Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kopiering av filer til Mac - Avbrutt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fått meg et lite problem som jeg aldri har sett før, håpet noen her kunne bistå med en løsning.

 

Når jeg prøver å overføre filer som tar mer enn 1 minutt fra min Win 7 PC til min Mac Mini blir overføringen avbrutt - Får beskjed om at jeg ikke har tilgang og burde kontrollere at Macen er på.

Jeg klarer å legge over 1 og 1 fil, så lenge det ikke tar mer enn ca 1 minutt.

 

Mener det ikke kan være noe med PC'n da denne har ført over til min gamle Mac mini flere gang.

Har også sjekket strømsparinger på Mac'n da jeg tenkte at den slo av noe etter 1 minutt - dette er det da ikke.

Har prøvd både over trådløs og kabel.

 

Noen som vet en løsning ?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du restartet PC og Mac?

Kan du prøve å kopiere fra en annen PC, så ser du om problemet er PC eller Mac.

 

Du kan også slette nettverkspåloggingsinfo i PC. Har du Windows 7/8: start skriv "nettverk" i søkefeltet, velg administrer nettverkspassord. Velg påloggingsinfo til Mac Mini og fjern. Ta gjerne en restart på både PC og Mac etter dette.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har fått meg et lite problem som jeg aldri har sett før, håpet noen her kunne bistå med en løsning.

 

Når jeg prøver å overføre filer som tar mer enn 1 minutt fra min Win 7 PC til min Mac Mini blir overføringen avbrutt - Får beskjed om at jeg ikke har tilgang og burde kontrollere at Macen er på.

Jeg klarer å legge over 1 og 1 fil, så lenge det ikke tar mer enn ca 1 minutt.

 

Mener det ikke kan være noe med PC'n da denne har ført over til min gamle Mac mini flere gang.

Har også sjekket strømsparinger på Mac'n da jeg tenkte at den slo av noe etter 1 minutt - dette er det da ikke.

Har prøvd både over trådløs og kabel.

 

Noen som vet en løsning ?

 

Takk!

Det kunne kanskje være noe med filstørrelsen å gjøre, men jeg tviler på det. Jeg mener jeg var borti noe lignende en gang, og at det da gikk på hvor store mengder data jeg overførte om gangen, noe jeg ikke aner hvorfor skjer. Det eneste jeg vet om dette er at FAT ikke tar større filer enn 4GB, men det gjelder kun enkeltfiler, så vidt jeg vet ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Som nødløsning går det vel å legge filer inn på ekstern disk og overføre på den måten, men det løser jo ikke problemet på en tilfredstillende måte ... Hvordan kobler du deg opp mot minien fra PC'en egentlig?

 

Beklager treigt svar, lol.

Kobler meg gjennom hjemmenettverk \\MAC , på vanlig måte.

La merke til at jeg kun blir DC'ed fra Eksterne harddisker.

Når jeg legger over til min bruker på MAC så kan jeg overføre som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...