Gå til innhold

Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?


Retten til å bære våpen  

487 stemmer

  1. 1. Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?

    • Ja
      83
    • Nei
      392
    • Ingen formening/vet ikke
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Huff..

 

TS (Altså Mathias) forstår tilsynelatende svært lite av samfunnet vi lever i.

 

Han sammenligner "alt" med USA, og hvor "bra" det er der ift krig, våpen, vold mm.

 

Dette er faktisk noe som skremmer meg mer enn å bli truet med kniv. Å ha en så stor feiloppfatning av samfunnet er ganske ekstremt (sier ikke at min er riktig).

 

Feil! Det er jeg som har forstått noe av samfunnet: At Norge er et patetisk banehageland hvor alt skal være regulert og det er drittkjedelig å leve! I tillegg er det ingen av de idiotene som skal styre landet eller ha ansvaret for sikkerheten som har fått øynene opp etter grove drapsepisoder, grove voldsepisoder samt Ransbølgen og Voldtektsbølgen her i landet...

 

Hvorfor flytter du ikke til staten Texas (i USA), eller Syria, Afganistan, eller et annet land der alle og enhver kan løpe rundt og skyte vilt? Men, du tør kanskje ikke?

 

Det er noen hundre år siden, nordeuropa ble sivilisert. Sivliserte samfunn, har regler og det har ingen ting med barnehagementalitet å gjøre. Det er dette det norske folk ønsker, selv om ikke alle lover er like populære, blandt alle borgere. Og nå forventer vi, at myndigheten tar vare på sikkerheten. Og så langt går nok det bedre, enn om vi alle skulle hatt bæretillatelse og løpt lundt med våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Nå som vi har fått avklart litt definisjoner, så er det på tide å gå videre i diskusjonen. Jeg har fjernet to innlegg som diskuterte person, og ikke sak.

 

Kommentering av moderering tas på PM, ikke her i tråden.

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Not quite like John Doe, ola dunk is more like Joe Sixpack to use an American expression

Do you know how to pinch hit or choke up on a baseball ba, BTW?

Haha what? What are you talking about? I assume you don´t speak norwegian so im talking english

 

Ola burde i grunn ikke få de gjort noe enklere å få tatt livet av andre.

Unnskyld men jeg skjønner ikke helt den teksen?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Hvorfor flytter du ikke til staten Texas (i USA), eller Syria, Afganistan, eller et annet land der alle og enhver kan løpe rundt og skyte vilt? Men, du tør kanskje ikke?

Merkelige forestillinger du har om Texas, men du har kanskje ikke vært innom der?

 

Her jeg er nå kan alle og enhver gå bevepnet om de ønsker, og det syns jeg er bra. Iløpet av en dag ser jeg antagelig dusinvis av våpen, og det syns jeg er helt greit.

 

Selv går jeg ubevepnet, men så har jeg heller ikke sett noen som løper rundt og skyter vilt!

 

Det er noen hundre år siden, nordeuropa ble sivilisert. Sivliserte samfunn, har regler og det har ingen ting med barnehagementalitet å gjøre. Det er dette det norske folk ønsker, selv om ikke alle lover er like populære, blandt alle borgere. Og nå forventer vi, at myndigheten tar vare på sikkerheten. Og så langt går nok det bedre, enn om vi alle skulle hatt bæretillatelse og løpt lundt med våpen.

Hva mener du ordet sivilisert betyr?

Hvem er "det norske folk"?

Lenke til kommentar

 

Haha what? What are you talking about? I assume you don´t speak norwegian so im talking english

 

Spurte du ikke om Ola Dunk? Det ga inntrykket at morsmålet ditt var engelsk men når du skriver "talking english" så tar jeg feil ser det ut

 

Hvis jeg ikke snakket norsk, hvordan forsto jeg innlegget ditt?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem for en person å skaffe seg våpen ulovlig. Man må bare vanke i de "rette" miljøene.

Om man er samler/entusiast/skytter må man ofte oppsøke lite attraktive, kriminelle miljøer for å få holde på med hobbyen sin.

