Gå til innhold

DisplayPort skal bli enda mindre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Når VESA nå utformer den nye standarden for DisplayPort er det flere krav som skal oppfylles. Den viktigste av dem er kanskje at den må være kompatibel med eksisterende DisplayPort-enheter."

 

Hvordan skal det være mulig, at porten skal kunne være kompatibel med eksisterende enheter, når den skal være mindre? Adapter?

Lenke til kommentar

"Når VESA nå utformer den nye standarden for DisplayPort er det flere krav som skal oppfylles. Den viktigste av dem er kanskje at den må være kompatibel med eksisterende DisplayPort-enheter."

 

Hvordan skal det være mulig, at porten skal kunne være kompatibel med eksisterende enheter, når den skal være mindre? Adapter?

 

Kanskje ved bruk av adapter? Poenget er at signalet skal være kompatibelt med eksisterende enheter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

kunne ønske HDMI bare hadde død ut og DisplayPort hadde blitt den nye tingen, for Displayport er mye bedre en HDMI på alle måter som jeg kan komme på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

kunne ønske HDMI bare hadde død ut og DisplayPort hadde blitt den nye tingen, for Displayport er mye bedre en HDMI på alle måter som jeg kan komme på.

 

Mener å huske jeg har lest en del som mener Displayport har sine problemer også. Og med den nye HDMI 2.0 standarden så er det vel så å si kun låsemekanismen som gjør DP bedre, og det kan i de fleste tilfeller løses ved å skrufast HDMI kabelen der man ønsker det. Slik jeg har sett det så er det kun PC delen av HDMI markedet som ikke har skruen på riktig sted, slik at disse låse mekanismene ikke vil fungere.

Lenke til kommentar

Mener å huske jeg har lest en del som mener Displayport har sine problemer også. Og med den nye HDMI 2.0 standarden så er det vel så å si kun låsemekanismen som gjør DP bedre, og det kan i de fleste tilfeller løses ved å skrufast HDMI kabelen der man ønsker det. Slik jeg har sett det så er det kun PC delen av HDMI markedet som ikke har skruen på riktig sted, slik at disse låse mekanismene ikke vil fungere.

Og at displayport er lisensfritt, og støtter daisychaining.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

kunne ønske HDMI bare hadde død ut og DisplayPort hadde blitt den nye tingen, for Displayport er mye bedre en HDMI på alle måter som jeg kan komme på.

 

Mener å huske jeg har lest en del som mener Displayport har sine problemer også. Og med den nye HDMI 2.0 standarden så er det vel så å si kun låsemekanismen som gjør DP bedre, og det kan i de fleste tilfeller løses ved å skrufast HDMI kabelen der man ønsker det. Slik jeg har sett det så er det kun PC delen av HDMI markedet som ikke har skruen på riktig sted, slik at disse låse mekanismene ikke vil fungere.

Displayport er lisensfritt, kan daisychanes, og frakter mere data, man kan ikke få 120 FPS 4K gjennom HDMI 2, men det kan man med Displayport....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er ikke problemet med krympingen av alle disse koblingen ( enten det gjelder DP,HDMI, USB.o.s.) at pinnene blir så tynne at de brekker ( eller bøyer seg så ) lett?

at det kan føre til overslagg mellom kontaktene ?

At de kan være vanskelig å gjøre dem rene ( i tilfelle man er uhellig )

 

og at de må redusere antall konter for plassen sin skyld ?

Da kan de da ikke være 100% kompatibel med hovedstørrelsen

Lenke til kommentar

FInn måte å suge penger ut av folk, når må det igjenn gårs til innkjøp av en bunk med adaptere for en ny mini version av en tilkobling. For noe tull, kan ikke alle bare bruke fullsize porter ? De 0,5mm en spare på tykkelsen på en eller annen ultrabook, er jo bra bortkasta vis en må drasse med seg 5,6 adapatere for å kunne bruke den til noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...