Gå til innhold

Hjelp til kjøp av veldig god pc


Anbefalte innlegg

Hei. trenger en veldig god pc

 

hva er forskjelen på de her 2 prosessorene og hva er best av de?

 

Intel Core-i7 4820K

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=794256

 

Intel Core i7-4770K Processor

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=780483

?

 

trenger pc til musikk studio og gaming og annet seinere som sony vegas osv.

mye plugins osv i musikk programmet.

trenger eg 4960x eller 4930x?

 

og minne trenger eg vel 16gb eller 32gb

hva er den beste?

 

og psu?

 

og kabinett?

 

av skjermkort blir det 780 asus kanskje, eller den nye som kommer til amd

hovedkort har eg sett på Asus IV extreme men vil helst ungå og betale mer en

eg trenger så vet ikke hva hovedkort som er best til det bruket det skal være til.

 

ssd samsung 840 pro

 

hdd wd desktop black

 

windows 7

 

blu-ray

 

er bare de 4 tingene som eg har greid og bestemt meg for.

 

vis eg skal bygge det selv trenger eg noe mer?

 

 

Håper på god hjelp. dataen må vare i en del år før eg kan kjøpe ny igjen

 

Takk :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4820k cpuen er best, men hk til den socketten lga2011 er litt dyrere, men jeg vill gått for den alikevel, på den plattformen har du da også 4 kanals minne.

 

16 gb ram tror jeg holder lenge med mindre prisen opp til 32 gb er veldig liten, eller du skal drive med veldig heavy video redigereing eller noe.

 

av psu ville jeg valgt corsair, hvor kraftig avhenger av om du har tenkt å kjøre f.eks SLI senere eller nå. ax760 holder for et skjermkort, men skal du kjøre SLI så ville jeg valgt AX1200.

 

av kabinett så ville jeg valgt, corsair Obsidian 900D. det er det beste på markedet nå etter min mening.

Lenke til kommentar

 

4820k cpuen er best, men hk til den socketten lga2011 er litt dyrere, men jeg vill gått for den alikevel, på den plattformen har du da også 4 kanals minne.

 

16 gb ram tror jeg holder lenge med mindre prisen opp til 32 gb er veldig liten, eller du skal drive med veldig heavy video redigereing eller noe.

 

av psu ville jeg valgt corsair, hvor kraftig avhenger av om du har tenkt å kjøre f.eks SLI senere eller nå. ax760 holder for et skjermkort, men skal du kjøre SLI så ville jeg valgt AX1200.

 

av kabinett så ville jeg valgt, corsair Obsidian 900D. det er det beste på markedet nå etter min mening.

 

takk skal du ha.

 

ser den her minne bra ut?

Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782913

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

4820k cpuen er best, men hk til den socketten lga2011 er litt dyrere, men jeg vill gått for den alikevel, på den plattformen har du da også 4 kanals minne.

 

16 gb ram tror jeg holder lenge med mindre prisen opp til 32 gb er veldig liten, eller du skal drive med veldig heavy video redigereing eller noe.

 

av psu ville jeg valgt corsair, hvor kraftig avhenger av om du har tenkt å kjøre f.eks SLI senere eller nå. ax760 holder for et skjermkort, men skal du kjøre SLI så ville jeg valgt AX1200.

 

av kabinett så ville jeg valgt, corsair Obsidian 900D. det er det beste på markedet nå etter min mening.

 

takk skal du ha.

 

ser den her minne bra ut?

Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782913

 

 

 

 

ja ser bra ut, selv om jeg ville heller vurdert en av disse,

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769022

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782910

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig så er det lite forskjell mellom dem, men det er stor prisforskjell. 4960x bærer X som er extreme cpu'ene til intel, koster mer enn det smaker. I teorien så skal 4960x ha bedre chip, og klokke bedre, men her er det ingen fasit.

 

 

ok takk da kan eg like greit velge 4930k og ikke merke noe på spilling eller bruk av tunge musikk programer?

og andre programer som 3d bilde redigering osv video redigering?

Endret av Robin7S
Lenke til kommentar

No har eg ikkje prøvd Pro versjonen av ram brikkene til Corsair, men har 4x4GB Corsair Vengance DDR3...

 

No har eg nettopp fått tilbake brikkene frå Komplett for andre gong, etter å ha sendt dei inn pga feil funne med memtest etter kort tid...

 

Kvar gong har dei brukt 1månad før eg har fått nye i posten...(Ja, det er ikkje Corsair sin feil..)

Så eg kjem nok no snart til å kjøpe meg eit sett frå ein annan produsent.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for 16 gb minne. 32 blir bortkastet til ditt bruk. Intel Core-i7 4820K er best til ditt bruk. Kabinett blir ett annet spørsmål. Er jo strengt talt ikke så nøye dette med kabinettet så lenge det passer til innmaten. Hvis du er opptat av at pcen skal se bra ut så er jo det noe annet.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for 16 gb minne. 32 blir bortkastet til ditt bruk. Intel Core-i7 4820K er best til ditt bruk. Kabinett blir ett annet spørsmål. Er jo strengt talt ikke så nøye dette med kabinettet så lenge det passer til innmaten. Hvis du er opptat av at pcen skal se bra ut så er jo det noe annet.

 

ja har tenkt meg om kan ikke bruke 40000kr. måtte ha tatt lån da. kjøper en til 20000kr nå som skal vare til de nye ekstrem prosessorene kommer. en på youtbe sa han ville gått for 4770k istede for 4820k

vis man skulle kjøpe de nye sa han 4930k og 4960x. så er 4770k bra til rundt 2015 eller korti de nye prosessorene kommer? trenger enten en stasjoner til 20000k eller blir det asus g750jh men

vil helst ha det beste er lenge til 2015

Lenke til kommentar

20.000 for en pc til musikk, gaming etc er mye! Kanskje du skal begrense ditt budsjett. Hva er det spesifikt du skal bruke maskinen til?

 

gaming. lage musikk bruke ekstremt mye plugins. video redigering ettervært.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781755

er den bra til alt det tror du?

 

kan du lese på skjermen om hva type det er?

vil ikke ha et speil :) hehe

men er det et speil er det dumt. skal ha den helt til 2015 eller 2016

Lenke til kommentar

Jeg har en Hp Pavilion VD6 2146 so og den takler videoredigering selv om prosessoren på den er alt for avak til det egentlig :p (AMD Athlon) Gaming på denne blir nok litt mer jalla hvis man da ikke kjører lav grafikk. Har faktisk prøvd BF3 med den og det gikk på laveste grafikk, men pcen begynte å bråke noe helt sinnssykt :p

 

Generelt til ditt bruk så ville jeg ha valgt stasjonær. Man får da så utrolig mye mer for pengene. Men hvis du må ha den med deg så kan denne du linket til her en flott bærbar! :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Hp Pavilion VD6 2146 so og den takler videoredigering selv om prosessoren på den er alt for avak til det egentlig :p (AMD Athlon) Gaming på denne blir nok litt mer jalla hvis man da ikke kjører lav grafikk. Har faktisk prøvd BF3 med den og det gikk på laveste grafikk, men pcen begynte å bråke noe helt sinnssykt :p

 

Generelt til ditt bruk så ville jeg ha valgt stasjonær. Man får da så utrolig mye mer for pengene. Men hvis du må ha den med deg så kan denne du linket til her en flott bærbar! :)

hehe :) takk godt og vite. ja kjøper stasjonær i 2015 eller 2016. greit med en data som virker til alt og kan ta med seg ut lett. takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...