Gå til innhold

233 000 000 kroner skal brukes på DLD i 2014


Anbefalte innlegg

Finnes det virkelig mennesker som fortsatt tror at DLD kan stoppe alvorlig kriminalitet på noen som helst måte? Hvem som helst kan omgå det tullet gjennom proxyer og VPN. Fantastisk å bruke 233 millioner på det.

 

Enig !

 

Og så er det overvåkningsaspektet... Minner meg om det sarkastiske engelske uttrykket: "Tax dollars at work".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som søker jobb for å få dette på plass, og de som vedlikeholder det er landssvikere. Skulle vært dratt ut i gata å blitt rundjult.

Hadde jeg vært en arbeidsgiver innen IT og sett at en hadde jobbet med DLD hadde jeg ikke blitt veldig positiv for å si det slik. Trenger ikke nødvendigvis si noe om ferdighetene til personen, men det sier noe om ens personlige integritet..

 

Jaja... "Redder det ett barn er det verdt det". Og få har baller nok til å si imot. :p

Jeg hater denne logikken (as in jeg er enig med deg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... Ja ja, jo mere ting forandrer seg, jo mer forblir de de samme som man siger

Det er kanskje litt slemt av meg å si det, men det er kanskje det dummeste av alle innleggene her så langt. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du kom fram til det? Om ikke annet så er ihvertfall DLD er godt eksempel på det motsatte av hva du skriver. En masse-overvåkning på en slik skala som det DLD er en del av er helt unikt i historien.

 

Jeg kan forstå at mange av de gamle hedningene hadde et syklisk verdensbilde, men i dag er det helt utdatert enten du har et rasjonelt humanistisk verdenssyn eller et kristent.

Endret av Hertug Fluesopp
Lenke til kommentar

Finnes det virkelig mennesker som fortsatt tror at DLD kan stoppe alvorlig kriminalitet på noen som helst måte? Hvem som helst kan omgå det tullet gjennom proxyer og VPN. Fantastisk å bruke 233 millioner på det.

Seriøst, jeg skjønner at dere er imot DLD, og det er faktisk jeg også, men hvordan går det an å ha så store politiske skylapper at du ikke skjønner at det faktisk kan stoppe mye alvorlig kriminalitet. Du hjelper ikke "the cause" med å være døv, stum og blind.

 

At du og jeg som leser hardware.no vet at man kan komme seg utenom og hvordan man gjør det betyr ikke at folk flest vet det. Om man planlegger en forbrytelse, tenker gjennom utfordringer i forkant og gjør litt research er det lett å finne den nødvendige informasjonen men gjør alle kriminelle det?

 

Utifra det jeg vet om kriminalitet så er det veldig mye av den som er planlagt veldig dårlig om den er planlagt i det hele tatt. Spesielt for alvorlig kriminalitet. Om jeg skal tippe så vil jeg tro at gjennomsnitts forbryteren dømt for noe alvorlig scorer en god del lavere på intelligens og kunnskapsnivå enn folk flest.

(Det er også en del som scorer over gjennomsnittet selvfølgelig.)

 

Derfor er jeg helt sikker på at mange kriminelle aldri kommer til å benytte seg av TOR eller VPN's men kommer til å gjøre sine ugjerninger i fullt dagslys og med vinduene åpne.

 

Hvorfor tror dere politiet er så ivrige på dette? Tror dere de har lyst til å gjøre en god jobb eller tror dere at de vil kaste bort skattebetalerens penger på noe som ikke gir resultater?

 

Det betyr ikke at DLD er rett eller riktig for det er det ikke, men det er ikke en god taktikk å grave hodet ned i sin egen sandkasse.

Endret av Hertug Fluesopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

svergie flopper på det og seier er ubruklig,
danmark,tyskland,polen blir det misbrukt.
eksperter seier at iden er idiotisk
du finner ingen innen IT branshen (eller minimalt vertfall) som synest det er good ide
Norge bruker 233 000 000 på det i ettertid etter alle fakta er negatvie og misbrukest grovt

som sakte tidligere, det trenger virkelig folk med større kompetanse på toppen

Endret av BonBattery
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Norge bruker 233 000 000 på det i ettertid etter alle fakta er negatvie og misbrukest grovt

Akkurat dette er mest skremmende. DLD er prøvd i flere andre land, og på tross av at det feiler og bryter grunnloven samt hele IKT-Norge sier at dette er ren og skjer idioti så kjører den Norske stat fortsatt på fordi det er jo allerede bestemt. Kan da ikke ombestemme seg, hallo...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...