Gå til innhold

Er kjørefysikken i GTA V dårligere enn i tidligere spill?


Anbefalte innlegg

 

..................................................................... Dette skal jeg kverulere på til jeg dør. Spørsmålet er hvem som er mest ute å sykler av oss.... for vi begge er på sykkeltur, det er åpenbart.

Hvordan skal jeg kunne klare å svare til den suppen du har laget der med den siteringen? Kan du neste gang sitere meg på en ordentlig måte fremfor å vikle inn svaret ditt i min sitering? Det blir et helvete for meg samt tidskrevende å drive å klippe og lime inn nå for å få svart deg på det du sier.

 

 

For andre folk som leser så er altså det jeg skrev i svart mens det han skrev i rødt.

Mindre skade nå kontra før (samme fysikkmotor som brukes til skade også. Det er ikke store forkjellene i skadene på bilene fra GTA IV til GTA V, men kan go god for at det var noe lettere å vrake biler i GTA IV).

 

Det er samme system som brukes ja, men mengden skade er jo skrudd ned betraktelig kontra GTA IV. Noe som fordummer spillet i min mening. Da får du isåfall forklare hvorfor det er bedre at skadeomfanget nå i GTA V er mindre enn i GTA IV.

Nå kan man kræsje i full fart der man kun får en ripe i lakken (jeg har krasjet i full fart flere ganger, å hatt bilene mine totalvraket og helt ukjørelig. Noen biler har og tatt fyr/eksplodert om jeg har krasjet i for store hastigheter... Eksplosjon ok, ikke like realistisk, men det medfører døden, og som alle vet, medfører ulykker i store hastigheter døden, også in real life - så ikke enig meg deg...)

 

Hva er du ikke enig i? Du skrev jo tidligere at du var enig i at det er lettere å vrake biler i GTA IV? På tide å bestemme seg?

De eneste gangene jeg har klart å få bilen til å eksplodere i GTA V er etter 15 minutter med aktiv forsøk på å skade bilen på veien og når jeg kjørte ned fra et fjell og var i fritt fall i noen sekunder før jeg traff bakken. Det er uansett tullete å snakke om enkelttilfeller. Jeg snakker selvsakt generelt om spillene.

Bilen fungerer mer eller mindre slik den gjorde når den var ny (Bilene blir tregere å mister mer effekt til mer du vraker dem, så ikke enig her heller...)
Mens før ble bilen omtrent totalvrak om man hadde maksfart og kræsjet (har utallige oplevelser på krasj i GTA IV, i full fart, hvor bilene IKKE ble totalvrak, og var fullt kjørbare, så ikke enig her heller)

 

Som sakt så blir det tullete å snakke om enkelttilfeller. Ja man har opplevd at bilen har vært OK etter en kræsj både i GTA IV og GTA V i full fart. Poenget er jo at det er MYE oftere et penere resultat i GTA V kontra IV når det er snakk om skadeomfanget etter kræsjene. Dette har du sakt deg enig i, så det at du skal pirke her blir bare tullete.

Dette skapte et risiko moment som i hvertfall for min del gjorde at man måtte tenke seg litt om før man gav bånn gass og lot "pedalen" være i bunn i lengre tid (tenker aldri konsekvenser). Nå i GTA V kan jeg fint kjøre med 100% gasspådrag gjennom hele brettet uten at det gjør noe (jasså?). Det er blitt fordummet, noe jeg slettes ikke liker (uenig.. Det skjer soppas mye i trafikkbildet, at du klarer noe veldig fa andre klarer, dersom du kjører over hele brettet med klampen i bånn).

 

Kan du ikke svare på poenget med mitt fremfor å komme med teite små utsagn?

Ja jeg har klart å kjøre langs hele mappet med 100% gass. Det er sikkert mulig i GTA IV også, men der var det mye, mye, mye vanskeligere å få til.

Poenget er jo akkurat det. At spillet er blitt fordummet og gjort enklere. Jeg skrev da hvorfor dette er negativt, så da får du komme med et motargument fremfor å prøve å si at jeg juger, det har da null tyngde i denne diskusjonen overhodet.

Forskjellene mellom bilene er blitt mindre nå i GTA V (jeg mener den har blitt større, raske biler er raske, og trenge biler er trege, det føles heller ikke ut som at samtlige biler veier 9,21 tonn, som det gjorde i GTA IV. I GTA IV kunne man jo fint sladde rundt en sving i 50-60km/t med en varebil om man ville.....).

