Gå til innhold

Nvidia dumper prisen på toppmodeller og gir bort gratis storspill


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på ytelsesforskjellene til diverse 780 kort, men da jeg stadig hører navnet "EVGA 780 Classified", så lurer jeg på om akkurat dette kortet er ytelsesmessig verdt rundt 500kr. mer enn f.eks. Gainward 780 Phantom eller Asus 780 DCII?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

her i norge er det bare 200kr forsjell nå, og husk, at med stock viften ol, utnytter ikke 290x sin fulle kraft, så anbefaler alle som har tenkt til å kjøpe en av delene å vente til 290x kommer med andre kjølesystemer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på ytelsesforskjellene til diverse 780 kort, men da jeg stadig hører navnet "EVGA 780 Classified", så lurer jeg på om akkurat dette kortet er ytelsesmessig verdt rundt 500kr. mer enn f.eks. Gainward 780 Phantom eller Asus 780 DCII?

 

Kommer an på hvem man spør:-) Spør du meg, definitivt! Hadde du spurt kl 17, definitvt nei;-) Hadde egentlig sirklet meg inn på Asus sitt, helt til jeg så hvor bra EVGA faktisk var...med litt klokk så slår det jo Titan i de fleste tester jeg har lest.

 

http://hexus.net/tech/reviews/graphics/60269-evga-geforce-gtx-780-classified/?page=3

Lenke til kommentar

Jeg vurderer ett 780 kort meget sterkt nå, og Asus 780 DCII koster nå 4516kr. hos "foretrukket forhandler" (Dustinhome) - med det sagt, så skal Komplett "bare" ha 4195kr.* (underlig at Komplett er billigere enn Dustinhome for en gangs skyld) for det samme kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790757

 

EVGA GeForce GTX 780 3GB Classified CUDA koster 4695kr.:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=792256

 

...så vil jeg noen gang merke den praktiske ytelsesforskjellen mellom disse 2 kortene, når jeg ikke er overhodet interessert i overklokking (hvis det er så at det er poenget med Classified-kortet)?

 

 

Edit:

*4290kr. for Asus 780 DCII hos Komplett inkl. frakt.

Jeg har studentkonto og dermed gratis frakt hos Dustinhome.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

En sånn test yter jo ikke Classified rettferdighet. Det er et kort for overklokkere og moddere og nytes best med vann og gjerne annen bios på kortet.

Du har helt sikkert rett: Klokke skal jeg, men lar det gå på luft. På side 11 der så er det testet overklokket, og ser man kan trekke mye hz selv uten vann. Mulig jeg har kastet vekk 500kr for alt jeg vet og Asus kortet hadde levert like bra med overklokk på luft, men det får nå være:-)

Lenke til kommentar

Sa tidligere at jeg hadde bestemt meg for 780... Men det var ikke så lett. Noen som kan komme med innspill?

 

Jeg er en gamer. Men jeg bruker hovedsakelig tiden min på å modde Skyrim. Jeg vil oppgradere fra GTX 670 pga. det kun har 2 GB VRAM. Jeg trenger minst 3.

 

AMDs to entusiastkort har mer VRAM. Svaret med tanke på dette er enkelt: Ja til AMD.

 

Prisen er imidlertid lavere for 780. Dessuten slipper jeg AMDs håpløse kjøler. Jeg hadde for så vidt tenkt å bruke en Prolimatech MK-26, men det hadde blitt enda dyrere. Totalprisen på R9 290 (X) ville blitt ca. 4350 (5200 for X).

 

(TL;DR:) Kommer jeg til å trenge den ekstra GBen (fra 3 med GTX 780 til 4 med AMD) med VRAM de neste TO årene før jeg oppgraderer skjermkort igjen? Titan er ikke en mulighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Sa tidligere at jeg hadde bestemt meg for 780... Men det var ikke så lett. Noen som kan komme med innspill?

