Gå til innhold

Trådløs lyd i alle rom, utstyr? - prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei, jeg må ha noe hjelp å tips til å komme i gang med et prosjekt som jeg har tenkt å gjennomføre.

Målet mitt er å få trådløs lyd i alle rom - tvstue, stue, kjøkken, soverom, bad, og gang som kan spilles fra en pc/mac, android tlf og android tab. Det er jo ikke noe problem i å for seg?. Spørsmålet mitt er hvilken løsning som er billigst om jeg vil gjøre det på en slik måte? Jeg er veldig fornøyd med den løsningen jeg har i dag, der jeg har en appletv som jeg bruker Airplay for å streame musikk fra min mac til. Eneste jeg ikke er fornøyd med er at jeg ikke kan bruke løsningen til å streame musikk fra android baserte enheter fra spotify til apple tven.

Og om jeg skal ta det ett skritt videre, er det mulig å spille forskjellig musikk til forskjellige høytalere fra samme pc? Eventuelt - er det mulig å velge hvilke høytalere som skal spille å hvilke som skal stå i "stand by" modus?

 

Jeg har ikke så fryktelig mye peiling på lyd, så setter pris på det meste av tilbakemeldinger ; )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan ta en titt på løsninger fra Sonos :) Her hjemme har vi to systemer; en Sonos-forsterker som er kobler til to passive høyttalere i taket på kjøkkenet, og en forforsterker som er koblet til en effektforsterker og videre ut til passive høyttalere på stua og taket på terrassen. Med Sonos-app for både PC, Mac, Android og iOS kan man velge hvilken forsterker som skal spille hva, eller om begge skal spille det samme.

 

Sonos har også løsninger med egne høyttalere, men dette har jeg aldri vært borti.

 

Det første du burde tenke på er jo hva slags høyttalere du skal ha, og om du skal ha dem på gulvet, veggen eller i taket. Her i huset har vi gjort det meste i forbindelse med oppussing, som legger veldig godt til rette for "skjulte" løsninger i taket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...