 

Hvorfor er det negativt at man kunne sladde rundt i en sving i 50-60 km/t med en varebil? Jeg klarer fint å sladde rundt med min hiace i 50-60 km/t så det forteller meg jo bare at det er mer realistisk at det også var mulig i GTA IV.

Før klarte ikke en dårlig bil å spinne seg løs i en sving mens en god sprek bil kunne klare det (kan være enig der, men de fleste biler klarte fremdeles å sladde i svinger i usansynlig lave hastigheter, så det veier IKKE opp for argumentet ditt...).

 

De fleste biler klarer i virkeligheten å sladde i svinger i 50-60 km/t også, så jeg ser ikke hvor problemet ditt ligger. Det er jo her GTA V har et problem. Gi full pine med en fult trimmet amerikaner i GTA V så spinner den litt i første gir før den har fullt grep og sitter som ei kule. I virkeligheten så ville du sett at den ville ha sluppet i både andre og tredje gir før den fikk grep og skøyt fart hvis man kun hadde 100% gasspådrag.

 

Problemet er er jo ditt syn på hva som er realistisk og ikke. Og når du da mener at GTA V er mer realistisk en GTA IV så har du faktisk et problem. Da er det på tide at du tar bilen din ut på en lukket vei for å leke litt for å virkelig kjenne hvordan en bil oppfører seg på veien.

Jeg sier ikke at GTA IV er realistisk. Jeg sier bare at det er mye, mye mer realistisk kontra hva GTA V er nå.

I GTA IV kunne man se biler som spant ut første, andre og tredje gir slik muskelbiler faktisk kan og det gjorde kjøringa vanskeligere ettersom man måtte være litt mer våken på hvor mye gass man gav (ved oppdatering av hjul, understell osv, i GTA V vil biler få bedre grep og bedre kjøre-egenskaper. Man har ikke en god sportsbil om den spinner vekk all gummien under dekka fra 1 til 4 gir.. Det er en variabel i spillet, hvor ALLE bilene In Game er forskjellig tunet. On bil med bedre dekk vil ha bedre veigrep og dermed spinne mindre. Med andre ord; med mindre du har tunet bilen selv, vet du ikke hvilken bil du har... Prøv å ta en sportsbil i GTA V, kjøp så de dårligste dekkene du finner, og jeg skal love deg; du spinner!!)

 

Her har du noe du burde lære:

En god sportsbil burde kunne klare å spinne vekk dekka sine fra 1 til 4 gir. Det er kjøreren selv som er god og forhindrer at det skjer ved å kontrollere gasspådraget.

å i GTA V så har jeg kun 100% gasspådrag når jeg kjører ettersom noe annet er tullete (hvorfor er alt annet tullete??). Det er ikke noe vits å gi 20, 50 eller 80% gass slik det var før da bilen faktisk virket til å ha 500+ hester og ikke <150 slik det virker ut til at bilene i GTA V har nå (skjønner ærlig talt ikke hvor du vil hen med denne?).

 

Hva er det du ikke skjønner? Hvorfor skal jeg ha 20,50 eller 80% gasspådrag når det er mer effektivt å alltid ha 100%?

 

I GTA IV så var det faktisk mer effektivt med en sprek bil å ha variasjoner av gasspådrag ettersom rumpa spratt ut om man gav full gass hvis man hadde en tyngdeoverføring som tillot det (altså i en sving f.eks), noe som for min del ihvertfall gav spillet mer tyngde når det gjaldt bilkjøringen.

Bremselengden i GTA V er jo en vits. I hvilket univers klarer man å stoppe på under sekundet når man ligger i godt over 100 km/t?(Igjen, du overdriver så ENORMT mann! Er det for å prøve å få meg til å se dum ut eller? Er det derfor du gjør det? Det er KUN special ability'en til Franklin at du kan stoppe biler så raskt med.... INGEN andre biler jeg har kjørt i toppfart på GTA V har stoppet så raskt som du beskriver her..... Enten så har du en ekstremt dårlig kopi av spillet, eller så lyger du så det renner, for å få meg til å virke dum i andres øyne.......)

 

Nei jeg overdriver ikke. Du har vell merket at bremsing i spillet er kraftig overdrevet?

