Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hallusinerer før/når jeg sovner - sterkt realistisk


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har de siste årene stadig oftere opplevd et problem for meg i forhold til søvn - akkurat når jeg sovner, eller rett etter jeg har sovnet, så kommer det hallusinasjoner og fantasier av ulike typer, en slags form for våkne mareritt.

 

Det som skjer er at jeg ser skygger på rommet, ting som beveger seg, hører mennesker/tyver på gangen som forsøker å skyte på meg igjennom hull jeg plutselig ser i døren ut i gangen. Og så er det plutselig ting jeg må gjøre for å hindre de i å komme inn på rommet, som å gjemme noe viktig inn i skapet mitt slik at de ikke ser det (et klesplagg som ligger på gulvet..). Evt edderkopper som kommer ned fra taket. Eller slik som i går, en svevende hånd som kommer gjennom rommet for å kvele meg.

 

Og det er så sykt realistisk, jeg SER hånden, og jeg er på soverommet mitt, ingen andre steder - og det føles ikke ut noen drøm der og da. Før jeg til slutt "våkner opp" og forstår at det er hodet mitt som fucker med meg igjen.

 

Er i det hele tatt temmelig skumle opplevelser, som setter meg veldig ut lenge, og gjør at jeg sover dårlig, får først sove godt utover mot morgenen.

 

Jeg har lest om søvnparalyse, men jeg er definitivt ikke paralysert, da jeg fint kan finne på å hoppe og sprette opp for å angripe det som kommer mot meg. Eller flykte inn i stua, for den saks skyld. Har heller aldri opplevd at noen sitter oppå meg og stirrer på meg og slike ting..Så usikker på om jeg passer inn her.

 

Når jeg først sovner, så sover jeg godt, og drømmer særdeles lite mareritt. Går heller ikke i søvne.

 

Før noen sier "Gå til lege" - ja, jeg skal det. Men vil bare se om noen har opplevd samme ting..om det finnes noen. Eller om det er tips og råd her i verden.



Anonymous poster hash: 2ae4f...536

Endret av Alastor
Fikset skrivefeil i emnefelt etter pm fra TS :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sover du lite og uregelmessig? Det er bra å få nok søvn og å legge deg (eller stå opp) til ca. samme tid. Har selv opplevd slike hallusinasjoner da jeg var en del yngre, og jeg fant ut at det beste var å vende meg mot veggen og lukke igjen øynene. Det viste seg for meg at hvis jeg lå med øynene åpne var det lettere for meg å våkne i innsovningsperioden, og hallusinasjonene jeg så på grunn av dette, så ut til å være et resultat av at litt ambiguøse figurer (skygger etc) ble feiltolket av sinnet mitt på en måte. Etter jeg gjorde disse enkle tingene gikk det straks over. Så du kan jo prøve det ut.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...