Gå til innhold

Beskyttelse av Norge ved en invasjon


Gjest medlem-141789

  

23 stemmer

  1. 1. Vil du beskytte Noreg ved ein eventuell invasjon?

    • Ja
      15
    • Nei
      8


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Ville du beskytta Noreg i ein situasjon der landet vart invadert av ein anna makt? Eg personlig ville ikkje, fordi eg ikkje synes landet er verd å beskytte lenger, ser ingen årsak til det rett og slett. Sjølv om eg kanskje skulle bli fengsla for å ikkje stille opp.

 

Ville du? Sei gjerne kvifor du vil eller ikkje vil.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville du beskytta Noreg ved ein eventuell krig? Eg personlig ville ikkje, fordi eg ikkje synes landet er verd å beskytte lenger, ser ingen årsak til det rett og slett. Sjølv om eg kanskje skulle bli fengsla for å ikkje stille opp.

 

Ville du? Sei gjerne kvifor du vil eller ikkje vil.

hvorfor skal vi fortelle hvorfor vi ikke ville eller ville. Du oppgir jo heller ingen begrunnelse selv! La oss høre hvorfor du mener landet ikke er verdt å forsvare lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved en ev. krig i fremtiden er det flere faktorer som må tas i betraktning før en tar beslutningen om verving eller dissidens.

​Hvem kriger vi mot/for? Huske på at i ww2 så var det tyskerne som okkuperte norge og vervet soldater ut mot frontlinjen. Konsekvensen av å nekte var den gang (vil jeg tro) døden.

​Så, det er liksom alfa og omega om jeg i det hele tatt gidder å krige for *noen*

​Så mange faktorer og muligheter, er nesten litt poengløst å opprette en slik tråd, uten en slags plan om hvordan dette liksom skule foregått.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

hvorfor skal vi fortelle hvorfor vi ikke ville eller ville. Du oppgir jo heller ingen begrunnelse selv! La oss høre hvorfor du mener landet ikke er verdt å forsvare lenger.

På grunn av at eg ikkje føler at landet er til for meg og den eg er. Derfor ser eg ingen grunn til å beskytte eit land som eg eigentlig ikkje føler meg som ein del av lenger. Da på grunn av slike ting som innvandring, feminisering osv.

Lenke til kommentar

På grunn av at eg ikkje føler at landet er til for meg og den eg er. Derfor ser eg ingen grunn til å beskytte eit land som eg eigentlig ikkje føler meg som ein del av lenger. Da på grunn av slike ting som innvandring, feminisering osv.

 

​Hva hvis okkupasjonsmakten er vesener fra det ytre rom som vil gjøre hele norge til en slavekoloni for den tredje måneden av planeten fraxxus i virgo konstillasjonen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så mange faktorer og muligheter, er nesten litt poengløst å opprette en slik tråd, uten en slags plan om hvordan dette liksom skule foregått.

Meir som å beskytte landet mot ein invaderande makt eller gruppering. Skal ordne det slik at det blir litt klarare.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

​Hva hvis okkupasjonsmakten er vesener fra det ytre rom som vil gjøre hele norge til en slavekoloni for den tredje måneden av planeten fraxxus i virgo konstillasjonen?

Nei, heller ikkje da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Flytt til Indre Sogn, der har folk omtrent det samme syn på livet. Så kan dere koke saft og hate folk dere ikke kjenner.

Ok, men ikkje gløm at safta di kjem til å bli litt ekstra bitter etter eg er komen bort dit.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Som andre sier, helt avhengig av krigen.

Invasjon av Noreg tenkte eg på, ikkje kva som helst krig.

 

I utgangspunktet synes jeg vell egentlig at alle som har ønsket og jobbet for ett miniforsvar, slik som i dag, burde stå i første linje om det nå faktisk skulle bli krig, men det er nok for mye å håpe på.

Dei vil nok stå i bakerste linje skjelvande og gråtande. Og etterpå svike landet for eigen profitt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ingen fleir som vil stemme? :) Å beskytte dette landet ville aldri eg gjort. Nesten ingen har forresten sagt kvifor dei vil beskytte det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det såg så lyst ut for nei siden, synd. Nå er det 5 vs 2.

Stemte nei, men spørsmålet er for generelt:

 

1) Jeg beskytter de jeg bryr meg om. Altså er det ikke Norge jeg skal forsvare uansett i så tilfelle, men derimot enkeltmennesker.

2) Jeg ville først og fremst prøvd å flykte sammen med de jeg bryr meg om. Dersom dette var umulig ville jeg sett an mulighetene mine før jeg eventuelt begynte å forsvare "Norge".

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...