Gå til innhold

Hvordan endre telefonnummer? Stalker


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt en stalker en stund, og jeg har ikke tatt det så veldig seriøst egentlig da han ikke vet akkurat hvor jeg bor osv. Han vet bare byen jeg bor i, men den er jo ikke så liten at det gjør noe.

 

Han har ikke kontaktet meg siden juli, men det gjorde han via snapchat (da jeg har blokkert han på alt annet) for noen dager siden og gudene vet hvordan han fikk tak i den, men uansett så har jeg nå funnet ut at jeg må få byttet telefonnummer slik at han ikke får kontaktet meg igjen.

Jeg er ikke redd han egentlig, for han er en liten pingle og typen min er det ingen som vil kødde med, men jeg takler bare ikke at han kontakter meg og vil ha et bedre liv om jeg slipper å tenke på det mer.

 

Så for å komme til saken så lurer jeg på hvordan jeg skal endre telefonnummer? Kan jeg bare endre det uten noe styr med simkort, eller må simkortet byttes ut også?

Er en del stress med å fortelle alle om at jeg har byttet telefonnummer osv, men jeg har nå innsett at det er bedre å gjøre det enn at han fyren der må plage meg.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt din operatør og forklar situasjonen. Vet flere har muligheten til å ordne deg nytt nummer der du slipper å bytte simkort.

 

Om du får deg nytt nummer så vil du ha det hemmelig går jeg ut i fra. Om vedkommende klarte å finne snapchat-IDen din, vil han sikkert også klare å finne det nye nummeret, om du ikke er fryktelig nøye på hvem du deler det ut til.

Lenke til kommentar

Kontakt din operatør og forklar situasjonen. Vet flere har muligheten til å ordne deg nytt nummer der du slipper å bytte simkort.

 

Om du får deg nytt nummer så vil du ha det hemmelig går jeg ut i fra. Om vedkommende klarte å finne snapchat-IDen din, vil han sikkert også klare å finne det nye nummeret, om du ikke er fryktelig nøye på hvem du deler det ut til.

Ah.. Men hvordan får jeg det hemmelig da? :) Kan operatøren min ordne det?

 

 

Kan det være et alternativ å blokkere telefonnummeret kanskje? Det er en enklere løsning, men jeg forstår det om du vil bytte nummer siden denne løsningen ikke er helt "idiot-sikker" mtp at det kun er å bruke en annen telefon så får han kontaktet deg igjen.

Ja, men han vil fortsatt da kunne kontakte meg via snapchat og andre ting så vidt jeg vet og som du sier så kan han ta kontakt med andre telefoner.

 

Tusen takk for svar! :)

 

Edit: Det jeg tenker er kanskje å blokke hans telefonnummer i tillegg til å endre mitt telefonnummer.

Endret av stevia
Lenke til kommentar

Ah.. Men hvordan får jeg det hemmelig da? :) Kan operatøren min ordne det?

 

Hemmelig nummer er en tjeneste hos både NetCom og Telenor. Tipper flere mindre operatører tillater det samme. Kort fortalt blir da ditt nye nummer ikke registrert i katalog, og det vil være begrenset hvor mye informasjon en forhandler vil få opp ved å gå inn på nummeret ditt.

 

Om du får hemmelig nummer vil nummeret ditt være skjult når du ringer folk, så det er verdt å ta med i betrakningen. Mange tar ikke telefonen når det står skjult nummer på skjermen... Nummeret vil derimot være synlig på SMS og MMS.

Lenke til kommentar

 

Hemmelig nummer er en tjeneste hos både NetCom og Telenor. Tipper flere mindre operatører tillater det samme. Kort fortalt blir da ditt nye nummer ikke registrert i katalog, og det vil være begrenset hvor mye informasjon en forhandler vil få opp ved å gå inn på nummeret ditt.

 

Om du får hemmelig nummer vil nummeret ditt være skjult når du ringer folk, så det er verdt å ta med i betrakningen. Mange tar ikke telefonen når det står skjult nummer på skjermen... Nummeret vil derimot være synlig på SMS og MMS.

Jeg har telenor.

 

Ah, litt dumt at det vil være skjult nummer da. Hmm, da vet jeg ikke om jeg vil ha det :/

Husk at du kan blokkere brukere på Snapchat. Siden jeg er verdens dårligste til å forklare, googlet jeg en fin guide som du kan ta en kikk på.

Flott! Takk!

Lenke til kommentar

Om du bytter nummer kan du be operatøren å skjule ditt nye nummer fra nummeropplysningstjenester.. Dette er gratis, og ofte svært effektivt :)

 

Hemmelig nummer koster 250,- pr mnd hos NetCom, vet ikke hva de andre tar. Dette er en tjeneste som er beregnet for de som er grovt trakasert, i fare el.

Dette er kanskje noe overkill?

 

Et annet effektivt virkemiddel er jo e be vedkommende la vær å plage deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du bytter nummer kan du be operatøren å skjule ditt nye nummer fra nummeropplysningstjenester.. Dette er gratis, og ofte svært effektivt :)

 

Hemmelig nummer koster 250,- pr mnd hos NetCom, vet ikke hva de andre tar. Dette er en tjeneste som er beregnet for de som er grovt trakasert, i fare el.

Dette er kanskje noe overkill?

 

Et annet effektivt virkemiddel er jo e be vedkommende la vær å plage deg?

Tror du virkelig at jeg ikke har bedt han om å holde seg unna meg 100000 ganger? Når han sender nakenbilde av seg selv på MMS når jeg har bedt han om å holde seg unna og at han vet at jeg har kjæreste og null interesse av å se han naken, så skjønner du vel at det ikke er bare å be han om å slutte.

Tingen med stalkere er at de tenker at all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet. Men til og med å ikke gi han oppmerksomhet hjelper ikke. Da ble han så desperat at han skreiv at en dag SKULLE vi ha sex (virka ikke som om at jeg hadde noe valg, liksom).

 

Men jeg får be dem skjule fra nummeropplysningstjenester ja :) Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Både Android og IOS (ver. 7 og nyere) kan blockere nummer, uten bruk av 3. parts app.

 

Ellers er jo en god gammeldags ørefik ofte en løsning :)

Jeg kan ikke gi han en ørefik når jeg ikke har møtt han og ikke vil møte han heller da :p

 

 

Dersom du har en smarttelefon finnes det apps som lar deg automatisk blokkere anrop og meldinger. Kan jo være et tips å prøve før man bytter nummer. Bruker selv en som heter Blacklist på android.

okei. da kan jeg prøve det :) Takk :)

Lenke til kommentar

Vet du hvor fyren bor?

Du sier jo du har en tøff type, det er bare å sende han på hjemmebesøk..?

Han bor veldig langt unna :)

Typen er ikke voldelig med mindre det er nødvendig (er av og til nødvendig i jobben hans, og pga det han jobber med så kan han ikke bare banke noen uten videre) , så han hadde ikke slått ned han fyren med mindre han hadde angrepet meg eller kjæresten da :) Men jeg føler meg selvsagt mye mer trygg når jeg er sammen med kjæresten, og jeg vet at han stalkeren min har vært her i byen en del ganger før, og siden jeg bor i sentrum så holder jeg meg derfor inne om kveldene når ikke kjæresten er med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...