Nei jeg prøver ikke å få deg til å se dum ut? Hvordan gjør en eventuel overdrivelse av dette det at du på noen måte skulle se dum ut? Og nei, jeg snakker ikke om Franklins spesielle egenskap, jeg snakker om bilfysikken generelt.

Jeg nevnte aldri toppfart i spillet, jeg skrev over 100 km/t, og nei jeg lyger ikke. Det er du som mangler evnen til å lese det jeg skriver.

 

 

Hvis du klarer å miste kontrollen i GTA V så gjør du noe galt (hvist du klarer å miste kontroll på en bil i virkeligheten, gjør du noe galt). Og det er jo det som er mitt poeng. Kjøringen i GTA V er blitt så enkelt at det er blitt kjedelig kontra slik det var før der man faktisk ikke følte seg helt trygg når man begynte å nærme seg toppfart(jeg føler meg ennå mer utrygg i toppfat på GTA V enn jeg gjorde i GTA IV.. En av faktorene er at det skjer MYE mer i trafikkbildet, ting som man ikke kan forutse. I GTA IV kunne man fin ligge mellom kjørefeltene (i motgående kjørefelt) vet var ALLTID nok plass mellom bilene til å komme forbi, dette er ikke tilfellet i GTA V).

Poenget er jo at det ville vært ENDA mer faktorer i bildet om kjørefysikken ikke var så fordummet i GTA V kontra tidligere. Det at du føler deg enda mer utrygg her blir bare en påstand som du setter opp kun for å være uenig med mitt utsagn.. Kast GTA IV sin fysikk inn i GTA V sin verden med dens utbedret trafikkbilde så vil du da se at du ville vært enda mer utrygg.

Kom det en bil uforsett tidligere mens man hadde toppfart så slet man (dette gjør man fortsatt), og det var jo det som var spennende også. Nå kan jeg fint bare flikke stikka til en av sidene selv i toppfart og svinge unda alt som kommer mot meg - det er blitt for enkelt rett og slett (eller er det mulig at du har brukt litt for mange timer i ditt liv forran tv'en?). Som jeg skrev tidligere, det er blitt strømlinjeformet slik at både du, bestemor og guttungen skal kunne klare å spille feilfritt. Hold gassen i bunn og styr litt med stikkene. (u e n i g .... i g j e n)

 

Du skriver kun uenig uten å argumentere hvorfor du er uenig. Er det slik diskusjonen skal fortsette med deg så er det totalt bortkastet tid rett og slett. Det du skriver her er jo bare latterlig og et bevis på at du ikke klarer å motsi det jeg sier hvis dette faktisk er alt du har å si.

For din del så er mer kontroll mer "syke ting" (det har jeg ikke sagt direkte, så - nei.)? Det er jo nettopp det jeg savner fra GTA IV. At mer "syke" ting kunne skje, at man kræsjet helt ukontrollerbart ettersom man ikke hadde 100% kontroll når man kjører alt det bilen klarer mens man hører bilens sperre i 6 gir (dette har jo ennå mer potensiale i GTA V på en motorvei hvor annen trafikk også holder høye hastigheter). At det å kjøre på kanten faktisk er å kjøre på kanten slik at uforutsette ting kan forekomme. Det er jo omtrent borte nå idag på GTA V. Det er for enkelt å svinge unda en bil som kommer fra siden f.eks (bruker du special ability'en til Franklin LITT for mye kansje? For jeg klarer hvertfal ikke å svinge unna alt som kommer av hindringer..... supermann :w00t:) .

 

Hadde de forandret på fysikken så ville det ha vært mer potensiale for kaos i GTA V. Men det har dem jo ikke ettersom de har fordummet det slik at det potensiale som var der nå er bortkastet.

 

Nei, jeg bruker ikke Franklins ability litt for mye. Den bruker jeg sjeldent og da helst når jeg skal skyte ut av bilen.

Det at du klarer å gi Need for Speed en tittel som omhandler et "realistisk bilspill" beviser jo bare hvor du ligger i terrenget (jepp, og alt du har skrevet over beviser vel ennå bedre hvor du ligger i terenget... Bakfull i en eller annen grøftekant, et sted på landsbygda.........).

