Gå til innhold

Rimelig HTPC!


Anbefalte innlegg

Nå begynner ting å bli på stell i min nyinnredede kjellerstue; projektor og lyd er på plass, og nå må xbox'en få selskap av en PC :)

Tenkte å bygge en egen for første gang, og skulle gjerne hatt innspill fra forumet i forhold til det!

Noen enkle krav: HDMI, lav støy (men trenger ikke være helt lydløs, den kan stå litt for seg selv), i stand til å spille det som er av video. Og gjerne litt rimelig, da. Har sett på Intels NUC, og det virker jo ok, men tenkte kanskje man kan lage noe enda bedre selv?

 

Er helt åpen for forslag på løsninger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan opplyse om hva jeg bruker:

 

Kabinett: Jonsbo S1

 

Hovedkort: Intel DH77EB m-atx

 

CPU: Core i3-3225 Ivy Bridge HD4000

 

RAM: Kingston Hyper X 16GB

 

SSD: Samsung 840 Evo 120GB

 

BluRay: Asus BC-12D1ST

 

Tv Tuner: Digital Devices Duoflex Mini-pcie DVB-C/T

Digital Devices Duoflex CT2 Expansion Card

 

PSU: 550W ATX Power Supply

 

Kabinettet er kanskje større enn mange vil ha nå i dag, men jeg får plass til alt jeg trenger i samme kabinett.

CPU og hovedkort kan sikkert med fordel oppgraderes til nye Haswell generasjon men for meg så fungerer dette oppsettet optimalt.

I tillegg så har jeg montert fjernkontrollmottaker fra Inteset, dette er en såkalt CIR mottaker som noen Intel og ASROCK hovedkort har egen header for og sørger for full kompatibilitet med Microsoft eHome IR protokoll.

 

Dette styres igjen av Mediaportal som er et meget bra program hvor du kan ha tilgang til alt du trenger i et program, inkl. TV, Netflix og andre nettbaserte tjenester.

 

Som fjernkontroll bruker jeg Logitech Harmony Ultimate som også har egne mobil apper for Iphone og Android.

 

Alt i alt et meget fleksibelt system som jeg er meget fornøyd med, det gir deg kanskje en liten pekepinn på hva som kan brukes.

Maskinen er så og si helt lydløs, jeg må nesten helt inntil maskinen før jeg kan høre viftene og tempeeraturen liger på rett over 30 grader.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...