Gå til innhold

Test: Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Da er det enkelte bagateller som ikke betyr så mye for deg som betyr veldig mye for andre

for det handler om bagateller som egentlig betyr alt

 

Alt dette har vær drøftet før og forklar hvorfor man ikke liker w8 .

like vell er det mange som ikke forstår det .

 

Nei de de forstår det ikke for de anser det ikke som noe problem .

 

Kanskje det kommer av at dere da har et annet behov en andre har ?

kanskje dere er mer vant med bruken av nettbrett ?

Nei, vi er mer vant med ett effektivt operativsystem, som jobber raskere en det gamle Windows 7.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som betyr noe er jo hvordan man kan få jobben gjort

i forhold til windows7 har w8 ikke så alt for mange ting med seg som virkelig betyr noe

og så har den en del momenter som man ikke liker

 

Da holder det ikke bare med de gode momentene for man vektlegger også de dårlige ganske sterkt

Selvfølgelig blir dett en personlig mening , men det er jo det som betyr noe oppe i dette

 

Nå vet jeg ikke om det er noen vits å forklare dette enda en gang

men når metro menyen er så sterkt tilknyttet w8 og det gir et alt for sterkt preg av at det ikke er noen pc man jobber på ( heller et nettbrett eller telefon) så sier det seg selv at man ikke er særlig begeistret.

 

Nå venter jeg på at det komme nok informasjon gratis om 8.1 til at jeg veil uttale meg mere om den saken

Visst du hadde brukt W8 over tid, istedet for å framstå som en inkompetent tulling som uttaler deg om hver eneste W8 artikkel. Basert på hva du tror, så ville du skjønnt at ModernUi ikke er nødvendig å bruke visst man ikke ønsker det, og at OS'et er mer effektivt generelt med kortere "veg" imellom hvert valg. Ergo man "får jobben gjort" raskere og enklere med W8.

 

Det er umulig å ta deg seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her er det jo naturlig å si at folk som synes det var rot på den gamle startmenyen bør lære seg å bruke den. Man må nesten kunne bruke begge alternativene før man åpner kjeften og slipper ut ren vås.

hei grineper. Jo, jeg har brukt 'den gamle startmenyen' i flere år. Nå som jeg har blitt vandt med Windows 8 startskjerm, så synes jeg den er mye bedre en det gamle systemet. Her har man ting mye bedre organisert, en det som overhode var mulig på en startmeny tidligere.

Lenke til kommentar

hva er dette gnålet om mangel av start-knapp?

 

Det er jo en million ganger bedre det som har kommet med å dra musen opp til høyre og få nøyaktig det du vil ha: SØK!

 

De andre funksjonene du trenger, kontroll panel, slå av maskinen osv, er jo da også rett under søkeknappen....

 

fatter ikke hva dere gærninger griner sånn for etter start knappen jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visst du hadde brukt W8 over tid, istedet for å framstå som en inkompetent tulling som uttaler deg om hver eneste W8 artikkel. Basert på hva du tror, så ville du skjønnt at ModernUi ikke er nødvendig å bruke visst man ikke ønsker det, og at OS'et er mer effektivt generelt med kortere "veg" imellom hvert valg. Ergo man "får jobben gjort" raskere og enklere med W8.

 

Det er umulig å ta deg seriøst.

 

 

Gidder du fortsatt diskutere med Elgen? Det er jo komplett umulig å holde det på et nogenlunde skikkelig nivå med han der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

8.1 er et lite skritt som en månedlig "patch" burde vært.

De beste addon startmenyene er bedre enn hva MS har lagt ved.

Det positive med Windows 8/8.1 VS Windows 7 er:

-Spill kjører bedre, å merkbart bedre med 3parts programmer i bakrunnen, windowswitching ingame er raskere.

-Oppgavebehandling.

-Tråder som henger skaper aldrig problemer med andre tråder, workload allocation og generell cpu fordeling virker mye raskere og smartere.

 

 

Har også en Asus pad med Windows 8, Der føles Win 8 mer hjemme.

 

Er det subjektivt føleri, eller har du gjort målinger på det?