 

Det er likevel et tankekors at svært mange mennesker har ekstreme holdninger ovenfor blant annet styresmakter, og det kunne blitt kaotisk å gi enkelte av disse individene retten til å bære våpen.

 

Visse enheter med makt får i dag lov til å bære våpen, og undertrykke resten av befolkningen.

De samme maktenheter bestemmer at "du og jeg" ikke får lov til å bære våpen. Dette er ikke rettferdig og skaper misnøye.

Derfor må maktstruktur, hierarki og stat legges ned 100% før man tenker på legalisering av skytevåpen i det store og hele.

 

 

Ville du kjøpt deg våpen dersom det ble lovlig?

Ville du blitt kriminell dersom du kunne kjøpe våpen lovlig?

Ville du skadet eller drept noen dersom du kunne kjøpe våpen lovlig?

Lenke til kommentar

Det er selvsagt helt greit at folk kan gå bevæpnet i kulturer der folk flest ønsker det, det tror jeg de fleste vil være enige i. Demokrati fungerer når du er uenig også :)

 

Men ikke kom her og si at det ikke fører til økt kriminalitet, ulykker og selvmord, for det vil jeg ha statistikk på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ville du kjøpt deg våpen dersom det ble lovlig?

Ville du blitt kriminell dersom du kunne kjøpe våpen lovlig?

Ville du skadet eller drept noen dersom du kunne kjøpe våpen lovlig?

 

  1. nei
  2. usikkert, siden fremtiden ikke vites, det eneste som vites er at alt kan skje
  3. usikkert, siden fremtiden ikke vites, det eneste som vites er at alt kan skje
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er ikke noe problem for en person å skaffe seg våpen ulovlig. Man må bare vanke i de "rette" miljøene.

Om man er samler/entusiast/skytter må man ofte oppsøke lite attraktive, kriminelle miljøer for å få holde på med hobbyen sin.

 

Det er likevel et tankekors at svært mange mennesker har ekstreme holdninger ovenfor blant annet styresmakter, og det kunne blitt kaotisk å gi enkelte av disse individene retten til å bære våpen.

 

Visse enheter med makt får i dag lov til å bære våpen, og undertrykke resten av befolkningen.

De samme maktenheter bestemmer at "du og jeg" ikke får lov til å bære våpen. Dette er ikke rettferdig og skaper misnøye.

Derfor må maktstruktur, hierarki og stat legges ned 100% før man tenker på legalisering av skytevåpen i det store og hele.

 

 

Ville du kjøpt deg våpen dersom det ble lovlig?

Ville du blitt kriminell dersom du kunne kjøpe våpen lovlig?

Ville du skadet eller drept noen dersom du kunne kjøpe våpen lovlig?

Nei

Nei

Og atter nei...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Dersom hensikten ikke er å benytte våpenet til annet enn å skyte på blink. Så er det ikke noen grunn til at det skal bli mindre restriktivt fremover enn det er idag.

Folk som har våpenet kan komme til å bruke det på person vist det bygger opp til heftig krangel

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Om du tror meg bryr meg fint lite, jeg er et vanlig menneske, ikke slik som de gale amerikanerne som skyter i vilt. Vist du vil skyte en person fordi du er sint så er ikke det normalt

 

Norge bør forby

Lenke til kommentar

Det er selvsagt helt greit at folk kan gå bevæpnet i kulturer der folk flest ønsker det, det tror jeg de fleste vil være enige i. Demokrati fungerer når du er uenig også :)

 

Men ikke kom her og si at det ikke fører til økt kriminalitet, ulykker og selvmord, for det vil jeg ha statistikk på.

Andre har statistikk som sier det motsatte, det gjør argumentene uklare

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Så du påstår at vanlige mennesker uavhengig av situasjon ikke er i stand til å drepe? Det er en ganske absurd påstand.

Har du våpen skal ikke det mer enn et skudd i hodet eller hjertet før du dreper personen momentant. Med ene hender blir det fair for begge parter

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har drept mange jeg, så vet omtrent hvordan det fungerer. Poenget er at når alt kommer til stykket er vi mennesker primitive.

Har du drept mennesker?

 

Okey nå ble det litt ubehagelig her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...