Gå til innhold

Xbox FPS dropp?


D15a5t3r322

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette gjelder Xbox 360 Slim 250GB.

 

Siden jeg kjøpte GTA 5 har jeg plages med at spillet hakker på LG 42".

Noen ganger så kan spillet fungerer veldig fint, men hakker som regel hele tiden.

 

Har prøvd Xboxen til en LG 23" PC skjerm og her fungerer det helt fint.

Har prøvd med AV kabelen som fulgte med Xboxen og andre HDMI kabler uten at dette hjelper.

 

Dette er et problem jeg har hatt en god stund, også før GTA 5 og på Xbox 360 (ikke slim). Så for meg så virker det som problemet ligger i tven, men vet ikke hva det kan være.

 

Har en AV knapp på fjernkontrollen til tven som endrer mellom Av, Kino, Sport og Spill. Har prøvd alle sammen.

 

Har også endret fra 1080p til 720p og oppløsningen under dette igjen (husker ikke hva det sto der).

 

Her er det kun disk 1 som installert. Installerte disk 2 i dag, men dette hjalp ikke, så avinstallerte denne.

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

 

 

-Di5a5t3r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk samme problem som deg, jeg har ikke en stabil FPS og det hakker til tider, som noen ganger kan være irriterende.. Jeg skal selv kjøre en runde med luft-på-boks, da min xbox ikke har vært renset på mange år, forhåpentligvis hjelper det.

 

Ikke installer play-disken forresten, da får du problemer, ifølge Rockstar.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk samme problem som deg, jeg har ikke en stabil FPS og det hakker til tider, som noen ganger kan være irriterende.. Jeg skal selv kjøre en runde med luft-på-boks, da min xbox ikke har vært renset på mange år, forhåpentligvis hjelper det.

 

Ikke installer play-disken forresten, da får du problemer, ifølge Rockstar.

 

Luft på boks tror jeg dessverre ikke hjelper for meg da denne Xboxen er under 1 år gammel. Hakkingen har vel vært siden dag èn.

 

Som skrevet tror jeg det er noe med tven, men er ikke sikker.

 

Play disken er avinstallert og merket ikke noe forskjell selv om den var installert.

 

EDIT: Har prøvd den på tv nr 2 som er en Toshiba 32" og det hakker her også, men som skrevet, hakker ikke på PC skjermene.

Endret av Di5a5t3r
Lenke til kommentar

Høres rart ut.

 

Spillet "skal" hakke. Det kjører under 30fps 99% av tiden, ofte med drops til under 20fps.

 

Synes det er mer rart du sier det ikke hakker på PC skjerm, skal jo ikke være noen forskjell.

 

Eneste som vil gjøre spillet smoothere er motion interpolation, men det finnes jo bare på TV'er og ikke på PC skjermer etter hva jeg vet.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Høres rart ut.

 

Spillet "skal" hakke. Det kjører under 30fps 99% av tiden, ofte med drops til under 20fps.

 

Synes det er mer rart du sier det ikke hakker på PC skjerm, skal jo ikke være noen forskjell.

 

Eneste som vil gjøre spillet smoothere er motion interpolation, men det finnes jo bare på TV'er og ikke på PC skjermer etter hva jeg vet.

 

Ja, det er et veldig irriterende problem som jeg gjerne vil få fikset.

Regner ikke med at Xboxen ikke takler dette spillet? Har spurt flere jeg kjenner som har Xbox og de sier at det ikke hakker. Ene jeg kjenner har også en LG tv. Vet ikke om det er nyere eller eldre modell.

 

Har et valg på tven som er true motion, men denne står nå av og er grået ut så får ikke skrudd den på. Fikk gjort det tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...