Gå til innhold

Månedens anbefalte mobilspill (iOS, Android, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som denne versjonen av Transport Tycoon er basert på Locomotion m.t.p. myke svinger i jernbaner og veier? Grafikken peker også på dette

Teknisk sett har en uavhengig versjon av OpenTTD vært tilgjengelig for android i en del år nå, men brukergrensesnittet fungerte heller dårlig på mobilskjermer. Fint å se at grensesnittet er tilpasset mobiler nå.

Endret av Oz370
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor dere har så mange spill som bare er til iOS? Det refklekterer ikke akkurat hva leserene har.. Ender jo opp med massevis av tid brukt på annmelde spill som bare en liten del av leserne kan spille. Det er også litt rart at det ikke er noen spill som bare er til Android, det er jo tross alt flere apps generellt til android. Så hvis jeg skal fortsette og lese anbefalte spill, så bør dere få til spill som er på begge platformer, gjerne og windows phone. Ellers blir det mye bedre å bare gå på google play sine anbefalinger. Spillene der er som regel gode, og du kan faktisk spille dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ser ut som denne versjonen av Transport Tycoon er basert på Locomotion m.t.p. myke svinger i jernbaner og veier? Grafikken peker også på dette.

 

"Basert på" som i 'er en ren port av'. De eneste forskjellene er navigasjon og noe av interface som er forenklet til å passe til mobilformatet.

 

Alt av scenarier - og dermed utvalg av kjøretøy til hvert enkelt kart, infrastruktur og tjenester - er direkte overført fra Locomotion.

 

Dette funker på godt og vondt. Fortsatt ingen sandbox-modus, annet enn at man kan fortsette å spille brettene etter at målet er fullført. Ingen egenlagde scenarier med muligheter for å sette vilkår selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor dere har så mange spill som bare er til iOS? Det refklekterer ikke akkurat hva leserene har.. Ender jo opp med massevis av tid brukt på annmelde spill som bare en liten del av leserne kan spille. Det er også litt rart at det ikke er noen spill som bare er til Android, det er jo tross alt flere apps generellt til android. Så hvis jeg skal fortsette og lese anbefalte spill, så bør dere få til spill som er på begge platformer, gjerne og windows phone. Ellers blir det mye bedre å bare gå på google play sine anbefalinger. Spillene der er som regel gode, og du kan faktisk spille dem.

 

 

Gruppepress innad i bedrift kalles det. Denne siden begynner å ligne fælt på eple-avisen itavisen og jeg venter bare på at det kommer en ny norsk side med et mer balansert innhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor dere har så mange spill som bare er til iOS? Det refklekterer ikke akkurat hva leserene har.. Ender jo opp med massevis av tid brukt på annmelde spill som bare en liten del av leserne kan spille. Det er også litt rart at det ikke er noen spill som bare er til Android, det er jo tross alt flere apps generellt til android. Så hvis jeg skal fortsette og lese anbefalte spill, så bør dere få til spill som er på begge platformer, gjerne og windows phone. Ellers blir det mye bedre å bare gå på google play sine anbefalinger. Spillene der er som regel gode, og du kan faktisk spille dem.

 

Hele nettverket burde byttet navn til iTek.no.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor dere har så mange spill som bare er til iOS? *snip*

 

Jeg kjenner en del folk som bruker Droid. Et felles kjennetegn er at de ikke kjøper apps, og i liten grad har spill på sine mobiler.

Det er en kjent sak innen økonomi at de med Droid kjøper svært lite apps, og at utviklere tjener mindre penger på disse folka.

 

Jeg er en iOS-misbruker og har flere spill som jeg har kjøpt selv. Men dette koster ikke allverden, og over 2år så tviler jeg på at jeg har brukt særlig mer en 250kr. De Droid-misbrukerne jeg kommer over, som ender opp med å tafse litt på min telefon, får bakoversveis over at jeg har spill, og så mange spill. De stivner. De vet ikke om det er virkeligheten de betrakter. Målløse blir dem.

 

Men det er en kjent sak at ønsker du å tjene noen kronasjer, så er Apple tingen.

Det er kun fattigfranser, folk som stjeler, eller folk som mener at utviklere ikke fortjener penger som bruker Droid. Da blir det ikke mye spill...

