Gå til innhold

Hvorfor jeg spiller mest på konsoll


  

128 stemmer

  1. 1. Lener du mest mot konsoll eller PC?

    • PC
      97
    • Konsoll (PS3, Xbox 360, Wii, Wii U)
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sofaen er bedre enn kontorstolen." Jeg synes helt ærlig at min digge kontorstol er bedre enn den slitte sofaen min, hva mener du jeg skal innse?

 

Og å skylde på "distraksjoner" er i mitt øye bare tull. Du liker PS3 fordi den har mindre ting den kan gjøre?

 

Dessuten så er FPS, MOBA Strategi og MMO en veldig stor del av spillverdenen, og der kommer ikke konsoller til å gjøre det bra med mindre de endrer konseptet rundt håndkontrollen dramatisk (kanskje steam fikser det?)

 

et godt gammelt argument for PC er at du kan bytte deler etter hva du føler for, og etter hva du har råd til. Motargumentet her er jo at en konsoll blir mye bedre kodet til mtp. at det er én type HW å tenke på.

 

Ellers er det absolutt fordeler med konsoll. Og jeg er til dels enig i at det er mer chill å game i stua, men alt ettersom hvilket spill det er.

 

Har jeg råd til begge kjøper jeg både en pc og en konsoll, har jeg ikke råd blir det nok en konsoll

Endret av fruktsalatsaft
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg har vært konsollgamer siden 1993, men det var helt til nå i sommer da kjøpte meg en heftig PC, og kan si det at jeg kommer aldri til å gå tilbake til konsoll fordi PC har spill med bedre grafikk, flytelse og framrate, mye billigere spill, mods, Steam, bedre å spille med mus og keyboard på FPS-spill, eller, som meg, koble til en 360-kontroll hvis man skal spille sportsspill, f.ex. I tillegg så trenger man ikke å betale ekstra for å spille online eller for å se på Youtube, Netflix etc. a la Xbox Live.

 

Også har jeg nettleseren og musikken på PC-en - alt tilgjengelig på en plass er fint :)

Lenke til kommentar

"""Sofaen er bedre enn kontorstolen."""

 

Jeg har en dedikert HTPC til dette som er tilkoblet TV'en min hele tiden., Steam og 360 kontroll er også tilkoblet. Igjen, alle de argumentene dine kan ikke brukes idag.

 

Jeg og fruen spilte nettopp gjennom Rayman Legends med 2 kontroller, så sosialt var det plutselig også.

 

 

Eneste gode grunne til konsoll må være hvis du er avhengi av det sosiale (da eks alle vennene dine spiller 360) eller eksklusive titler, ellers så er PC akkurat det samme, bare litt bedre (tenker selvsagt da på HW)

 

Skal jeg spille FPS eller noe som jeg føler mus/tastatur gjør bedre setter jeg meg på min stasjonære og koser meg, skal jeg spille bilspill eller (lokal) coop sitter jeg i stua, koser meg begge steder.

 

 

 

Men får all del, til alle sammen.

 

 

PC gamere er ikke låst i en kontorstol men en 20", det er ett valg vi tar blandt annet mange andre valg vi kan ta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Sofaen er bedre enn kontorstolen." Jeg synes helt ærlig at min digge kontorstol er bedre enn den slitte sofaen min, hva mener du jeg skal innse?

 

Og å skylde på "distraksjoner" er i mitt øye bare tull. Du liker PS3 fordi den har mindre ting den kan gjøre?

Var i hovedsak ment som personlige ytringer, men skjønner godt at kursiv skrift kan få det til å virke litt som om jeg mener dette er selvsagt for alle... Jeg personlig mener sofaen er best :)

 

Jeg liker ikke PS3 bedre fordi den har færre muligheter, men jeg prioriterer den som en spillkonsoll fordi det er det den gjør så sabla perfekt i mine øyne. Når jeg skrur den på, gjør jeg ikke noe annet enn å spille. Sjeldent jeg skrur på PC-en kun fordi jeg har lyst til å ta en runde i Battlefield :p

 

Ser ikke problemet med å kobble pcen imot storskjemen. Koble kontrolleren til pcen å sitte i soffaen å game.

 

Consol blir bare forjævlig når man er vant til 60 fps og 1080p

 

60->30 FPS og 1080p->720p er ikke noe jeg legger merke til. Takler begge deler utrolig bra.

 

Du har rett, jeg kan koble opp en kontroller til dataen og eventuelt sette Steam i Big Screen Mode. Men jeg får kramper av 360-kontrollen (er den eneste i verden, er jeg overbevist om), og er skeptisk til tredjepartskontrollere generelt.

Er ikke umulig at jeg kommer til å kjøpe en PC-kompitabel kontroller en dag, nei. Det eliminerer nok mange av "problemene" jeg har med PC-gaming :)

 

EDIT: For ikke å glemme at PC-spill har en tendens til å enten ikke være optimalisert i det heletatt, eller være dårlig optimalisert for kontrollere. Alle konsollspill støtter kontroller :p

Endret av Muffinrex5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg liker selv PC mest, men det er greit med konsoll i blant. Det som er mitt problem med konsoll, er som flere sier, FPS. Jeg liker rett og slett ikke å spillet et spill, dersom det går under 30 fps. På PC kan jeg få over 60 fps, noe som jeg liker, da bildeflyten blir mye bedre, og det faktisk føles som det er et spill, og ikke en gammel film du sitter med.