 

Jeg har en opplevelse som jeg kanskje tror forklaringen ligger annet steds, enn selve 8.1-oppdateringen:

 

Det er alt for mange faktorer innvolvert, til at jeg kan konkludere noe, men under VMware Workstation med en tidligere 32-bit Win8 Pro engelsk, så ser et spill ut til å ha vunnet et knappenålshode av oppdateringen, og det selv om den kun har oppdatert og ikke utført "clean install".

 

Det dreier seg også om en Steam-innstallasjon, som har fått ligge urørt av oppdateringsprosessene.

 

Det dreier seg også om at VMware Tools ikke har hatt behov for å oppdateres i etterkant.

 

Men, så er det noen faktorer som også kan tale i mot at dette kan konkluderes noe på, og det er:

 

Det dreier seg om en Host-innstallasjon av VMware Workstation på 64-bit Windows 7 engelsk.

 

Hvorpå nVidia skjermkortdriveren har fått seg en oppdatering gjennom Windows update.

 

Det dreier seg også om at jeg kanskje tidligere har vært utålmodig, men er likevel litt over på at oppdateringen kanskje har hatt dette knappenålshode-forbedringen.

 

Spillet det dreier seg om i Steam-klienten er det nyeste Europa Universalis IV.

 

Før Win8.1-oppdateringen klarte jeg å starte spillet, og det gikk igjennom startskjermer, controlling chechsums, og jeg tok alltid samme vei i testen ved å forsøke å åpne Tutorial. Tutorial-menyene lot seg åpne før Win8.1-oppdateringen, men så snart jeg startet en tutorial, så så det ut til at spillet gikk i en evig innlastning (frossent).

 

Etter Win8.1-oppdateringen klarer Tutorial'en å laste inn for test-spilling. Men, landskaps-"kartet" man spiller på skal jo være farget, men her er det til tider svart som at det venter på innlastning, og om jeg beveger meg på spillbrettet, så går det ofte over i at landegrensene forsvinner, og så gjenstår kun steiner og posisjonsprikkene til båtene og slikt, før det igjen klarer å laste inn landegrenser, men nå med en liten forbedring om man lar det få nok tid på seg. Det svarte "vente-fyllet", er erstattet av skråsjattert svart/grått.

 

Det lar seg fremdeles ikke spille ordentlig slik man forventer, men dette må kalles en liten subjektivt oppfattet forbedring, som jeg ikke kan stadfeste at er fakta. Fordi jeg kan som sagt ha vært for utålmodig under innlasting tidligere på Win8.

 

Det er også helt forventet at man ikke kan spille det under VMware, så ingen overraskelser egentlig. Men, jeg forsøker å se hvor langt grensene lar seg strekke til spilling under VMware. Fordi jeg er litt opptatt av hvor VMware egentlig står i utviklingen og sitt veikart for 3D og spillplattform. Det er ingen god spillplattform (enda) !!!

 

Og øhh eeeh. Hardware på VMware Host er:

 

- 8 MB RAM

- Snurredisk med 64-bit Win7 på

- Forsøkte å legge VMware gjestepartisjonen på en SSD-disk i håp om forbedringer. Men, det hjalp lite. Ser ut til at Windows 7 ikke utnytter SSD'en en Samsung Evo på 128 Gbyte.

 

- nVidia GeForce GTX 550 Ti

- Intel Core 2 på 2,4 GHz (6600)

- Windows rating 5,9 på Windows 7 (host)

 

Detaljer for (Win7 host)

CPU rating 5,9

Memory rating 5,9

Desktop performance for Aero 7,3

3D business and gaming performance 7,3

Primary harddisk 5,9 (snurredisk)

 

 

Jeg har oppgradert to stk pcer (1 bærbar og 1 stasjonær).

På min Sony Vaio bærbare så funket det bra å oppgradere til 8.1. Men på min stasjonære med følgende specs (I7 3770K, Asus Z77 HK, 16 GB 2133mHz ram, Qaudro K2000 skjermkort, Asus Rog Raidr SSD 240GB+Samsung 840Pro 512 GB SSD så gikk det veldig smooth så oppgradere. Men når den står i standby så blir så å si alt av tilgjengelig minne spist opp.... Så i praksis så reinstallert jeg W8 Pro på den igjen

Interessant betraktning. Må jo bare følge med, fordi jeg har ikke erfaringsgrunnlag på det du beskriver.

