Gå til innhold

Erfaring med Multicoms Arctic W740S ?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planlagt å gå til innkjøp for en kraftig arbeids-laptop til grafiske oppgaver, og den mest interessante laptopen for meg later til å være Arctic W740S fra Multicom.
test-multicom+arctic+w740s.jpg?o=4971736
Den har fått bra anmeldelse av dinside.no, og har et fint utseende. Den virker til å ha alt jeg trenger. Spesielt Full HD Matt skjerm. (Til grafisk arbeid.)
Men før jeg klikker "kjøp" er jeg nyskjerrig på om noen her har erfaring med nettopp denne maskinen, eller Multicom generelt? Takker for svar!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er litt byggekvaliteten jeg er nyskjerrig på også. Jeg liker veldig godt det enkle designet og minimalistiske og norske tastaturet.

Har skjønnt at Multicom kan være litt trege på levering, og at viftene kan lage litt høy lyd, men det er noe jeg kan leve med.

Byggekvaliteten Ifølge dinside.no:

"Skjermlokket er av metall, mens innside og bunn er av plast. Byggekvaliteten virker absolutt å være bra. "

:)

Endret av Mister Mars
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

vekker til live en gammel tråd.

 

er litt nysgerrig på tastaturet på denne maskinen. Vet System76 som selger samme maskinen i statene har sendt ut nytt tastatur til alle som kjøpte den fordi første utgaven av tastaturet var drittdårlig.

noen som har kjøpt maskinen hos multicom og kan gi en dom på tastaturet.

 

venter på svar fra multicom men er jo greit med flere synspunkter

Lenke til kommentar

vekker til live en gammel tråd.

 

er litt nysgerrig på tastaturet på denne maskinen. Vet System76 som selger samme maskinen i statene har sendt ut nytt tastatur til alle som kjøpte den fordi første utgaven av tastaturet var drittdårlig.

noen som har kjøpt maskinen hos multicom og kan gi en dom på tastaturet.

 

venter på svar fra multicom men er jo greit med flere synspunkter

Hei, jeg er også interessert i denne. Gir du beskjed hva dem svarer? Hvis tastaturet er greit så virker det som en ganske perfekt skole bærbar for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke samme maskin, men har en gaming laptop fra multicom.

 

Byggkvaliteten er vel midt på treet, min har plast rund baut, å rundt skjermen så virker den rimelig skrøpelig.

Viftestøy er vel en gjenganger på multicom sine pcer, men tilbake så får du en pc som holder seg kjølig (lengre levetid)

Dersom du noen gang vil få problemer med pc og må ha den på service så kommer det store minuset, de er veldig vanskelige å ha med å gjøre, de hevder at pcen er i orden og prøver å dumpe alt over på deg.

Lenke til kommentar

har bestilt maskinen så skal gi en rapport når jeg kommer hjem fra jobb på onsdag.

Har en P150 fra før av som jeg er fornøyd med.

 

svar fra Multicom:
Hei

Vi har ikke fått tilbakemeldinger fra kunder om at dette tastaturet er dårlig, og om det er det så blir det byttet.
Det er så langt det eneste svaret jeg har.

Lenke til kommentar

har bestilt maskinen så skal gi en rapport når jeg kommer hjem fra jobb på onsdag.

Har en P150 fra før av som jeg er fornøyd med.

 

svar fra Multicom:

Hei

 

Vi har ikke fått tilbakemeldinger fra kunder om at dette tastaturet er dårlig, og om det er det så blir det byttet.

Det er så langt det eneste svaret jeg har.

Hei, har du noe interessant å rapportere om maskinen?

Lenke til kommentar

 

har bestilt maskinen så skal gi en rapport når jeg kommer hjem fra jobb på onsdag.

Har en P150 fra før av som jeg er fornøyd med.

 

svar fra Multicom:

Hei

 

Vi har ikke fått tilbakemeldinger fra kunder om at dette tastaturet er dårlig, og om det er det så blir det byttet.

Det er så langt det eneste svaret jeg har.

Hei, har du noe interessant å rapportere om maskinen?

 

 

sitter fast på jobb gr dårlig vær, håper å komme meg hjem i dag :)

Lenke til kommentar

da har jeg endelig kommet meg hjem og fått testet maskinen kjapt.

 

tastaturet virker bra, har ikke opplevd at det ikke har registret tastetrykk.

så maskinen kommer tydeligvis med ett oppgrdert tastatur, og i tillegg er det helnorsk, ikke nordisk slik som jeg har på min P150.

byggkvaliteten og også bra

 

har ikke brukt tuchpad noe særlig tidligere så har ikke noe å samenligne den med, men har ikke hatt noe problemer med å bruke den.

 

ang viftestøy så har jeg ikke hatt noe problem med det, har nå streamet en 720p video på youtube fullscreen (treg internett linje) og hatt en 1080p video kjørene i vlc i bakgrunnen i 20min. kan høre en veldig svak viftelyd.

 

btw så kjører jeg windows 7, har ikke fått testet i linux enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

da har jeg endelig kommet meg hjem og fått testet maskinen kjapt.