 

Du har allerede tapt diskusjonen om dette faktisk er det eneste du kan komme med. Antagelser om at jeg liksom skal være full? ^^

 

Som sakt, hvis du mener at Need for Speed er et spill som du kan bruke som det perfekte ekempelet på et bilspill som er realistisk så viser det oss som leser hvor du ligger hen i ditt syn på hva som er realistisk og ikke. Det styrker ikke akkurat ditt argument der du mener at GTA V er mer realistisk kontra GTA IV.

De gjorde kjøringen rett og slett barnevennlig (allmenvennlig heller, for alle oss andre som IKKE greier alle de fantastiske tingene som du vistnok har klart i GTA V, kansje?).

 

Mer allmenvennlig blir vell noe av det samme som det å fordumme det? Bra du er enig da isåfall.

For noen så er sikkert det positivt, men for mange som elsket GTA for det det engang var, kjøringen, så er det ganske negativt at de har fordummet spillet med den delen av spillet (kjøringen i GTA IV var jo den virkelige "fordummingen" i bilkjøringen av Grand Theft Auto serien... Det blir bare for dumt når man kan lage hjulspor i svinger i 50 km/t, eller når man føler at man kjører i en sirup aktig suppe av et spill......) .

 

Hva putter du i ordet fordumming her egentlig?

 

Når jeg snakker om det å fordumme noe så mener jeg da at noe blir enklere for å tilfredstille flere folk. Så hvis GTA IV var vanskeligere så kan det da umulig være der den "virkelige fordummingen" skjedde?

 

Jeg kan lage hjulspor i svinger i 50km/t i virkeligheten uten problemer så jeg ser ikke problemet med det utsagnet der. Det forsterker da heller mitt synspunkt.

 

GTA V er blitt en ren arkade opplevelse kontra hva det en gang var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTA er ikke en kjøresimulator - man skal ha det moro. For det er jo så gøy det er å måtte kjøre tilbake femten minutter for å hente en offroadbil jeg har stående i garasjen dersom et oppdrag tar meg utenfor hovedveien!

 

Ring en taxi?

Dessuten handler det jo ikke om at det skal være umulig for en vanlig bil å kjøre på sand og grass. Poenget er jo at det burde være en større forskjell enn det det er nå. Akkurat nå så ser jeg ingen grunn til å måtte ta vare på en 4x4 bil. Alle andre biler i spillet klarer fint å ta meg opp en hvilken som helst bakke uansett.

 

Ellers er jeg forsåvidt enig i det Skipstrixxy skriver lenger opp her i tråden. Greit nok, kjøring og bremsing er ikke realistisk, men så er fæn ikke GTA realistisk heller. Nå er det sånn spillet er laget, hvorfor skal dere absolutt syte? Det er ingen som tvinger dere til å spille. Dersom dere ikke liker det kan dere gå å gjøre noe produktivt med livet istedet.

 

Hvorfor ikke syte hvis man er uenig i noe? Det er da ikke slik at spillutviklere kun lever i sin egen boble heller. De leser da like mye om sitt spill som alle andre og vil jo helst forandre på ting hvis det er lite likt blant tilhengerne.

 

GTA er og vil aldri være en simulator, men det har da vist tidligere at det kan være bedre enn dette på kjørefølelse og fysikk? GTA IV hadde sine feil det også. Bilene var jo satt opp som om alle bilene i hele verden kom fra usa med hengekøye fjerer uten dempere.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

For folk som vil ha mer realistisk kjøring. Sett på Slidey car koden. Krever mer ferdigheter å holde en bil like hel da, siden bremselengden blir mer realistisk i høy fart og raske biler slipper og er mye mer uhåndterbar. Blodtrimmet Bugatti er nesten som å kjøre på isen om man ikke regulerer farten.

o.O?

 

Hvordan setter man på den koden? Dette må jo testes asap. Rart at det må en kode til for å ha alternativer når de har gjort det hele om til en arkade. Syns dette kunne vært noe man kunne skru av og på i options. Eller enda bedre noe man kunne skru av og på i spillet mens man stod stille med en bil f.eks. Akkurat som å skru av elektroniske hjelpemidler.

