Gå til innhold

Star Citizen har sanket inn 120 millioner kroner (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ny datamaskin til sommeren med noe av det heftigste som markedet kan by på. Skal være klar for Star Citizen og Elite: Dangerous. :)

 

Forøvrig tas det sikte på starten av 2015 som cirka-slipptidspunkt ihht http://starcitizen.wikia.com/wiki/Anticipated_release_schedule

 

"...and then a beta of the persistent universe by the end of the year (2014), which essentially is bringing all of these things into one holistic piece, and then we'll go live after the beta which I would anticipate would probably be sometime in early 2015."

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Stretch goals gir ikke mer innhold til spillet. Stretch goals avslører bare hvilket innhold som kommer til spillet. Alt innhold som skal være til release er allerede planlagt. Hadde lagt til mer innhold + ferdig produkt. Ville de aldri ha blitt ferdig til "deadline". Hadde de ikke fått penger donasjoner til å utvikle den siste biten av spillet ville de har skaffet seg investorer til å betale for det innholdet som kommer til release. Vi ville ha fått stretch goals innhold uansett om vi gir donasjoner eller ikke. Fordi de vil uansett klarer å karve til seg nok penger til å lansere "nytt innhold".

Lenke til kommentar

Stretch goals gir ikke mer innhold til spillet. Stretch goals avslører bare hvilket innhold som kommer til spillet. Alt innhold som skal være til release er allerede planlagt. Hadde lagt til mer innhold + ferdig produkt. Ville de aldri ha blitt ferdig til "deadline". Hadde de ikke fått penger donasjoner til å utvikle den siste biten av spillet ville de har skaffet seg investorer til å betale for det innholdet som kommer til release. Vi ville ha fått stretch goals innhold uansett om vi gir donasjoner eller ikke. Fordi de vil uansett klarer å karve til seg nok penger til å lansere "nytt innhold".
Sant det,
men sånn jeg har forstått det vil vi få innhold raskere jo mer penger de samler inn.

The first are goals that involve features we already have planned or have implemented, but we couldn’t create content because of budgetary constraints.
The first person combat on select planets is a great example of this type of goal.
We already have FPS combat as part of the game in ship boarding, and we already have most of this already functional thanks to CryEngine, as we essentially have Crysis3 functionality out of the box.
But creating all the environments and assets to fill them is a huge task, so we were planning on not doing any planetside combat initially, simply because of its cost, with the idea that we would slowly roll it out once the game is live.
But with the additional funds we can now afford to create some of this content earlier rather than later.
Lenke til kommentar

Jeg gikk for Digital Scout-pakken på Kickstarter. Når jeg nå går inn på https://robertsspaceindustries.com/ ser jeg at det er en link med teksten "Reserve You Alpha Sloy". Om jeg klikker på denne kommer jeg til siden for Original Backers, men jeg kan ikke helt forstå hvor jeg sikrer en plass i Alpha.

 

Synes egentlig hele greia med å kjøpe pakker, skip og annet er veldig uoversiktlig...?

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Digital Scout-pakken på Kickstarter. Når jeg nå går inn på https://robertsspaceindustries.com/ ser jeg at det er en link med teksten "Reserve You Alpha Sloy". Om jeg klikker på denne kommer jeg til siden for Original Backers, men jeg kan ikke helt forstå hvor jeg sikrer en plass i Alpha.

 

Synes egentlig hele greia med å kjøpe pakker, skip og annet er veldig uoversiktlig...?

Kjøpte du Digital Scout via Kickstarter skal du allerede ha plass reservert i Alphaen, såvidt jeg vet. Du skal ikke trenge å manuelt gjøre dette på RSI-sidene.

 

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/36848/do-i-have-to-specifically-reserve-my-alpha-slot

Lenke til kommentar

Kjøpte du Digital Scout via Kickstarter skal du allerede ha plass reservert i Alphaen, såvidt jeg vet. Du skal ikke trenge å manuelt gjøre dette på RSI-sidene.

 

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/36848/do-i-have-to-specifically-reserve-my-alpha-slot

Ah. Sjekket på KS:

DIGITAL SCOUT: A digital copy of the finished game for your PC with your RSI Aurora spaceship ready to fly + 1,000 Galatic Credits + Exclusive access to the Alpha + Beta (digital tier, no physical rewards)

Da er nok alt i skjønneste orden. Overså også Alpha Access i hangar-listen.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har "pledged"? :) har lyst men vet liksom ikke hvilken pakke jeg skal velge osv :)

Jeg ville valgt en av to pakker å starte med. Enten "Digital Scout" ($30) eller "Digital Mercenary" ($40).

 

Det er også mulig å betale med euro, så kan være lurt å sjekke både dollar og euro opp mot dagens kronekurs for å se hvilket alternativ som er billigst (somregel er det dollar).

 

Forskjellen på de to er at den til $40 gir tilgang til Alfa- og Beta-versjonen av spillet. Selv ville jeg nok kjøpt pakken til $40. Eventuelt kan du kjøpe den til $30 og eventuelt oppgradere senere (man kan bytte inn det man kjøper og få store credits, som du kan trekke fra manuelt ved nytt kjøp).

Endret av Zlinga
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

120 millioner?! Neppe, Audun mener nok 20 mill.

 

Men joa, det og er en sinnsyk sum.

 

Jo, artikkelen oppgir summen i kroner, ikke dollar. Det er veldig mye innen crowdfunding, men fortsatt langt unna GTA V som kostet over 260(?) millioner dollar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Star Citizen samlet inn mer enn 21 millioner dollar før ett-års-dagen for lansering av prosjektet den 10. oktober, og er med det fullfinansiert - av spillerne! Dvs. det var målet for ett år siden å samle inn $20-21M. Og det klarte de altså på under ett år!

 

Akkurat nå er det samlet inn 22.646.861 dollar.

 

Det er fremdeles over et år til spillet er ferdig. Artikkelen nevner at målet er innen utgangen av 2014, men det er nå forskjøvet til våren 2015.

 

Er det noen her som har "pledged"? :) har lyst men vet liksom ikke hvilken pakke jeg skal velge osv :)

 

Ja, jeg har en del skip allerede fra "pledging" og har vært med siden oktober i fjor.

 

Hva du skal satse på avhenger av hva du vil gjøre i spillet. Forskjellige skip har forskjellige egenskaper og bruksområder. Men du bør vurdere å sikre deg Aurora Legionnaire (LN) som er tilgjengelig bare denne uka. Det er det kraftigste av alle Aurora begynner-skipene.

 

Her er den offisielle videoen for Aurora:

Og brosjyren: https://robertsspaceindustries.com/media/d5uc8684zn6etr/source/Aurora_brochure.pdf

 

 

Ellers er 300-serien et naturlig valg som er rimelig i forhold til mange andre skip. Denne serien kalles "BMW-skipene".

 

Offisiell video:

Brosjyre: https://robertsspaceindustries.com/media/exfjsh7mejoxir/source/300series_brochure.pdf

 

 

Et annet rimelig skip er Avenger.

 

Bare spør hvis du lurer på noe mer. :)

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...