Jump to content
OHJohansen

NRKs TV-produksjon (Ekstra)

Recommended Posts

Hardware.no/Oslo: Høsten har kommet for fullt til hovedstaden og vi står på utsiden NRK sitt hovedkvarter på Marienlyst

Det skal stå "Vi står på utsiden AV nrk"

Takk for tipset - rettet nå :-)

• Like 1

Annonse

De 1,4 gigabitene i sek er under en standard kalt hd-sdi. Det finnes også en som heter 3g hd sdi, med data opp mot 2,7 Gbit/sek, men det er ikke så mye i bruk.

På side en snakker dere om 1.5 Gbit/s signal, mens på side to snakker dere om et 1.5 GByte/s signal. Hva er det?

Takk for tipset – det skal være liten b for bit, ikke stor B for byte. Det er rettet nå :-)

De 1,4 gigabitene i sek er under en standard kalt hd-sdi. Det finnes også en som heter 3g hd sdi, med data opp mot 2,7 Gbit/sek, men det er ikke så mye i bruk.

3G-SDI er vel strengt tatt 2.97 Gbit/sek, ikke 2.7. (Da det er 2x1.485Gbit/HD-SDI)

3G-SDI er vel strengt tatt 2.97 Gbit/sek, ikke 2.7. (Da det er 2x1.485Gbit/HD-SDI)

Helt riktig, gikk litt fort selv for meg! (og ahem, etter et par øl)

Uansett, veldig kjekk lesing disse artiklene.

Edit: For å avklare: selv om jeg kommenterte litt over kl 16 den dagen, og allerede hadde drukket øl, betyr ikke det at jeg har et drikkeproblem (ihvertfall ikke i min mening) . :p

Edited by cake

Hva skjer med utstyret etter hvert som det blir byttet ut, tenker da mest på kameraer og miksepulter/bord...? Ikke fordi jeg tror det egentlig er så stort privat marked for det.. Selger NRK det videre til mindre bemidlede tv-stasjoner i utlandet?

Denne artikkelen er litt morsom for meg. Jeg har vært inne i bygget. Kjenner en av arbeiderene. Dette er mild humoristisk for meg siden jeg allerede kjenner til alt i artikkelen; but who cares. Da fikk jeg alt spolert. Faen heller.

• Like 1