Lenke til kommentar

Tør ikke sette meg ned for å spille nå igjen så seint.^^

 

Så jeg får prøve det i morgen og komme med en tilbakemelding da. Men etter å ha kikket litt på youtube så ser det bra ut. Godt de ikke bare kastet vekk fysikken slik den var tidligere men fremdeles har en mulighet for oss som ønsker en utfordring til å sette det på. Men litt kjipt at man må igjennom en kode hver gang man starter spillet.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg kunne klare å svare til den suppen du har laget der med den siteringen? Kan du neste gang sitere meg på en ordentlig måte fremfor å vikle inn svaret ditt i min sitering? Det blir et helvete for meg samt tidskrevende å drive å klippe og lime inn nå for å få svart deg på det du sier.

 

 

For andre folk som leser så er altså det jeg skrev i svart mens det han skrev i rødt.

Det er samme system som brukes ja, men mengden skade er jo skrudd ned betraktelig kontra GTA IV. Noe som fordummer spillet i min mening. Da får du isåfall forklare hvorfor det er bedre at skadeomfanget nå i GTA V er mindre enn i GTA IV.

Hva er du ikke enig i? Du skrev jo tidligere at du var enig i at det er lettere å vrake biler i GTA IV? På tide å bestemme seg?

De eneste gangene jeg har klart å få bilen til å eksplodere i GTA V er etter 15 minutter med aktiv forsøk på å skade bilen på veien og når jeg kjørte ned fra et fjell og var i fritt fall i noen sekunder før jeg traff bakken. Det er uansett tullete å snakke om enkelttilfeller. Jeg snakker selvsakt generelt om spillene.

Som sakt så blir det tullete å snakke om enkelttilfeller. Ja man har opplevd at bilen har vært OK etter en kræsj både i GTA IV og GTA V i full fart. Poenget er jo at det er MYE oftere et penere resultat i GTA V kontra IV når det er snakk om skadeomfanget etter kræsjene. Dette har du sakt deg enig i, så det at du skal pirke her blir bare tullete.

Kan du ikke svare på poenget med mitt fremfor å komme med teite små utsagn?

Ja jeg har klart å kjøre langs hele mappet med 100% gass. Det er sikkert mulig i GTA IV også, men der var det mye, mye, mye vanskeligere å få til.

Poenget er jo akkurat det. At spillet er blitt fordummet og gjort enklere. Jeg skrev da hvorfor dette er negativt, så da får du komme med et motargument fremfor å prøve å si at jeg juger, det har da null tyngde i denne diskusjonen overhodet.

Hvorfor er det negativt at man kunne sladde rundt i en sving i 50-60 km/t med en varebil? Jeg klarer fint å sladde rundt med min hiace i 50-60 km/t så det forteller meg jo bare at det er mer realistisk at det også var mulig i GTA IV.

De fleste biler klarer i virkeligheten å sladde i svinger i 50-60 km/t også, så jeg ser ikke hvor problemet ditt ligger. Det er jo her GTA V har et problem. Gi full pine med en fult trimmet amerikaner i GTA V så spinner den litt i første gir før den har fullt grep og sitter som ei kule. I virkeligheten så ville du sett at den ville ha sluppet i både andre og tredje gir før den fikk grep og skøyt fart hvis man kun hadde 100% gasspådrag.

 

Problemet er er jo ditt syn på hva som er realistisk og ikke. Og når du da mener at GTA V er mer realistisk en GTA IV så har du faktisk et problem. Da er det på tide at du tar bilen din ut på en lukket vei for å leke litt for å virkelig kjenne hvordan en bil oppfører seg på veien.

Jeg sier ikke at GTA IV er realistisk. Jeg sier bare at det er mye, mye mer realistisk kontra hva GTA V er nå.

Her har du noe du burde lære:

En god sportsbil burde kunne klare å spinne vekk dekka sine fra 1 til 4 gir. Det er kjøreren selv som er god og forhindrer at det skjer ved å kontrollere gasspådraget.

Hva er det du ikke skjønner? Hvorfor skal jeg ha 20,50 eller 80% gasspådrag når det er mer effektivt å alltid ha 100%?

 

I GTA IV så var det faktisk mer effektivt med en sprek bil å ha variasjoner av gasspådrag ettersom rumpa spratt ut om man gav full gass hvis man hadde en tyngdeoverføring som tillot det (altså i en sving f.eks), noe som for min del ihvertfall gav spillet mer tyngde når det gjaldt bilkjøringen.

Nei jeg overdriver ikke. Du har vell merket at bremsing i spillet er kraftig overdrevet?

