Gå til innhold

Valve lagar eigen handkontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke ha knapper på undersiden av håndkontrollen så mann får brukt mer de andre fingrene. Tror det kunne blitt mer effektivt om flere knapper ble flyttet bort fra tomlene så de ble mer brukt til navigering og sikting.

 

Hvis du ser på bildet er det knapper både på toppen og bunnen under for bruk av både pekefingre og ring/lillefingre.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda et selskap som prøver seg med egen gamepad. Men hvorfor ikke. Men kudos for å lage den styggeste håndkontrolleren i historien. Den er jo verre enn den rombananen til Sony, og det sier litt. Og når skal folk forstå at en gamepad aldri vil kunne overta for mus og tastatur? Gamepad klarte det ikke. Trackball klarte det ikke. Touchpad klarte det ikke. Denne gamepaden er ikke noe annen enn stygg gamepad uten analoge stikker. Tviler sterkt på at det blir noe bra.

 

Om det er så presist som dem hinter til så kan det ha voldsom betydning for PC og konsoll markedet. Men at det er haptic feedback er ekstremt spennende.

Hadde ting vært halvparten så bra som utviklerne lover, hadde vi sittet med fotorealistisk virtual reality på 80-tallet.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda et selskap som prøver seg med egen gamepad. Men hvorfor ikke. Men kudos for å lage den styggeste håndkontrolleren i historien. Den er jo verre enn den rombananen til Sony, og det sier litt. Og når skal folk forstå at en gamepad aldri vil kunne overta for mus og tastatur? Gamepad klarte det ikke. Trackball klarte det ikke. Touchpad klarte det ikke. Denne gamepaden er ikke noe annen enn stygg gamepad uten analoge stikker. Tviler sterkt på at det blir noe bra.

 

Hadde ting vært halvparten så bra som utviklerne lover, hadde vi sittet med fotorealistisk virtual reality på 80-tallet.

 

Nå er vi i en tid hvor teknologien bare raser avgårde og hadde det vært Ouya som kom med denne kontrolleren så hadde jeg helt klart vært mye mer skeptisk en jeg er nå. Men det er Valve og ikke et lite selskap, jeg har troa på at om Valve mener dette virker og er bra så er det mest sannsynlig det.

 

Enig at det ikke er det peneste jeg har sett, men har min feminine side såpass under kontroll at det skal nok gå veldig bra om dette er det endelige designet.

 

Skal bli spennende å se hvordan Steam OS, Steam Machines og nå denne nye kontrolleren blir. Jeg tipper at om dette blir bra så kommer det til å snu opp ned på hele konsoll og PC verden slik vi kjenner det.

 

Er nok noen hos Sony og Microsoft nå som sitter å svetter å klør seg i hode på hvordan dem skal angripe dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå er vi i en tid hvor teknologien bare raser avgårde og hadde det vært Ouya som kom med denne kontrolleren så hadde jeg helt klart vært mye mer skeptisk en jeg er nå. Men det er Valve og ikke et lite selskap, jeg har troa på at om Valve mener dette virker og er bra så er det mest sannsynlig det.

 

Enig at det ikke er det peneste jeg har sett, men har min feminine side såpass under kontroll at det skal nok gå veldig bra om dette er det endelige designet.

 

Skal bli spennende å se hvordan Steam OS, Steam Machines og nå denne nye kontrolleren blir. Jeg tipper at om dette blir bra så kommer det til å snu opp ned på hele konsoll og PC verden slik vi kjenner det.

 

Er nok noen hos Sony og Microsoft nå som sitter å svetter å klør seg i hode på hvordan dem skal angripe dette.

 

Ingen av de 3 tingene som frister meg iallefall :(

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det å ta over som førstevalget for spill-input var hovedplanen med trackball og touchpad.

Morsomt kontrollkonsept er det uansett, vi har jo ikke sett noe reelt paradigmeskifte siden N64. Kanskje dette blir neste, eller kanskje dette er dødfødt. Poenget med dette er heller ikke å ta over for mus og tastatur for folk som uansett spiller PC sittende ~1m fra en PC-skjerm. Hele poenget med alle annonseringene denne uken er tross alt å treffe et slags mellomsegment i markedet som kunne tenke seg et HTPC-aktig alternativ til konsollene som underholdningsalternativ i stuen.

Hvis noen føler seg marginaliserte, så er det sikkert fordi dette ikke egentlig er myntet primært på dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk kan forvente at de lanserer HL3 når det står klart og tydelig at det handler om Steam og hvordan de skal flytte den plattformen til stua. Ikke misforstå meg, håper veldig at det kommer selv, men det er kanskje feil tidspunkt å tro at det blir vist fram? :)

Half life var med og gjorde Steam UNIVERSET større i begynnelsen, så hvordan kan noen forvente noe annet?

Lenke til kommentar

 

Nå er vi i en tid hvor teknologien bare raser avgårde og hadde det vært Ouya som kom med denne kontrolleren så hadde jeg helt klart vært mye mer skeptisk en jeg er nå. Men det er Valve og ikke et lite selskap, jeg har troa på at om Valve mener dette virker og er bra så er det mest sannsynlig det.

Valve lager bra spill, jeg er enig der. Men det betyr slettes ikke at de er gode på alt annet også. Vi har ennå til gode å se noe som helst hardware fra dem, og om de feiler vil de ikke akkurat være de første som gjør det.

 

Men det jeg stusser mest på er at det høres ut som om du mener det bare er noen få som lager gamepads i dag? De tre store (MS, Sony og Nintendo) har jo så klart sine, men både Logitech og MadCatz er svært drevne med dette med hardware. Vil du ha en uoffisiell gamepad er Logitech og Madcatz nettopp veien å gå. Det er mange andre også, men de er nok de to største. Poenget er at, som jeg sa, er det veldig mange som lager gamepads til både PC og konsoller, og Valve har ennå til gode å lage noe som helst av hardware. At de lager bra spill betyr ikke at de vet hva de driver med på hardware-fronten, eller at de faktisk får til noe der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...