Gå til innhold

[Løst] Får ikke tilgang til shared folders Windows 2012 r2


Rusher

Anbefalte innlegg

Heisann! Etter en oppgradering fra WHS2011 til WS2012R2 sliter jeg med å få tilgang til de delte mappene på serveren. Dvs jeg har laget en bruker med navn og passord,som mappen er delt til. Men når jeg forsøker å få tilgang til serveren fra PC'en blir jeg spurt om brukernavn og passord(naturligvis). Problemet er bare at den ikke godtar dette brukernavnet og passordet? Visst jeg logger inn med administratorbrukeren går det fint naturligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har satt rettighetene både på avansert deling og sikkerhet:

 

250913deling1.jpg

 

250913deling2.jpg

 

Og du bruker ikke spesialtegn eller æ ø å i passordet? Om du gjør det, sjekk om du har norsk tastatur aktivt på serveren. Jeg bruker f.eks _ i passordet, og står tastaturet på engelsk, så skriver jeg jo ikke _ på serveren når jeg skriver passordet, og passordet blir derfor feil når jeg logger meg på fra andre pcer.

Lenke til kommentar

Du har satt rettighetene både på avansert deling og sikkerhet:

 

 

 

 

 

Og du bruker ikke spesialtegn eller æ ø å i passordet? Om du gjør det, sjekk om du har norsk tastatur aktivt på serveren. Jeg bruker f.eks _ i passordet, og står tastaturet på engelsk, så skriver jeg jo ikke _ på serveren når jeg skriver passordet, og passordet blir derfor feil når jeg logger meg på fra andre pcer.

Jeg har dobbelsjekket dette nå, og det ser greit ut.

 

Men det er slik at idet jeg trykker på serveren under "nettverk" menyen, så blir jeg spurt om nettverkspassord. Og da godtar den fortsatt ingenting annet en administrator brukeren :(

 

Edit: Visst jeg aktiverer gjestekontoen får jeg opp de delte mappene, men får ikke tilgang til de.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Dette er veldig merkelig...visst jeg skriver inn IP-adressen til serveren istedet for navnet. Så aksepterer den brukernavn og passord. Er det noen som har noen løsning?

 

Ramguy har samme problemet som meg ser det ut som, i en tråd lenger ned.

 

Ser ut som jeg fant løsningen! kjørte en flush dns kommando jeg fant på nett. Og vips så fungerer det! :)

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...