Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er dine uvaner?


Bolivar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på med ett prosjekt på skolen som omhandler uvaner. Denne går ikke under det samme temaet som den andre tråden min, da den omhandler forskjeller, bare for å ha det klart.

Her er noen tråder på forumet allerede som omhandler uvaner, men jeg vil ha en oppdatert versjon, da ett samfunnet er mer moderne nå enn for 7 år siden.

Så da spør jeg dere forumbrukere: Hva er deres uvaner?


Definisjon: Een vane eller en uvane en automatisk oppførselsrutine som gjentas regelmessig uten at en tenker over det. Vedkommende er kanskje ikke oppmerksom på eller bevisst oppførselen. Når vedkommende blir gjort oppmerksom på oppførselen kan de ofte greie å kontrollere uvanen.

Jeg har en uvane med å "aldri" lukke skapdører, lage en lyd med å blåse luft mellom fremtennene osv. osv.

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definisjon: Een vane eller en uvane en automatisk oppførselsrutine som gjentas regelmessig uten at en tenker over det. Vedkommende er kanskje ikke oppmerksom på eller bevisst oppførselen. Når vedkommende blir gjort oppmerksom på oppførselen kan de ofte greie å kontrollere uvanen.

Jeg har en uvane med å "aldri" lukke skapdører, lage en lyd med å blåse luft mellom fremtennene osv. osv.

Lenke til kommentar

 

Kanskje dette er en bevisst uvane. :tease:

 

Dersom jeg ikke hadde vært klar over denne uvanen så kunne vel jeg heller ikke skrive om denne uvanen i et diskusjonsforum kunne jeg vel. Jeg hadde jo ikke vært bevisst på at jeg hadde noen uvaner. Skjønner du ?

 

Haha, etter å ha lest det to ganger så skjønte jeg hva du mente. :yes: Så hvis man skal være ubevisst over en regelmessig rutine, da er jo ikke bevisste rutiner, egentlig uvaner? Da kan man vel heller ikke skrive om sine uvaner her, med mindre dette er uvaner som en gang var ubevisste, men som nå ikke er uvaner lenger fordi man er gjort oppmerksom på det?

 

Nå vet jeg egentlig ikke om jeg skjønte det selv? :p

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...