 

Men jeg er enig; det å sitte i sofaen, og slappe av, er digg. Men som oftest er også kontorstolen grei, men som oftest ikke etter jobb (eller jo, jeg sitter for det meste foran PCen etter jobb).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Sitter i sofaen jeg. Med PC, trådløst tastatur/mus og med en trådløs kontroller. PC fungerer mye bedre da jeg har alt lett tilgjengelig her. Inkludert mine 200 spill på Steam som ikke krever en optisk disk i maskinen for å kjøre. Har selvfølgelig ikke alle installert men det tar meg få minutter å spontant installere, og begynne å spille et som ikke er på harddisk. Kan også multitaske om det skulle bli et behov.

Lenke til kommentar
Innse det: håndkontroll er bedre enn mus og tastatur (til alt med unntak av FPS, MOBA, Strategi og MMO).

Jeg begynner og lure på om du troller. FPS, Moba, Strategi og MMO er jo noen av de definitivt største spillsjangerene. Det er jo lettere og nevne sjangre som ikke er bedre med mus og tastatur. De eneste spillene jeg har opplevd som lettere og spille med kontroll må være Batman, Assasins Creed og andre lignende third-person spill.

Dessuten er ikke håndkontroll et argument for at konsoller er bedre, da det er fint mulig å bruke håndkontroll på PC. PC gir deg ihvertfall muligheten til og velge.

 

Sofaen er bedre enn kontorstolen.

Det kommer veldig an på hvilken spillopplevelse du ønsker. Når jeg spiller Skyrim sitter jeg meg 40 CM fra skjermen med headsett på og ultra badass grafikk, og lever meg fullstendig inn i spillet. Får langt ifra samme virkelighetsfølelsen når man sitter i sofaen 4M fra TVen og lener seg bakover.

Lenke til kommentar

Har selv både PS3 og en helt grei PC rigg, men bruker så og si aldri PS3. Det føles bare så "simpelt" rett og slett dersom jeg setter meg ned foran PS3. Ting ser så mye dårligere ut og ytelsen er dårligere. I tillegg må man krongle seg gjennom menyer med en håpløs konsoll kontroller. Kunne sikkert fått mus til å fungere med konsoll også, men hvem gidder å dille med ekstrautstyr til konsoll? Men om jeg hadde startet med konsoll og vært vant til dårlig ytelse og simpel grafikk i utgangspunktet så hadde jeg nok helt sikkert vært veldig fornøyd med PS3'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvilken spillopplevelse du ønsker. Når jeg spiller Skyrim sitter jeg meg 40 CM fra skjermen med headsett på og ultra badass grafikk, og lever meg fullstendig inn i spillet. Får langt ifra samme virkelighetsfølelsen når man sitter i sofaen 4M fra TVen og lener seg bakover.

Alle konsoll spillere har da vel minst en 100 tommers TV? :p

Lenke til kommentar

Jeg spiller mest på PC, men det er fordi jeg nå stort sett får tak på alle spillene jeg tidligere kjøpe på konsoll, fordi de fleste av dem støttet bruk av Xbox-kontrolleren, og fordi det er en forholdsvis smal sak å koble PCen opp mot TVen (dog er det fortsatt irriterende å måtte bytte hovedskjerm i Windows hver gang jeg vil sofaspille). Det eneste jeg vil spille ved et skrivebord er Civilization, Heroes og StarCraft; selv FPS foretrekker jeg fra sofaen (nei, jeg spiller ikke multiplayer).

Lenke til kommentar

 

Var i hovedsak ment som personlige ytringer, men skjønner godt at kursiv skrift kan få det til å virke litt som om jeg mener dette er selvsagt for alle... Jeg personlig mener sofaen er best :)

 

Jeg liker ikke PS3 bedre fordi den har færre muligheter, men jeg prioriterer den som en spillkonsoll fordi det er det den gjør så sabla perfekt i mine øyne. Når jeg skrur den på, gjør jeg ikke noe annet enn å spille. Sjeldent jeg skrur på PC-en kun fordi jeg har lyst til å ta en runde i Battlefield :p

 

 

60->30 FPS og 1080p->720p er ikke noe jeg legger merke til. Takler begge deler utrolig bra.

 

Du har rett, jeg kan koble opp en kontroller til dataen og eventuelt sette Steam i Big Screen Mode. Men jeg får kramper av 360-kontrollen (er den eneste i verden, er jeg overbevist om), og er skeptisk til tredjepartskontrollere generelt.

Er ikke umulig at jeg kommer til å kjøpe en PC-kompitabel kontroller en dag, nei. Det eliminerer nok mange av "problemene" jeg har med PC-gaming :)

 

EDIT: For ikke å glemme at PC-spill har en tendens til å enten ikke være optimalisert i det heletatt, eller være dårlig optimalisert for kontrollere. Alle konsollspill støtter kontroller :p

 

Hvorfor ikke koble opp en PS3 kontroll?

 

 

Vel, det er ikke mange "konsoll spill" som ikke støtter kontroller idag, retter da egentlig mer mot dagens spill. De spillene som ikke har støtte funker som regel bedre med tastatur/mus.

 

 

"60->30 FPS og 1080p->720p er ikke noe jeg legger merke til. Takler begge deler utrolig bra."

 

Men ettersom du ikke greier å se forskjell / bryr deg om grafikk så kommer vel du til å ikke kjøpe PS4 da?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...