Gå til innhold

Laste inn spill på harddisk?


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hovedsakelig brukt skole pc'en min da min private pc har knust skjerm. Dette har fungert bra bortsett fra at jeg ikke får lastet inn spill osv. Jeg spiller ikke på skolen eller i timene, så trenger ikke ha spillet direkte på pc'en.

Jeg lurte da på om det er mulig å laste inn spillet på en harddisk, for så å koble til skole pc'en?

Det er veldig begrenset hva jeg kan gjøre på pc'en uten administrators tillatelse, og IT-folka på skolen er ikke akkurat de mest hengivende. Fikk med et nødskrik lasta inn programvaren for tegnebrettet mitt.

 

Kjempefint om jeg kunne fått litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å få ny skjerm til den andre? En skjerm trenger ikke koste stort i dag, spesielt om du kjøper en brukt.

Å få den reparert kostet litt under 1500 kr(?), å kjøpe kun skjerm koster selvfølgelig mindre, ny eller brukt. Men jeg tror ikke jeg skal satse på å fikse skjermen selv, da gjør jeg nok bare vondt verre. Blir nok nødt til å sende den på reperasjon uansett.

 

Men er det altså ingen mulighet for å kunne spille via harddisk?

Endret av Snerkfrøken
Lenke til kommentar

Vel, du kan ikke installere spillet på en ekstern disk, da spillet krever en del verdier registert i registeret.

Har du litt peiling (hint. regedit i cmd) så klarer man det nok :)

 

De fleste spill trenger ikke registry. Er bare å copy-paste spillmappa så funker det i 99% av tilfellene.

 

 

*snip

 

Hvilke spill er det snakk om?

 

For å oppsummere: Det er bare å innstallere eller copy-paste spill over til en ekstern harddisk eller USBstick. Evt kjøpe en ekstern skjerm som du kobler på maskina di.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Jeg mente selvfølgelig en ny ekstern skjerm. Det koster ikke stort, og du sparer en hel masse slit med å installere på en PC og spille på en annen. Å kopiere over spillmappen er noe som sjelden funker, da de aller fleste spill legger filer i system-mappen til Windows.

 

Overdrevet. Jeg har flyttet over alle Steam spill og andre spill fra HDD til HDD og wipet OS flere ganger uten å ha måttet reinnstallere. Hvis du mener system-mappen som i div config og save filer i Documens/Appdata blir disse mappene automatisk opprettet så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Windows siden Win 3.1. Jeg tror jeg vet hva jeg snakker om. Prøv å kopier over et spill som ikke er på Steam, så ser du hva jeg mener. For øvrig er det vel ikke bare-bare å kopiere over Steam-mappen heller. Eller er samtlige spill på Steam uten DRM nå?

 

Ikke kom her å fortell at du har så jævlig god snøring bare fordi du er gammel. Du må faktisk følge med for å ha peiling på de nyere windows versjonene.

Lenke til kommentar

Sure har du eksempel på spill som ikke er på Steam jeg skal prøve å kopiere? Jeg har nå på ene disken min nyeste versjon av WoW, WoW TBC, WoW WOTLK, LoL, GW2, CoD 2, CoD 4, Diablo 3, BFV, BF42, TSW, AoC og en haug av GOG spill som jeg har flyttet over uten å innstallere. Alle funker fint.

BF3 har jeg på Origin da. Det funker også fint å flytte over med noen små tweaks; man legger BF3 i en mappe på ny disk, velger defaultmappe for nedlasting av spill i Origin til der du la BF3 -> restart Origin.

Med Steam mener jeg 1:
å flytte hele Steam mappa, det funker også fint med alle spill. Prøv selv å flytte over Steam mappa til en annen disk og evt reinnstaller OS. Alt du trenger å gjøre er å innstallere DirectX og alle drivere(duh) så funker 99% av spillene. Savegames som ikke er i SteamCloud må du kopiere over fra og til Documents manuelt hvis du vil ha backup av de.

 

2: Flytte enkeltspill kan gjøres med dette programmet eller så er det bare å flytte mappa manuelt og starte installwizarden(ingen regkeys er opprettet) til Steam -> velge path du flyttet spillet og Steam vil finne filene automatisk.

--

 

Noen eldre spill legger CDKey i registry som vil føre til at du må enten registrere CDKeyen på nytt(hvis spillet støtter dette, f.eks CoD 4 støtter dette) eller så er det bare å lage en ny regkey selv med CDkeyen. Har opplevd dette med BF2.

Lenke til kommentar

Sure har du eksempel på spill som ikke er på Steam jeg skal prøve å kopiere? Jeg har nå på ene disken min nyeste versjon av WoW, WoW TBC, WoW WOTLK, LoL, GW2, CoD 2, CoD 4, Diablo 3, BFV, BF42, TSW, AoC og en haug av GOG spill som jeg har flyttet over uten å innstallere. Alle funker fint.

 

 

 

Du la merke til at nesten alle spillene du listet opp er MMO's?

Ingen mmo spill med kanskje noen få unntak trenger å ha knytning til maskinen for å fungere. Dette har jo med at lisensnøkkelen er registrert på deg og at du må logge inn....

Lenke til kommentar

 

Du la merke til at nesten alle spillene du listet opp er MMO's?

Ingen mmo spill med kanskje noen få unntak trenger å ha knytning til maskinen for å fungere. Dette har jo med at lisensnøkkelen er registrert på deg og at du må logge inn....

 

So? Og det trenger heller ikke 99% av vanlige SP spill heller. Det var opprinnelig snakk om at ingen spill kan flyttes pga at de er knyttet til registry og systemfilmer, dette er feil.

Lenke til kommentar

 

So? Og det trenger heller ikke 99% av vanlige SP spill heller. Det var opprinnelig snakk om at ingen spill kan flyttes pga at de er knyttet til registry og systemfilmer, dette er feil.

Det er akkurat her du tar feil. MMO osv er det null poeng å ha tilknyttning til hver enkelt maskin pga en lisens. Samme om det er F2P eller ei.

Spill som går igjennom steam og Origin henter da info fra kontoen din og setter opp/laster ned eventuelle filer som mangler tilknyttet din maskin.

Standalone spill derimot vil du få problemer med. Kan nevne noen. Just Cause 2, TDU1/2, NFSMW(2013), Skyrim. Og listen fortsetter...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...