Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette en bra bil?


Strekene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opel er eldgammel teknologi til urimelige priser. Styr langt unna.

 

Ellers lukter det fælt av denne butikken! Km telleren funker ikke men det ble fastsatt at km standen på bilen var 270 000,og det ble fastsatt når den gikk i gjennom

EU godkjenningen. Ingen kan godkjenne en bil uten fungerende km teller!

Endret av billywillie
Lenke til kommentar

Ok, Men jeg skal ha en bil nå. Og vil bare bruke maks 35000. Jeg har ikke behov for noen bedrre bil en det jeg får for det :)

Helt greit. Men vær klar over at det ikke er lite sannsynlig at du i løpet av et år har måttet betale 70 000 for den for alt bilen koster inkl. Reparasjoner. Etter min mening kan du da heller kjøpe en tryggere bil som ikke bare er eu godkj., men faktisk trygg, wå kan du kanskje ha spart en annens liv i trafikken, i tillegg til at du får en bedre bil som slipper å stå på verksted hele året.

 

Men helt opp til deg...

Lenke til kommentar

Helt greit. Men vær klar over at det ikke er lite sannsynlig at du i løpet av et år har måttet betale 70 000 for den for alt bilen koster inkl. Reparasjoner. Etter min mening kan du da heller kjøpe en tryggere bil som ikke bare er eu godkj., men faktisk trygg, wå kan du kanskje ha spart en annens liv i trafikken, i tillegg til at du får en bedre bil som slipper å stå på verksted hele året.

 

Men helt opp til deg...

 

Snakker du nå på et generelt grunnlag eller på den bilen TS lenket til å første posten?

Lenke til kommentar

Er http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44503825 en bra bil da? Holder citroen berlingo seg bra for alderen og kjørelengde? Billig eller dyr å reparere? :)

 

Spørs vel litt, slike bedriftsbiler er ofte litt hardt kjørt, men det er jo simple biler som ikke burde være så ille driftsmessig. Alt som har blitt linket i tråden er uansett et steg i riktig retning sett i forhold til den opelen ^^

Lenke til kommentar

Begge deler, men spesielt den som er linket til.

Nå skal jeg ikke svare for den bilen i første post, men etter å ha selv eiet biler som kostet ned til 7.500 så har ingen av bilene jeg har eid hatt utgifter i nærheten av kjøpesummen innen det første året. Hvor du har dratt dette tallet dit ut i fra aner jeg ikke, men erfaringen tilsier at det er nok av tegn på en bil til 35.000 fort kan koste det dobbelte i deler etter etter et år allerede ved prøvekjøringen.
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har behov for mer en 2 seter, er en varebil et mye bedre valg med hensyn til driftsikkerhet en alternativene du får innen din prisklasse.

Du får en bil som er gått 200.000 km mindre og er 10 år nyere.

Du må ofre litt i komfort og støynivå.(støynivå er ikke så vanskelig å gjøre noe med)

Man hvis du er ute etter en mest mulig driftsikker bil med minst mulig utlegg de første årene er en varebil et godt valg.

Hvis du er kapabel til å fikse det meste som kan feile en gammel bil selv er mulighetene mange men er du avhengig av verksted ville jeg kjøpt en bil som har lavest mulig km og nyest mulig, som en varebil.

Du bør være oppmerksom på rust på varebiler da de ofte ikke har like bra rustbeskyttelse som personbiler.

Lykke til med bil kjøpet.

Den eneste bilen jeg personlig bør advare mot er Renault Kengoo får du tilbud om en bør du springe alt du kan i motsatt retning selv ikke forhandlerne kan fikse de.

 

Stolt dyslektiker så ikke klag på rettskrivningen.

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke svare for den bilen i første post, men etter å ha selv eiet biler som kostet ned til 7.500 så har ingen av bilene jeg har eid hatt utgifter i nærheten av kjøpesummen innen det første året. Hvor du har dratt dette tallet dit ut i fra aner jeg ikke, men erfaringen tilsier at det er nok av tegn på en bil til 35.000 fort kan koste det dobbelte i deler etter etter et år allerede ved prøvekjøringen.

Da tror jeg du har vært heldig. Tallene mine kommer fra egne erfaringer, søsken sine erfaringer, venners erfaringer og min fars erfaringer. Alle har kjøpt "billige" biler og endt opp med å bytte omtrent alt av slitedeler, og mange andre dyre deler i tillegg. Plusser du på verkstedregning og forsikring kommer du meget fort opp i den summen. Skulle du være så uhelsig å bli krasjet i, bulket eller lignende, baller det bare på seg.

 

Kjøper du en bil til 7500 og ender opp med å ha brukt bare 20 000 til sammen på et par år, da tror jeg du er heldig.

Lenke til kommentar

Min erfaring går og på venner, familie og bekjente i tillegg til de bilene jeg selv har kjøpt

 

Bilen til 7.500,- hadde jeg bare behov for å bytte LMM og jording til motoren. Resten av bilen var i god stand med unntak av et hull i sjåførsetet.

Jeg hadde bilen i 1.5 år.

Forsikring er en ting man ikke kommer utenom på en bil som skal være registrert så den har jeg ikke tatt høyde for. Men prisen på denne var langt i fra noen stor utgift.

 

Jeg har og venner og bekjente som driver litt med kjøp av biler, reperasjoner av småting og selger de igjen dyrere. Jeg er overbevist over at dette ikke hadde latt seg gjøre om tallene dine stemmer.

 

Jeg anser meg på ingen måte som heldig i det hele tatt, snarere kritisk når jeg handler bil. I tillegg vet jeg kanskje litt mer om hva jeg skal se, kjenne og høre etter når jeg handler bil enn Ola Nordmann.

 

Muligens du langt i fra er en person med mye teknisk innsikt i bil for alt jeg vet og derav har gått på en smell eller flere når det gjelder kjøp av bruktbil..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...