Gå til innhold

Tom Clancy er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Triste nyhet, en mann som har bidratt med mye innenfor taktiske skytespill. Nå er Tom Clancy-navnet på spill blitt såpass utvannet av Ubisoft. Før var Tom Clancy synonymt med kvalitetsspill innenfor den taktiske sjangeren, nå er det påklistrert alt og ingenting.

Lenke til kommentar

No offense mot mannen, men spillmarkedet, slik det er i dag, vil sikkert ikke merke noe forandring pga dette.

 

Det er ikke det som er problemet her.. Problemet er at han gikk bort, han var en svært respektert mann innen taktiske skytespill og blir sett på som en legende i den sektoren + at å gå bort når man er bare 66 år gammel er svært trist!

Lenke til kommentar

Det er ikke det som er problemet her.. Problemet er at han gikk bort, han var en svært respektert mann innen taktiske skytespill og blir sett på som en legende i den sektoren + at å gå bort når man er bare 66 år gammel er svært trist!

 

jojo, men dette er en spillside, da må man kunne diskutere hva dette gjør for oss i disse dager.

Lenke til kommentar

Veldig trist. Jeg elsket spillene hans Red Storm selskap lagde på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Tror Raven Shield var det siste flotte Clancy spillet, som virkelig var taktisk. Boka Rainbow Six er en av mine favorittbøker gjennom tidene. Jeg er ingen stor bokleser, men Rainbow Six brant jeg gjennom ganske kjapt første gang jeg leste den.

 

 

 

jojo, men dette er en spillside, da må man kunne diskutere hva dette gjør for oss i disse dager.

 

Han var med og opprettet et spillstudio, Red Storm Entertainment. De lagde Rainbow Six og Ghost Recon, som er store spillserier. Han har også skrevet en rekke andre bøker som har blitt remediert til spill. Det flere andre spill som er basert på Clancy-universet uten å være basert på noen bøker fra han spesifikt (slik som Splinter Cell). Nå er han død.

Hva har det å si at spillmarkedet "ikke vil merke" at han er borte?

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

RIP mr Clancy.

 

Rainbow Six-serien (frem til Raven Shield) og det første Ghost Recon er mine favoritter gjennom tidene. Dessverre var det veldig synd at han solgte merkenavnet sitt til Ubisoft, noe som gjorde at de kunne klistre navnet hans på hvilke spill de ønsket og ga oss ned-dummede spill som Rainbow Six Vegas og de nyere Ghost Recon-spillene :/

Lenke til kommentar

No offense mot mannen, men spillmarkedet, slik det er i dag, vil sikkert ikke merke noe forandring pga dette.

 

Desverre har du helt rett. Ubisoft kjøpte Tom Clancy-navnet i 2008, så etter den tid har de kunnet putte navnet hans på hva enn de måtte ønske uten noen innblanding fra Clancy selv.

 

I kveld skal Rouge Spear og Raven Shield re-installeres! "Tango down!"

 

Rainbow Six-boken anbefales også på det sterkeste! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...