Endret av G
Lenke til kommentar

hei grineper.

 

Ja hei, tror grinetommyb blir mer korrekt;

 

 

 

hei grineper. Jo, jeg har brukt 'den gamle startmenyen' i flere år. Nå som jeg har blitt vandt med Windows 8 startskjerm, så synes jeg den er mye bedre en det gamle systemet. Her har man ting mye bedre organisert, en det som overhode var mulig på en startmeny tidligere.

 

Det er jo her du ikke kan ha brukt de gamle startmenyene. Disse gikk an å organisere som en trestruktur, som er langt nærmere et tankekart, enn det gullapp-systemet som man har nå. Woo-hoo, man kan gruppere gullapper og gå lenger unna for å se hvilke gullapp-grupper man har på veggen. Det er nesten ikke mulig å tenke seg et dårligere organisert system.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

hva er dette gnålet om mangel av start-knapp?

 

(...)

 

fatter ikke hva dere gærninger griner sånn for etter start knappen jeg...

 

 

Enhver som sier, gjentar, og maser om at andre griner etter/savner startknappen har ikke forstått problemstillingen. Folk savner ikke startknappen. Startknappen er stort sett alltid til stede på PC'er med Windows 8.0, da på tastaturet. Startmenyen mangler og kan ikke fås fram uten tredjeparts programvare. Startsiden har kommet inn som en erstatning. For mange er dette sikkert en forbedring, men for mange er det en vurdert og uttalt forringing som menysystem. Erfaringsmessig ser det ut til at de som roper høyest for startmenyen har avanserte behov og de som roper høyest for startsiden først og fremst brukte søkefeltet før.

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig ser det ut til at de som roper høyest for startmenyen har avanserte behov og de som roper høyest for startsiden først og fremst brukte søkefeltet før.

Avansert behov for startmenyen.. eh what?!

 

Vil gjerne vite hvordan du blir mer effektiv i jobbinga med den gamle startmenyen i motsettning til den nye startskjermen.

Jeg tipper på at du ikke har testet startskjermen noe særlig i det heletatt. 98% av de som ikke liker startskjermen har ikke en gang prøvd den ordentlig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svar til Merko

 

Nå ja, har sust rundt i 8.1 siden lanseringen, og, om ikke annet, så kan jeg i alle fall nå komme rett til skrivebordet ved oppstart. Og med mine tilpasninger, så ser det jo greit nok ut det. Og der var jeg jo før, med Windows 7 Ultimate. Og det føles ikke noe annerledes, og jeg opplever ikke noe forskjell, verken på den ene eller andre måten. Marginale utslag her og der, men i det store og hele, nada.

 

Dersom du med Startmenyen refererer til det moderne UI'et, flisene, så kommer den delen av OS'et aldri til å bli brukt i mitt tilfelle. Langt mer tungvint og alt annet enn intuitivt. Mer effektivt? Ja, dersom du ser etter en måte å "kaste bort" tiden din på alt mulig dill dall, så... Skulle likt å se din definisjon av effektivitet...

 

Dersom du med Startmenyen refererer til den lille knappen nederst i venstre hjørnet, så er det jo ikke store forskjellene fra tidligere versjonen i Windows 7, noen unntak, men dog; høyreklikk tar deg til de helvetes flisene som knapt er brukenes til noe fornuftig utover å starte et program, venstreklikk gir deg et knappeinnhold noenlunde likt det gamle.

 

Vet ikke hva jeg forventet av Windows 8.1, men ser strengt tatt ikke noe poeng med å oppdatere fra Windows 7 dersom en trives med skrivebordet slik jeg gjør. Etter full installasjon og tilpasning til "mitt miljø" har jeg endt opp med akkurat det samme som tidligere, og merker ikke noe forskjell utenom at PC'en booter noe raskere.

 

Kan heller ikke fatte og begripe at dette er alt MS kunne komme opp med? Det må stå ufattelig dårlig til der borte i Unaiten... Kan heller ikke fatte at MS fansen driver og drar seg i løken over dette??? Bortkastede penger for mitt vedkommende, men om ikke annet, så har jeg i alle fall fortsatt skrivebordet, som jeg jo hadde før... Jeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Endret av Stool Sample
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...