David_1214 Skrevet 4. oktober 2013 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Hei! Fikk meg en ny tv i går. Denne her Det står at den skal ha digital optisk lydutgang. Noe den ikke har. Kun koaksial. Jeg har kun optisk kabel som jeg har brukt fra min tidligere tv til recieveren. Noe som har funket knirkefritt. Dette er anlegget jeg har Den recieveren har kun optisk inngang... Noen som vet om beste løsning for å få koblet dette sammen? Jeg vil ikke koble dekoder, wii u, xbox 360 osv gjennom recieveren med HDMI i og med at det kun er to innganger der, og det blir slitsomt å bytte hver gang. Så jeg trenger lyd direket fra tv som sendes til reciever. Noen forslag? Helst så billig som mulig! Endret 4. oktober 2013 av Deivid_1337
David_1214 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Jo, det er to hdmi innganger på reciever, men det gjør ting tungvint, i og med at jeg bare har to innganger og har 3 forskjellige enheter. Så vil helst koble rett fra tv inn i reciever EDIT: Er det mulig å la tv´en gå inn i receiveren for så å gå ut igjen til tv´en? Waste av en HDMI men... Endret 4. oktober 2013 av Deivid_1337
wha96 Skrevet 4. oktober 2013 Skrevet 4. oktober 2013 Det går jo kanskje an, eller så kan man bruke aux, men da blir det jo lydforskjell.
David_1214 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Skrevet 4. oktober 2013 Hvis du ser på tilkoblingsmulighetene så har tv´en koaks ut, 3,5 mm jack ut, og recieveren har optisk inn, og RCA Phono inngang. Den ene har det den andre ikke har...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå