Gå til innhold

LucasArts jobbet med Day of the Tentacle-nyversjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget med en DOTT HD-utgave, siden spillet fremdeles både ser og høres fantastisk ut, men det kunne jo ha banet vei for noe mer spennende etter hvert. Vet ikke om dagens ungdom hadde satt pris på DOTT selv om det hadde hatt høyere pixeltetthet.

 

Nei vel, så la vær å kjøpe det da hvis det kommet ut å la oss andre blodfans glede oss hvis det kommer..... Grinebiter

Lenke til kommentar

Nei vel, så la vær å kjøpe det da hvis det kommet ut å la oss andre blodfans glede oss hvis det kommer..... Grinebiter

 

Jeg tror de av oss som er blodfans heller kunne tenkt å se et nytt DOTT-spill fra Schafer, Grossman og Gilbert, men mulig grafikkblodfansen mener noe annet enn oss grinebitere. Vi er mer opptatt av nye opplevelser enn melking av gamle klassikere, men hver sin smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at en nyversjon av DOTT ikke akkurat høres så fornuftig ut. Det hadde vært mer naturlig med en Grim Fandango-remake, der man muligens også gjorde det om til et pek-og-plikk-spill. Det hadde jeg definitivt kjøpt, og det tror jeg kunne slått an en god del bedre hos yngre generasjoner.

 

Tja, grafikken i Grim Fandango er jo utrolig stilig, men de kunne godt prøvd å lage et fornuftig pek & klikk-grensesnitt. Hadde vært en billig versjon å lage om de bare hadde gjort det. :p (Jeg hadde kjøpt det)

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

 

Tja, grafikken i Grim Fandango er jo utrolig stilig, men de kunne godt prøvd å lage et fornuftig pek & klikk-grensesnitt. Hadde vært en billig versjon å lage om de bare hadde gjort det. :p (Jeg hadde kjøpt det)

 

De hadde egentlig gjort mer enn nok ved å gjøre spillet tilgjengelig digitalt og spillbart på nyere systemer. Det er rimelig idiotisk av rettighetsinnehaverne at det aldri har skjedd siden oppstarten av GOG, med mindre det foreligger en eller annet remake-plan som sikkert aldri blir gjennomført. Det ville uansett ha vært et gevinst-prosjekt å gjøre Grim Fandango mer tilgjengelig i og med at det er det soleklart mest etterspurte spillet på GOG.

Lenke til kommentar

 

Ser ikke helt poenget med en DOTT HD-utgave, siden spillet fremdeles både ser og høres fantastisk ut, men det kunne jo ha banet vei for noe mer spennende etter hvert. Vet ikke om dagens ungdom hadde satt pris på DOTT selv om det hadde hatt høyere pixeltetthet.

 

Nei vel, så la vær å kjøpe det da hvis det kommet ut å la oss andre blodfans glede oss hvis det kommer..... Grinebiter

Synes du virket langt mer grinete enn han du siterte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjipt. Day of the Tentacle er et fantastisk spill, og jeg likte nyoppussingen av de to første Monkey Island-spillene. Det at de kjører på moderne systemer, pluss at man kunne bytte mellom originale og nyoppusset versjon var genialt.

Lenke til kommentar

Har aldri spilt Day of the Tentacle, så en oppusset versjon hadde gjort seg, spesielt siden det ikke er mulig å få tak i. Synd de ga seg når det var 80% ferdig. Kunne like godt fullført når de først var kommet så langt.

 

 

De hadde egentlig gjort mer enn nok ved å gjøre spillet tilgjengelig digitalt og spillbart på nyere systemer. Det er rimelig idiotisk av rettighetsinnehaverne at det aldri har skjedd siden oppstarten av GOG, med mindre det foreligger en eller annet remake-plan som sikkert aldri blir gjennomført. Det ville uansett ha vært et gevinst-prosjekt å gjøre Grim Fandango mer tilgjengelig i og med at det er det soleklart mest etterspurte spillet på GOG.

 

Enig der. Grim Fandango, The Curse of Monkey Island, Discworld og No One Lives Forever 1 og 2 er hva jeg savner på gog. Vi fikk jo System Shock 2, noe mange aldri trodde kom til å skje, så kan jo håpe.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med en DOTT HD-utgave, siden spillet fremdeles både ser og høres fantastisk ut, men det kunne jo ha banet vei for noe mer spennende etter hvert. Vet ikke om dagens ungdom hadde satt pris på DOTT selv om det hadde hatt høyere pixeltetthet.

Helt enig! Day of the Tentacle både ser og høres veldig bra ut fortsatt. Jeg er skeptisk til at en ny utgave ville vært like god. Se bare på nyutgivelsen av DuckTales som hadde høyere oppløsning og sikkert mye bedre animasjoner enn originalen men som utifra hva jeg har sett på screenshots har mye dårligere tegninger enn originalen. Musikken passet heller ikke særlig bra, okay som en remiks, men originalmusikken passet mye bedre til områdene de var satt til. Originalen kommer til å bestå som en klassiker mens remaken forhåptenligvis blir glemt etter hvert.

 

Men det er godt mulig at Lucas Arts ville gjort en mye bedre jobb. De skjermbildene jeg har sett fra remakene av Monkey Island serien så veldig gode og ut og helt i stil med originalspillene. Jeg foretrekker dog å spille originalene slik de var.

 

For å være litt bombastisk. Remakes har kun livets rett om:

 

1. Originalene har et interface som gjør de for vanskelig å spille for dagens spillere.

 

2. De som lager nyutgivelsen er inspirert av originalen men har tekt å gjøre noe nytt med den. (Civilization serien foreksempel.) Da er det ofte bedre å gjøre remaken til en oppfølger enn å kalle det den samme som original spillet.

 

3. Originalen er i dag ikke er mulig å få tak i på lovlig vis til et levende medium. Men da er det etter min mening bedre om originalspillet blir gjort tilgjengelig gjennom en emulator.

 

Lav oppløsning og pixelfobi er ingen gyldig grunn. Om du ikke liker pixel kunst så kan du holde deg unna gamle spill, det er min mening.

 

Eller kanskje den lista var litt streng. Når jeg tenker meg om så må jeg inrømme at også jeg lar meg friste av remakes med mer høyoppløselig grafikk enn originalen. Nylig utgitte Lords of Midnight foreksempel. http://www.gog.com/game/the_lords_of_midnight

Den har en grafikkstil som ligner veldig på åttitalls-originalen med samme lave antall farger. Men i motsetning til den så er oppløsningen mye høyere, noe som gir spillet en unik stil jeg ikke har sett før. Jeg liker det veldig godt, men originalen kommer jeg ikke til å spille. Kanskje jeg bare er en dobbeltmoralist.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar

jeg for min del ønsker å se at selskapene relanserer slike spill på moderne platformer som f.eks ios (slik det ble gjort med monkey island) slik at den yngre generasjoner får mulighet til å spille dem. Skjønner fortsatt hvorfor ikke LucasArt fikk ut hele adventure-katalogen sin da de er ypperlige å spille på tablets/mobiler samt den pikselerte retro-stilen har kommet tilbake.

 

Minner på at 80% vil fortsatt ikke kunne vise til spillbar versjon da mange utviklere driver bugfiksing og optimalisering som siste fase

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...