 

Spørsmålet er ikke da om gamer.no kunne anmelde Droid spill, men heller slutte å anmelde mobilspill overhodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ser ut som denne versjonen av Transport Tycoon er basert på Locomotion m.t.p. myke svinger i jernbaner og veier? Grafikken peker også på dette.

"Basert på" som i 'er en ren port av'. De eneste forskjellene er navigasjon og noe av interface som er forenklet til å passe til mobilformatet.

 

Alt av scenarier - og dermed utvalg av kjøretøy til hvert enkelt kart, infrastruktur og tjenester - er direkte overført fra Locomotion.

 

Dette funker på godt og vondt. Fortsatt ingen sandbox-modus, annet enn at man kan fortsette å spille brettene etter at målet er fullført. Ingen egenlagde scenarier med muligheter for å sette vilkår selv.

Jeg kjøpte spillet i håp om at det skulle være som openttd med bedre grensesnitt. Men som du sier, ingen sandbox og det er jo sandbox som er hele spillet!

 

Jeg har ikke testet openttd på mobilen, men ser for meg at det blir en håpløs affære. Mulig det funker på nexus10'n.

 

Og så til klagerne:

At noen spill kun er på ios er vel utviklerens valg. Skal gamer.no slutte å anmelde plattformekslusive spill?

 

Jeg synes tek.no er langt unna itavisen, selv om kommentarfeltet av og til kan ligne...

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Jeg kjenner en del folk som bruker Droid. Et felles kjennetegn er at de ikke kjøper apps, og i liten grad har spill på sine mobiler.

 

*snip*

 

Er selv Android bruker som mer enn gjerne betaler for spill, selv om det er alt for få med høy nok kvalitet. Men mye av det du sier stemmer ganske godt. Jeg har også "aktive" Android venner som av prinsipp ikke betaler for apps. "Det er bare apps, mann betaler da ikke for apps!". Er sånn tankegang som er med på å holde kvaliteten nede.

 

Når det er sagt så har jeg sett gode eksempler på utviklere som tjener mer på Android enn iOS. Problemet med den store statistikken er at så å si alle hovedsakelig lager iOS spill, også slenger de ut en Android release side alle maser sånn. Android brukere vet når de blir nedprioritert og når de ikke ønsker å betale for en dårlig portering.

 

Det hele er en ond sirkel, utviklere nedprioriterer Android siden de tjener mindre på det, og de tjener mindre siden de nedprioriterer.

 

Heldigvis har vi sett dette før, og jeg er overbevist over at Android sin natur vil snu trenden før eller siden ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjenner en del folk som bruker Droid. Et felles kjennetegn er at de ikke kjøper apps, og i liten grad har spill på sine mobiler.

Det er en kjent sak innen økonomi at de med Droid kjøper svært lite apps, og at utviklere tjener mindre penger på disse folka.

 

Jeg er en iOS-misbruker og har flere spill som jeg har kjøpt selv. Men dette koster ikke allverden, og over 2år så tviler jeg på at jeg har brukt særlig mer en 250kr. De Droid-misbrukerne jeg kommer over, som ender opp med å tafse litt på min telefon, får bakoversveis over at jeg har spill, og så mange spill. De stivner. De vet ikke om det er virkeligheten de betrakter. Målløse blir dem.

 

Men det er en kjent sak at ønsker du å tjene noen kronasjer, så er Apple tingen.

Det er kun fattigfranser, folk som stjeler, eller folk som mener at utviklere ikke fortjener penger som bruker Droid. Da blir det ikke mye spill...

 

Spørsmålet er ikke da om gamer.no kunne anmelde Droid spill, men heller slutte å anmelde mobilspill overhodet.

Lønnsomheten på Android har gått betraktelig opp. For ikke lenge siden leste jeg en sak hvor det stod at lønnsomheten var tilnermet lik nå. Det er da typisk folk som kjøper toppmodeller som S4, Xperia Z osv som gjør at lønnsomheten blir den samme. Det har lite å si med OSet, mer med hvor mye tlfen koster. Alle iOS tlfer koster mer så da vil jo folk som kjøper iOS alltid være i den gruppen som er villige til å bruke penger på mobiler og apps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...