Nei jeg prøver ikke å få deg til å se dum ut? Hvordan gjør en eventuel overdrivelse av dette det at du på noen måte skulle se dum ut? Og nei, jeg snakker ikke om Franklins spesielle egenskap, jeg snakker om bilfysikken generelt.

Jeg nevnte aldri toppfart i spillet, jeg skrev over 100 km/t, og nei jeg lyger ikke. Det er du som mangler evnen til å lese det jeg skriver.

Poenget er jo at det ville vært ENDA mer faktorer i bildet om kjørefysikken ikke var så fordummet i GTA V kontra tidligere. Det at du føler deg enda mer utrygg her blir bare en påstand som du setter opp kun for å være uenig med mitt utsagn.. Kast GTA IV sin fysikk inn i GTA V sin verden med dens utbedret trafikkbilde så vil du da se at du ville vært enda mer utrygg.

Du skriver kun uenig uten å argumentere hvorfor du er uenig. Er det slik diskusjonen skal fortsette med deg så er det totalt bortkastet tid rett og slett. Det du skriver her er jo bare latterlig og et bevis på at du ikke klarer å motsi det jeg sier hvis dette faktisk er alt du har å si.

Hadde de forandret på fysikken så ville det ha vært mer potensiale for kaos i GTA V. Men det har dem jo ikke ettersom de har fordummet det slik at det potensiale som var der nå er bortkastet.

 

Nei, jeg bruker ikke Franklins ability litt for mye. Den bruker jeg sjeldent og da helst når jeg skal skyte ut av bilen.

Du har allerede tapt diskusjonen om dette faktisk er det eneste du kan komme med. Antagelser om at jeg liksom skal være full? ^^

 

Som sakt, hvis du mener at Need for Speed er et spill som du kan bruke som det perfekte ekempelet på et bilspill som er realistisk så viser det oss som leser hvor du ligger hen i ditt syn på hva som er realistisk og ikke. Det styrker ikke akkurat ditt argument der du mener at GTA V er mer realistisk kontra GTA IV.

Mer allmenvennlig blir vell noe av det samme som det å fordumme det? Bra du er enig da isåfall.

Hva putter du i ordet fordumming her egentlig?

 

Når jeg snakker om det å fordumme noe så mener jeg da at noe blir enklere for å tilfredstille flere folk. Så hvis GTA IV var vanskeligere så kan det da umulig være der den "virkelige fordummingen" skjedde?

 

Jeg kan lage hjulspor i svinger i 50km/t i virkeligheten uten problemer så jeg ser ikke problemet med det utsagnet der. Det forsterker da heller mitt synspunkt.

 

GTA V er blitt en ren arkade opplevelse kontra hva det en gang var.

 

Hadde jeg vist hvordan jeg klipper opp sitater, så skulle jeg selvfølgelig ha gjort dette. Så om du vet hvordan man gjør dette setter jeg pris på om du deler det med meg. Det er forøvrig ikke forbudt å kommentere en tekst på måten som jeg har gjort det på.

 

Jeg har hverken tid eller ork nå til å motargumentere, så jeg lar det ligge.

Jeg synes kjøringen i GTA V føles mye bedre ut enn kjøringen i GTA IV,.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forza og er fordummet for at smårollinger skal kunne kjøre.. Just saying.

Forskjellen er at man kan faktisk skru av hjelpemidler som steering og braking assists på Forza. Sitter du med et Fanatec-ratt med 900 graders ratt med clutch og H-gir så skiller det seg ikke så fryktelig mye fra virkeligheten. Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Kjøyringa i GTA V er utan tvil forenkla alt for mykje.

 

Det er heilt greit med arkade type, men ein liten smule av realisme hadde vært greit.

 

At bilane ligger unaturlig godt på vegbana og klarer skarpe svinger også i høg hastigheit kan ein på ein måte forklare med at GTA karakterane er overnaturlige gode til å kjøyre (på samme måte som at dei er svært gode til kjapt låse siktet på ein fiende etter å ha kikka rundt eit hjørne).

 

Men det skulle vært restriksjoner på kva kjøyretøy som kan kjøyre i bratte bakker. Ein kan lett sjå kor unaturlig dette er om du prøver å sykkle opp på eit fjell. Sjøl ein dårlig trent karakter kan tråkke seg opp nesten loddrette vegger utan å ein gong måtte røyse seg frå sykkelsetet.

