Gå til innhold

- Piratkopiering har hjulpet Breaking Bad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzWgwc

tenk hvis alle produsenter kunne gått inn et samarbeid med TPB, så vi kunne betalt 100-200kr i mnd for å få tilgang til alt lovlig.. da på lik linje med når spotify kom kommer hvertfall jeg til å betale for å være lovlig.

 

bare tenk om verden kunne vært så enkel.. jeg mener, tilgjengligheten er jo der alt, det er bare et sprøsmål om å få opp en betalingstjeneste for det..

Lenke til kommentar

tenk hvis alle produsenter kunne gått inn et samarbeid med TPB, så vi kunne betalt 100-200kr i mnd for å få tilgang til alt lovlig.. da på lik linje med når spotify kom kommer hvertfall jeg til å betale for å være lovlig.

 

bare tenk om verden kunne vært så enkel.. jeg mener, tilgjengligheten er jo der alt, det er bare et sprøsmål om å få opp en betalingstjeneste for det..

 

Voter for denne, alt på TPB lovlig om man betaler litt per mnd. Da må kvaliteten på torrentsene være på lik linje med private trackere tho.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er skadelig for det ikke amerikanske markedet. Tror MAX kanalen hadde fått mange flere seere om nordmenn ikke kunne laste ned før det sendes på tv. Kan noen forklare meg hvorfor norske kanaler ikke får sende før 2 uker senere? (sett ut i fra rettighetsholderens synspunkt)

 

Det må vel handle om pris?

MAX sender forøvrig Walking Dead (ses4) dagen etter det går i USA. Det gjør at jeg ikke gidder laste det ned lengre. Må bare sette det på opptak og begynne en halvtime etter sendestart, slik at man kan spole forbi reklamen.

Lenke til kommentar

 

Det må vel handle om pris?

MAX sender forøvrig Walking Dead (ses4) dagen etter det går i USA. Det gjør at jeg ikke gidder laste det ned lengre. Må bare sette det på opptak og begynne en halvtime etter sendestart, slik at man kan spole forbi reklamen.

Ikke dårlig! Trodde det var alltid like ille som med breaking bad jeg. Har vært lang forsinkelse på de tidligere sesongene.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at folk laster ned "ulovlige" kopier?

Produktet er ikke tilgjengelig på en annen "akseptabel" måte. Selv om en er rettighetshaver så må en lytte til hva folk ser som akseptabel tilgjengelighet.

 

Spill industrien hadde store problemer med kopiering endel år tilbake, men de har stort sett tilpasset seg hva markedet ønsker og krever. Jeg vil si at også musikk industrien er på god vei til å gjøre det. Og for disse 2 områdene er ulovlig kopiering så lavt at jeg vil si det er et ikke problem. Så er bare å håper at andre rettighetshavere innser at en må lytte til hva folk ønsker for å få betalt.

Lenke til kommentar

Den er da tilgjengelig på Netflix? Bare å koble seg til en britisk VPN.

Det er uansett Netflix sin feil at alle episodene ikke er tilgjengelig her.

Nettopp, det er synd folk kjøper VPN i utlandet i stedet for å piratkopiere det som ikke er tilgjengelig herfra...

Tror ikke det er Netflix sin skyld, men den norske kanalen som har fått rettigheter til å sende BB en eller annen gang i fremtiden. Så må de andre vente til den avtalen går ut før de slipper til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

– Ulempen er at mange som har jobbet med med showet kunne ha tjent mer penger, inkludert meg selv. Men du vet, som med det aller meste er det to sider til saken, tenker Vince Gilligan om alle de ulovlige nedlastingene.


Han nevner til slutt at han personlig får veldig godt betalt, og egentlig ikke kan klage.


Ikke bare han som får veldig godt betalt. .. :p

Lenke til kommentar

 

Og tenk som det hadde hjulpet om de hadde gjort det tilgjengelig på Netflix.

 

Den er da tilgjengelig på Netflix? Bare å koble seg til en britisk VPN.

Det er uansett Netflix sin feil at alle episodene ikke er tilgjengelig her.

Det er IKKE Netflix sin feil at tilgjengeligheten er forskjellig fra land til land i utgangspunktet.

 

TV/Filmbransjen og musikk forsåvidt er bygga opp på en sinnsykt tungvindt måte, der rettighetshaverene har forskjellige firmaer og selskaper spredd på kryss og tvers av hele jævla kloden.

Så om Netflix skal ha f.eks Breaking Bad tilgjengelig i alle land i verden har de sansynligvis flere titalls rettighetshaverselskaper å forholde seg til.

 

Bransjene jeg nå nevner drives litt etter mafiaprinsippet....

Alt hadde vært sinnsykt mye enklere om f.eks Netflix eller Spotify bare kunne laga en avtale med moderselskapet og distribuert i de markedene de oppererer etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...