Gå til innhold

Hvordan får jeg venninna mi inn på 18+ konsert. Ho fyller 2 dager etter konsertdatoen.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og to venner skal på Jason Derulo konsert 26. februar til neste år (2014). Per idag er vi alle tre (en gutt + to jenter) 17 år, men kompisen min blir 18 år 4.februar, mens jeg fyller 24.feb. Ho andre venninna mi fyller 28.feb, to dager etter konsertdatoen...

Vi har allerede tatt sjansen og bestilt billetter. Spørsmålet er hva vi gjør om vi (mest sannsynlig kanskje?) blir spurt om leg. Jeg har aldri prøvd å kommet meg inn på ting jeg ikke har vært gammel nok på, så har ingen erfaring med dette. Det er jo bare snakk om to dager, men likevel... kjipt om ho ikke kommer inn! Greia er at konserten er delt i to saler, 18+ og 18-, men vi ville jo på 18+ (hovedscena) To av oss har jo da nettopp blitt 18, så det er naturlig..


Vi er alle asiatere og ser eldre ut enn vi er. For et par år tilbake trodde folk at jeg og venninna mi var tvillinger, men nå er jeg et par cm høyere enn ho (og jeg liker å gå på høye hæler..) + at ho har kort hår, mens jeg har laaaangt..

Vi har tenkt litt på om ikke vi skal ta sjansen på at ho bruker et av mine gamle bankkort som leg. (et som ikke har samme bildet som det jeg har på mitt nåværende) For jeg regner med at ikke vakten husker navnet som står på bildet? Og vi kan jo si at vi er toegget tvillinger.

Jeg tenkte at vi kanskje kunne prøve å gå sammen inn, ho sist.. Og om ho blir stoppet, så kunne ho si at ho har glemt sitt i bilen, også kan kompisen vår bli med ho ut for å "hente det". (da står jeg og venter inne)
Også kan de komme tilbake og vise mitt gamle bankkort som leg. Da har det jo gått en del minutt imellom jeg viste mitt og ho kommer og viser, så ville tro ikke vakten la merke til det..?

Hva tror dere om den idéen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet det ikke er lovlig, da det blir alkoholsalg på 18+... men vi har utrolig lyst! Vi har aldri feiret bursdag sammen, da vi alle bor i ulike fylker.. Men du synes det hørtes ut som en backup-plan om vi blir spurt? Altså, vi ser en god del eldre ut enn det vi er.. Vi oppfører oss alle ganske voksent, og kler oss ganske "voksent".. Og til å være asians er vi ganske høye, dvs. venninna mi er rundt 163, jeg rundt 167 og han rundt 170.

Lenke til kommentar

Du bør i alle fall ikkje låne vekk ID-kortet ditt.

Dersom vennina di då blir tatt med ugyldig ID-kort så vil det få følger for deg.

Du vil då enten være medskyldig i dokumentforfalskning, eller du vil måtte anmelde vennina di for ID-tjuveri og for å ha stjålet kortet ditt for å sleppe straff. Så blir ho tatt så vil du enten også bli straffa eller du vil påføre vennina di enda strengare straff.

 

Dokumentforfalskning er svært dumt å ha på vandelsattesten då dette fører at du ikkje ein gong får ta utdanning eller jobber som berre krever godkjent vandel. Dokumentforfalskning går direkte på vurderinga av om personen er til å stole på eller ikkje. Ein voldsdom på vandelsattesten er ofte mykje mindre problematisk.

 

 

 

Dersom eg skal driste meg til å komme med eit råd så vil det være at dere alle tre går inn der det er ikkje er alkoholservering fyrst, og at dere etter å ha fått med dere litt av konserten ser på om det er muligheiter for å komme seg over til den andre delen utover kvelden.

Lenke til kommentar

 

Ikke skaffe flask leg. 100 gamer værre å bli tatt da. Er ting som fort kan havne på rullebladet.

Ja, vi ønsker ikke å skaffe falsk leg..

Kjøp fake-sjegg og finn en brukbar parykk.

Benytt kontaktlim på sjegget.

Funker hver gang!

men ho ser ikke ut som en gutt....

På den konserten er det jo fri aldersgrense på galleriet.

jepp, men vi har billetter til hovedscena... ville ikke sitte der oppe med kidsa.. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet ikke helt hvordan det fungerer på konserter, men når det gjelder utesteder på byen funker det som regel å bare prøve. Sørge for at dere går først og hun rett bak og snakk hele veien, sånn at de skjønner at dere er gode venner og forventer å komme inn. Om vakta spør, hvis legget, og i mange tilfeller sjekker de bare årstallet, om det ser i det hele tatt. Fungerte greit for meg det året jeg fyllte 18 og 20, og opplevde bare én gang at en vakt stoppet meg pga. datoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min erfaring er at folk driter stort sett i legg. Jeg ble 16 for noen få måneder siden og får ofte kjøpt røyk,snus øl osv. Men den backup planen med at du må hente legg i bilen høres bra ut:) Evt at dere som er 18 går inn først, deretter kommer hun siste med din leg 10-15 minutter senere. Da har nok vakten glemt ansiktet og navnet ditt:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...