosifret vekt til sommeren. :)

Lenke til kommentar

I hvilken kleskjede finner jeg sånne joggesko? G-Sport og XXL? For jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt. ._.

 

Ja, det er utvilsomt et langtidsprosjekt. Satser i alle fall på en tosifret vekt til sommeren. :)

Vet faktisk ikke, traff på en pensjonist på tur* som hadde noen sånne.

 

*Midt på vinteren i -10 grader på toppen av en ås hvor det er snø/islagt sti til topps.

Lenke til kommentar

Enig. Du veier deg for ofte, og kommer til å gå på en smell når framgangen ikke er like god fordi du har mistet mesteparten av vannvekta og vekta dermed fluktuerer litt mer naturlig.

 

Det sagt, så mener jeg sterkt overvektige har godt av å veie seg, og ikke bare bruke målebånd. For normalvektige som vil slanke seg så er det nok annerledes, og fornuftig å holde seg til bilder og måling av diverse omkretser, men når man veier ~120kg på 183cm (og det ikke skyldes at man er überbøs) så bør målet til å begynne med være å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

Enig. Du veier deg for ofte, og kommer til å gå på en smell når framgangen ikke er like god fordi du har mistet mesteparten av vannvekta og vekta dermed fluktuerer litt mer naturlig.

 

Det sagt, så mener jeg sterkt overvektige har godt av å veie seg, og ikke bare bruke målebånd. For normalvektige som vil slanke seg så er det nok annerledes, og fornuftig å holde seg til bilder og måling av diverse omkretser, men når man veier ~120kg på 183cm (og det ikke skyldes at man er überbøs) så bør målet til å begynne med være å gå ned i vekt.

Selvfølgelig er det greit å bruke badevekta som en indikasjon på hvor man ligger hen i løypa, men å stå på den hver dag kommer som sagt til å ende i stor skuffelse.

Er man stor og slanker seg, så kommer man til å se en stor endring rundt magen hvis man bruke målebånd.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med å være en gammel "mor", så jeg fortsetter å stå på vekta. :) Målebånd kjøper jeg ikke, foretrekker heller å kjenne at jeansene mine blir løsere. Har tenkt å roe ned veiinga når jeg ser at tempoet på vektnedgangen går ned.

 

Vekta står for øvrig på 117,7 kg.

 

Ut og gå seinere i dag, kjøpte meg nye sko i går, så dette blir bra. n_____n Gnagsårplaster er kjøpt inn, for går ut i fra at skoene må gåes inn. U_U

 

Veldig inspirert av bildene dine for øvrig Herr Brun. :)

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Usikker på hva vekta mi er nå siden jeg er vekkreist.

Det ble fire langturer denne uka også for øvrig.... har vært ganske flink mtp. å holde meg unna snoperier.

Satser på å holde status quo over jula, og forhåpentligvis gå litt ned da også, før jeg er tilbake i Tromsø.

 

Reiser til Sveits for å stå på snowboard så blir vel en del trening det også. C: Har også fått sesongkort i bakken i Tromsø, så forhåpentligvis kan jeg bytte gåturene med snowboardkjøring isteden. C:

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare si med en gang at det ikke har vært noe trening i jula. Reiser til Sveits i morgen... hvor det blir en del snowboardkjøring, men etter det er det rett tilbake til Tromsø og inn i rutinen min igjen.

 

Fikk for øvrig veid meg i dag og vekta viste 117,0 kilogram. Så målet om å holde status quo har i alle fall holdt seg. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...