Gå til innhold

Kjøp av ultrabook. Siste siling...


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en bærbar til min datter. Det blir en ultrabook, da den skal være med i sekken til skolen hver dag.

 

Har gjort en del research, og har mer eller mindre kun to kandidater igjen nå (men kom gjerne med tips om enda bedre kjøp enn dette):

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=1873358,1574734

 

Det som blir tungen på vektskålen er spillbarhet. Vet at ingen av disse er spill-pc'er, men dette er en kompromissløsning. Hvilken av disse to er best egnet til spilling?

 

Den ene har i7, den andre har i5.

Igjen 4Gb ram vs 6Gb ram.

 

Ellers er de veldig likt spec'et (trykk på knapp for kun å vise forskjeller).

Vil anta at i7 får opp farten litt i forhold til i5...

Endret av euphoria.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig ville jeg ikke hatt noen av de to pc'ne listet opp øverst her. Ultratrist oppløsning på skjermen og snurredisk. Og blank overflate (høyglans) er litt fysj. For ikke å snakke om TN-panel... Snakk om heftig kombo: Lav oppløsning, høyglans og TN?

Det er nok til at jeg ikke ville hatt dem...

 

Ser at de har 24GB SSD-cache, men jeg lekte litt med en Asus Zenbook ifjor, og var ikke spesielt imponert over ytelsen på den disken. SSd'n i pc'n min var raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor langt du har planer om å strekke deg, men den her er bedre på alle områder:

http://www.multicom.no/Arctic-W740S-14-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4750HQe-8GBe-256GB-SSDe-Iris-Pro-graphics-5200e-Uten-operativsysteme-1e9-kg-Multicom/cat-p/c100560/p10626652

 

Bedre oppløsning, ssd, bedre grafikk etc. :)

 

Takk for tips Pydien, men strikken er allerede strukket. Det blir maks kr 6500.

 

For å være helt ærlig ville jeg ikke hatt noen av de to pc'ne listet opp øverst her. Ultratrist oppløsning på skjermen og snurredisk. Og blank overflate (høyglans) er litt fysj. For ikke å snakke om TN-panel... Snakk om heftig kombo: Lav oppløsning, høyglans og TN?

Det er nok til at jeg ikke ville hatt dem...

 

Ser at de har 24GB SSD-cache, men jeg lekte litt med en Asus Zenbook ifjor, og var ikke spesielt imponert over ytelsen på den disken. SSd'n i pc'n min var raskere.

 

Jeg er enig med deg newman, jeg ville heller ikke hatt dem... (Til meg selv kommer jeg antagelig til å kjøpe denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2260396)

 

Men dette er en PC til et barn, og budsjettet er kr 6500. Da må man svelge kameler og velge den pc'en som gir mest innenfor de preferanser som er satt.

 

Oppløsningen er ikke så viktig at jeg vil la en høyere oppløsning gå på bekostning av andre ting.

Høyglans er vel en forutsetning for Win 8 med touch? Kan akseptere Win 7 og matt skjerm, men ønsker helst det andre alternativet...

Med SSD-disk går vel prisen opp og lagringskapasiteten ned.

Tar gjerne imot et konkret tips til bedre kjøp innenfor budsjettet.

Lenke til kommentar

Har du virkelig behov for en i7-prosessor på en bærbar? Driver du med heftig videoredigering?

Blank skjerm er en delvis forutsetning for touch ja, Tror Lenovo har klart touch med matt skjerm. Lenovo 13" Carbon er en skikkelig søt pc.

Selv har jeg en Sony Vaio Pro 13 med touch, og veldig fornøyd med den. 1060 gram, fullHD, fantastisk fargegjengivelse, god batterikapasitet, og en pris på ca 8000.

Lenke til kommentar

Har du virkelig behov for en i7-prosessor på en bærbar? Driver du med heftig videoredigering?

 

Denne pc'en vil primært trenge kraft til 3D-spill, og jeg kjenner ikke effekten av i3/i5/i7 for dette formålet.

 

Setter opp en sammenligning av maskinen du nevnte sammen med en tilsvarende uten touch:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=1994636,2261445

Utrolig lett maskin! Tar med den uten touch i vurderingen mot asus'en, tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Mystist, den har gått opp i pris.

Jeg har den med i5 4200U cpu og touch, og betalte 7995kr for den. Nå får du kun en 4010U cpu til litt over 8000.

Og den har tidenes mest geniale lader, gitt at man avogtil er på hotell. Den har en liten USB-dongle på enden (som kan tas av) som blir en wifi hotspot! Dvs at dersom man er på et hotell med kun kablet internett er det bare å koble bredbåndskabelen inn i strømladeren, så har man wifi for opptil 5 enheter :)

Kjempegenialt.

 

Det er ingen robust maskin, den bærer preg av å veie 1060 gram. Noe svikt i tastaturet, og skjermen er ikke superstiv, men Sony har nå lagd den slik, så da antar jeg at det er ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...