Gå til innhold

Guide: Slik «hacket» vi PVR-dekoderen til Canal Digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I RSS feeden deres kommer denne artikkelen med tittel "Bytte av harddisk". Det er svært villedende fra hva artikkelen egentlig handler om. Har dere ingen guidelines dere selv må følge for overskrifter?

 

Jeg har ikke Canal Digital, og har da heller ikke noen interesse av hvordan man bytter disk i en PVR boks fra dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går dette også på den forrige modellen PVR 5720 CDX?

 

Hvis du leste artikkelen så ser du at de som tester ut ikke vet noe som helst om boksen og hvordan den virker før det var testet ut og sett med egne øyne.

 

Det betyr nok at de ikke vet det bedre enn deg... logisk sett vil jeg tro at en eldre boks ikke er verre å bytte disk på enn en ny modell men jeg kan jo så klart ta feil.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe tilgang til nett-tv versjonen av programmene i stedet for?

Men noen spørsmål til HW: Er det lov å "hacke" slike bokser, eller er det bare litt tabu?
Hva vil Canal Digital synes om denne artikkelen?

De blir sikkert bare glad. De slipper garantiansvar for alle boksene som oppgraderes på eget ansvar og kan sikkert nyte både mersalg hvis boksen mot formodning skulle ryke før garantitida går ut og spare seg noen kroner i garantiomkostninger.

MEN...hva skjer når man putter en ssd inn...

SSD og HDD oppfører seg logisk ganske likt så det skjer sikkert akkurat det samme. Men hvorfor i alle dager skulle man kaste bort dyr SSD-plass på noe sånt?

Så hva gjør man om man vil ha tilbake den 2TB disken? Er den umulig å få den formatert til å brukes på vanlig en PC eller NAS?

Den gamle disken står som uallokert plass. Det er sikkert bare å formatere og ta i bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Tan28.

Hadde vært mye bedre med en overskrift som dette:

"Slik får du større lagringsplass på CD sin PVR Dekoder"

 

Men kanskje HW.no har lest for mye på nettavisen :grumpy:

Hei,

 

Grunnen til at vi gikk for den tittelen handler hovedsaklig om utgangspunktet vårt for saken. Resultatet denne saken ender på er en særs enkel sak (bytte disken), men som introduksjonen vår forteller var utgangspunktet det stikk motsatt – å oppgradere harddisken var etter den informasjone vi fant i forkant en regelrett "hack" (som i ordets originale betydning - ikke at det dreier seg om et innbrudd, crack).

 

 

Hei, flott artikkel!

Men noen spørsmål til HW: Er det lov å "hacke" slike bokser, eller er det bare litt tabu?

Hva vil Canal Digital synes om denne artikkelen?

 

Nøyaktig hva produsenten mener kan ikke jeg uttale meg om, men som det fremgår et par steder i saken har vi hele tiden hatt en dialog med kabelselskapene her - inkludert Canal Digital, som leverer dekoderen vi har gjort forsøket på. Hverken dem eller noen av de andre vi har snakket med har gjort noe annet enn å fortelle oss hva de tror er mulig/ikke mulig, samtidig som alle påpekte at garantien ryker :-)

 

Så hva gjør man om man vil ha tilbake den 2TB disken? Er den umulig å få den formatert til å brukes på vanlig en PC eller NAS?

 

Akkurat denne overlater jeg til artikkelforfatteren å svare på – jeg mener å huske at han fortsatt sitter å jobber med akkurat dette. Han kommer inn her og svarer i morgen.

 

I RSS feeden deres kommer denne artikkelen med tittel "Bytte av harddisk". Det er svært villedende fra hva artikkelen egentlig handler om. Har dere ingen guidelines dere selv må følge for overskrifter?

 

Jeg har ikke Canal Digital, og har da heller ikke noen interesse av hvordan man bytter disk i en PVR boks fra dem.

 

Akkurat dette skyldes nok en teknisk greie. Overtittel, tittel, ingresstekst og ingressbilde er på forsiden identisk med hva som er inne i saken – men vi ser nå at det kun er overtittelen som blir dyttet inn i RSS-feeden, ikke tittelen. Tittelen er der hovedbudskapet ligger, og jeg skjønner helt klart at overtittelen alene sier deg veldig lite. Vi bruker rett og slett ikke overtittelen som en informasjonsbærer, snarer bare et ekstra støtteben for å kunne gi mer informasjon i en ingress. Jeg skal få drift til å sjekke hvordan vi kan løse dette :-)

 

Går dette også på den forrige modellen PVR 5720 CDX?

 

Overlater også denne til å bli besvart av artikkelforfatter - han kommer inn her og svarer i morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har dere prøvt å lese HDD-en fra en Linux maskin? Vil tro den kjører et standard filsystem av et slag.

 

I et nytt tappert forsøk fyrer vi opp en maskin med Linux, men heller ikke her finner vi noe mer svar på hva disken er eller inneholder. Den står kun som en uformatert partisjon som ikke ennå er tatt i bruk. Prøver vi å opprette en partisjon får vi bare en feilmelding og operasjonen lar seg ikke gjennomføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...