 

tastaturet virker bra, har ikke opplevd at det ikke har registret tastetrykk.

så maskinen kommer tydeligvis med ett oppgrdert tastatur, og i tillegg er det helnorsk, ikke nordisk slik som jeg har på min P150.

byggkvaliteten og også bra

 

har ikke brukt tuchpad noe særlig tidligere så har ikke noe å samenligne den med, men har ikke hatt noe problemer med å bruke den.

 

ang viftestøy så har jeg ikke hatt noe problem med det, har nå streamet en 720p video på youtube fullscreen (treg internett linje) og hatt en 1080p video kjørene i vlc i bakgrunnen i 20min. kan høre en veldig svak viftelyd.

 

btw så kjører jeg windows 7, har ikke fått testet i linux enda.

 

Hvordan er det med viftestøy ved vanlig bruk. Går den hele veien?

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med viftestøy ved vanlig bruk. Går den hele veien?

 

 

Kjører for tiden linux på den og da går viften hele tiden. er ikke høyt men du hører den, kan godt hende det er mulig å gjøre noe for å få den til å stoppe men jeg er ganske nybegynner i linux :)

 

når jeg hadde windows på den var det nesten ikke mulig å høre viften selv om jeg løftet den opp til øret.

Lenke til kommentar

Vurderer selv å kjøpe denne.

Kunne du delt noe flere erfaringer? Hvordan er ytelse etc?

 

Samme her, så jeg spurte Trost via pm. Antar at det er greit for ham at jeg siterer hans melding her:

 

 

under spilling er det endel viftestøy, så er ikke så stille som de vil ha det til, selv ikke med den nye "unik stillegående kjøleløsning".

i vanlig bruk i w indows merket jeg nesten aldri noe til viften, i linux hører jeg den hele tiden, er ikke høyt men du hører at den går.

byggkvaliteten er bra.

ikke noe problem med tastatur.

ttrackpad, er viktig å ha "tap to click" aktivert, ellers er den veldig vanskelig å bruke, i windows er det automatisk slått på men i linux måtte jeg aktivere det selv.

varme er ikke noe problem.

skjermen er jeg ikke 100% fornøyd med, men kan hende det bare er mitt eksemplar. når skjermen er svart lyser det litt fra hjørnene slik at de blir grå. kan hende det bare er min men er ikke så stort problem at jeg gidd bytte den.

er ingen gaming laptop, er vekkreist på jobb så får ikke testet så mange spill. men kjører du de på medium klarer du nok å spille fleste spill.

 

Det jeg er mest skeptisk til er vel pekeplaten og batteritiden. Samtidig så venner man seg vel til det, og batteritiden vil uansett være bedre enn de 5 minutt min nåværende PC har. Frister meget med en såpass liten og kraftig PC, til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar!
Er enig i synspunktet ditt. Om man kjøper en portabel ultrabook er mye av fokuset at den skal vare lenge, her tror jeg desverre den kommer til kort mot Samsung Ativ Book Plus 9, MacBook Retina 13" og Sony Vaio. Er en temmelig høy pris på alle, men Multicom kommer best ut pris/ytelse. Så i bunn og grunn står vel valget mellom ytelse eller batteri, og til hvilken pris.

Om noen har flere erfaringer (da spesielt vedr. ytelse), gjerne del :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

 

Jeg så at det var noen kommentarer angående oppførselen til tastaturet på denne laptopen, og tenkte å dele mine erfaringer.

 

Jeg kjøpte PCen i august i fjor, og tastaturet fungerte helt fint frem til nå i februar. Problemene begynte med at når jeg brukte tasten "K" ville maskinen tolke det som alle mulige andre taster eller tastekombinasjoner. Av og til er det "print screen", andre ganger "CTRL+V", "CAPS LOCK", og en sjelden gang "CTRL+W" :glare:, i tillegg til flere andre morsomme. Hvis jeg var varsom og ga tasten en kjapp og hard finger hver gang jeg skulle bruke den, kunne jeg stort sett unngå problemet. Dette inntil noen uker siden, da flere andre taster begynte å slenge seg på pekene. "7" ble "4" eller "UAVw", "J" betød fire mellomrom eller gjerne venstrepil, og "I" tok seg friheter med kombinasjonen "ALT+TAB".

 

Dette begynte å bli ganske så utålelig når det gjaldt spilling, og ikke minst at jeg var i perioden med sommerjobbsøknader, så jeg sendte en e-post til Multicom i midten av mars. De svarte med at de hadde fått flere tilbakemeldinger om at tastaturet oppførte seg irregulært, og da spesielt "SPACE"-tasten. En av de få tastene jeg har som oppfører seg som den skal. Multicom hadde også tatt kontakt med produsenten av tastaturet, og bestilt en ny type som skulle være dem i hende i slutten av måneden.

 

For min egen del passer situasjonen utrolig dårlig, siden jeg befinner meg i USA, men for alle andre som har problemer med tastaturet, vil dette forhåpentligvis løse problemet ganske raskt. I mellomtiden håper jeg at tålmodigheten står meg bi.

 

For de som lurte, så skrev jeg dette på, nettopp ja, min Arctic W740S.

 

Jeg kan i tillegg opplyse om at pekeflaten min ikke responderer på klikk utført med harde press, kun på lette enkeltberøringer. Jeg hører klikkelyden, men maskinen registrerer ikke klikket.

Endret av glennib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...