Gå til innhold

Guide: Dette trikset lar deg se all verdens TV og film på nett (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan og legge til at Smart DNS fra Overplay er en genial sak (og billig). Mye eg kan skrive om dette, men anbefales å ta en titt (og for dere i Hardware om dere ikke har kjennskap til det) Personlig har eg satt det opp på min Apple TV, iPad og Playstation 3. Så trenger bare gå inn på en nettside å endre land for hvilke Netflix-bibliotek eg vil ta gå inn på. Annet eksempel er å benytte dette til å se alle kampene i Premier League (tilgang fra land utenfor Europa) mulighetene og hastighet er fenomenal og enkel

Lenke til kommentar

De burde ha nevnt noko om kor mange samtidige tilkoblingar leverandørane støttar. Mange tillet bare éi oppkobling per abonnement. Eg har eit abonnement hjå Private Internet Access, der kan ein ha fem VPN-koblingar mot same eller ulike gateways på eitt abonnement.

 

Sidan det er upraktisk å måtte slå av og på VPN for å sjå til dømes NRK og amerikanske tenester har eg satt opp fleire VPN-tilkoblingar i kvar sitt jail på ein FreeNAS-boks, og Dante (SOCKS-proxy) og Privoxy (HTTP-proxy) i kvart jail. Relativt få mobilar, nettbrett og andre dingsar støttar OpenVPN utan rooting/jailbreaking/etc., men omtrent alle dingsar kan koble seg til ein HTTP-proxy. På PC-en min kan eg la Opera "vere i Noreg" ved å ikkje bruke nokon proxy-server, Firefox kan vere i USA (via proxy-serveren i "USA-jail", eit tredje program kan vere i Nederland via proxy i "NL-jail" osb. Firefox (og kanskje andre) kan òg ha ulik proxy-konfigurasjon per fane, om ein fiklar litt. Eg får tilgang til alt eg kan tenke meg, på så mange dingsar eg vil, og har full kontroll på kva for trafikk som går via VPN og kva som går direkte.

 

Mange leverandørar (m.a. PIA) tilbyr òg proxy-serverar, men ferdige løysingar er jo ikkje gøy. :p

Lenke til kommentar

Netflix lar deg logge på uansett hvor i verden du er. En norsk konto pålogget i et hotelrom i usa gir us bibliotek.

Netflix selv rådet meg til å beholde vpn på Apple tv og utelate den på min Samsung tv. Da ville jeg få tilgang til alt. Det er nemlig en del i det norske biblioteket som ikke finnes i usa også......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Dere burde nevne google chrome appen "Hola".

Det er en liten "vpn luring" som du installerer rett i nettleseren, og som du kan skru av og på bare ved å klikke på den. Den overtar ikke hele nettleseren din ved å sette opp en proxy eller lignende, bare lar utvalgte sider (du velger i oppsette hvilke sider du ønsker åpnet, og hvilke land du ønsker å emulere du er fra) bli åpnet.

Ganske enkelt genialt =) 10 sec å installere rett i appen. Velg hvilke sider du vil ha som USA (For meg Netflix og Hulu), og ikke tenk noe mere over det.

 

https://hola.org/

 

Tada =)

Lenke til kommentar

Jeg benytter også Overplay sin smart DNS tjeneste, som nevnt av mls under.

Veldig fornøyd med denne tjenesten og det faktum at det er utrolig lettvint å benytte!

Bruker det på pc, iphone, ps3 og apple tv, og det fungerer fenomenalt til den prisen det koster.

 

Største fordelen med smart DNS er vel f.eks at du kan se på amerikansk netflix, og uten å trenge å endre på noe/koble fra vpn, kan gå rett på nrk sin nett-tv

Lenke til kommentar

Anbefaler den jeg også. Brukte unblock-us før, men hadde problemer med den og fikk som melding at jeg ikke befant meg i USA. Med Hola funker det hver gang, og du kan velge å bytte til engelsk (UK) om du feks vil se en film som bare finnes på Netflix UK.

genialt , har brukt media monky til nå , men den gir kun til gang til us , men med britisk ip kan man streame bbc sine kanaler og de har nett tv på lik linje med nrk , altså et utmerket tilbud

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan og legge til at Smart DNS fra Overplay er en genial sak (og billig). Mye eg kan skrive om dette, men anbefales å ta en titt (og for dere i Hardware om dere ikke har kjennskap til det) Personlig har eg satt det opp på min Apple TV, iPad og Playstation 3. Så trenger bare gå inn på en nettside å endre land for hvilke Netflix-bibliotek eg vil ta gå inn på. Annet eksempel er å benytte dette til å se alle kampene i Premier League (tilgang fra land utenfor Europa) mulighetene og hastighet er fenomenal og enkel

Kan man se PL ifra premierleague.com (hvis mang velger feks. US)?

 

Jeg har en norsk Netflix-konto, så kan jeg bruke VPN på den - eller må jeg signe up på den am. Netflix?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...