 

Eg er heller ikkje noken stor fan av at du no kan rette oppigjen biler som har havna opp-ned. Ikkje berre ser det urealistisk ut, men det gjer at ein kan kjøyre og hoppe som ein tulling utan at det får konsekvenser om kjøyretøyet ikkje lander heilt beint (Med unntak av at bilen eksploderer dersom du kjem borti eit tre, men er nærmast uskadd dersom du flyg rett inni ein husvegg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vel aldri vært meningen at GTA skal være et realistisk spill, og det er aspekter ved spillet som er mye mer arkade enn bilfysikken. Det er gameplay som er viktig, og mer realisme gjør nødvendigvis ikke gameplayet bedre.

Helt klart korekt i enkelte tilfeller. Men dette er altså ikke snakk om at man skal kunne drite selv, eller at man må ta oppvaska når man er innom hjemme sitt. Det handler om bilkjøringen i spillet, noe man gjør i 90% av tiden man spiller spillet om man spiller det som vanlig folk.

Lenke til kommentar

 

Hadde jeg vist hvordan jeg klipper opp sitater, så skulle jeg selvfølgelig ha gjort dette. Så om du vet hvordan man gjør dette setter jeg pris på om du deler det med meg. Det er forøvrig ikke forbudt å kommentere en tekst på måten som jeg har gjort det på.

 

Jeg har hverken tid eller ork nå til å motargumentere, så jeg lar det ligge.

Jeg synes kjøringen i GTA V føles mye bedre ut enn kjøringen i GTA IV,.

CTRL+X for å klippe ut det du ikke skal svare til - skriv ditt svar og lim inn resten igjen og sett quote tags rundt det. Rinse and repeat.

 

Selvfølgelig har du ikke ork eller tid for å motargumentere. Det er ganske vanskelig å argumentere mot fakta, akkurat som om det er vanskelig å argumentere mot gravitasjonsteorien.

Lenke til kommentar

Helt klart korekt i enkelte tilfeller. Men dette er altså ikke snakk om at man skal kunne drite selv, eller at man må ta oppvaska når man er innom hjemme sitt. Det handler om bilkjøringen i spillet, noe man gjør i 90% av tiden man spiller spillet om man spiller det som vanlig folk.

Nei, jeg tenkte mer på hvor urealistisk skytinga er, og hvor lett det er å løpe etter å ha blitt skutt et par ganger i hvert kne. Ikke særlig realistisk, men det har aldri vært meningen at GTA skal være realistisk.

Lenke til kommentar

CTRL+X for å klippe ut det du ikke skal svare til - skriv ditt svar og lim inn resten igjen og sett quote tags rundt det. Rinse and repeat.

 

Selvfølgelig har du ikke ork eller tid for å motargumentere. Det er ganske vanskelig å argumentere mot fakta, akkurat som om det er vanskelig å argumentere mot gravitasjonsteorien.

 

Jeg er på jobb, så har langt bedre ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Har noen av dere prøvd Rhino? Stridsvognen man kan få kjøpt/stjele fra militærbasen.

Kjøpte den nå i sted, og ble ikke veldig imponert. Jeg hadde forventet at den kunne forsere noen enkle oppoverbakker, der en blodsenka sportsbil tydelig ikke har problemer.

 

 

Men den er morsom å skyte med, så den har en viss nyttefunksjon i det minste.

 

 

 

Styringen er, som jeg fryktet, mer arcade racer-orientert enn det jeg kunne tenke meg. Føler ikke jeg har en fintfølende kontroll slik jeg hadde i forgjengeren. Det er nesten så jeg føler jeg kjører med piltaster av og til. Fult rattutslag nesten med en gang jeg rikker på stikka.

 

Det er en tilvenningssak, og det går stort sett greit, men jeg skulle gjerne kunne hatt større vandring på stikka før bilen har fult vreng over til den ene eller andre siden.

 

Jeg er helt sikker på at mange av krasjene mine kunne vært unngått om jeg hadde hatt mer detaljert gradering i styringen, slik at jeg kunne lirket bilen noen centimeter bort fra møtende trafikk eller biler som står i kryss og venter på grønt etc.

 

 

Forøvrig ellers enig med det The Avatar sier.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...