 

Jeg er en gamer. Men jeg bruker hovedsakelig tiden min på å modde Skyrim. Jeg vil oppgradere fra GTX 670 pga. det kun har 2 GB VRAM. Jeg trenger minst 3.

 

AMDs to entusiastkort har mer VRAM. Svaret med tanke på dette er enkelt: Ja til AMD.

 

Prisen er imidlertid lavere for 780. Dessuten slipper jeg AMDs håpløse kjøler. Jeg hadde for så vidt tenkt å bruke en Prolimatech MK-26, men det hadde blitt enda dyrere. Totalprisen på R9 290 (X) ville blitt ca. 4350 (5200 for X).

 

(TL;DR:) Kommer jeg til å trenge den ekstra GBen (fra 3 med GTX 780 til 4 med AMD) med VRAM de neste TO årene før jeg oppgraderer skjermkort igjen? Titan er ikke en mulighet.

 

vent til det kommer bedre kjølere til R9 290X...

Lenke til kommentar

Må si dette er uvanlig rask respons fra Nvidias side, men lavere priser er alltid bra for oss forbrukere.

Virker som om AMDs Never Settle-kampanje har fått Nvidia til å reagere her også.

 

Det spennende nå blir jo om Nvidias prsikutt er dypt nok for å matche R9 290, gitt at R9 290 koster 3500 kr og leverer tilsvarende ytelse som GTX 780 vil Nvidia rett og slett måtte kutte prisene enda en gang, som i praksis er en reversering av det som skjedde da Nvidia kom ut med GTX 680 og GTX 670.

 

Hva har du røyka a? Haha, neida :p

 

r9 290X ligger på 4500kr :)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=800872

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Kan man finne skjermkortene uten spill, aka billigere skjermkort? Jeg mener, R290 med Battlefield og battlefield premium ligger på 4500.. Skulle gjerne hatt et GTX 780 uten de 3 spillene, aka et kutt på ca 1500 ...

 

hadde ikke blitt så mye billigere uten spill.. kansje 100-200 groner billigere uten spill, for AMD og Nividia har avtale med produsentene som gjør at de trenger å betale veldig lite til produsentene av spillet...

Lenke til kommentar

 

Må si dette er uvanlig rask respons fra Nvidias side, men lavere priser er alltid bra for oss forbrukere.

Virker som om AMDs Never Settle-kampanje har fått Nvidia til å reagere her også.

 

Det spennende nå blir jo om Nvidias prsikutt er dypt nok for å matche R9 290, gitt at R9 290 koster 3500 kr og leverer tilsvarende ytelse som GTX 780 vil Nvidia rett og slett måtte kutte prisene enda en gang, som i praksis er en reversering av det som skjedde da Nvidia kom ut med GTX 680 og GTX 670.

 

Hva har du røyka a? Haha, neida :p

 

r9 290X ligger på 4500kr :)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=800872

Det er r9 290 han snakker om ikke "x";)

Lenke til kommentar

Fantastisk irriterende. Først er jeg akkurat litt for sent ute med å få bestillt/bestemt meg for hvilket skjermkort jeg ville ha, slik at de har gått over fra Splinter Cell: Blacklist til Batman Arkham Origins. Og nå bare 2-3 uker etter at jeg har fått kortet så bytter de ikke bare tilbake til Blacklist, men de legger med Assasin's Creed Black Flag også. Grrrrrrr. :glare::grumpy::angry::cry::mad:

Lenke til kommentar

Fantastisk irriterende. Først er jeg akkurat litt for sent ute med å få bestillt/bestemt meg for hvilket skjermkort jeg ville ha, slik at de har gått over fra Splinter Cell: Blacklist til Batman Arkham Origins. Og nå bare 2-3 uker etter at jeg har fått kortet så bytter de ikke bare tilbake til Blacklist, men de legger med Assasin's Creed Black Flag også. Grrrrrrr. :glare::grumpy::angry::cry::mad:

 

Send en mail ang dette til selskapet du kjøpte kortet fra, mulig du får til sendt en voucher (kode til spillet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...