Gå til innhold

Hjelp til å slutte med snus


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har vært en fast forbruker av snus i fem år, og i dag besluttet jeg endelig å slutte. Jeg planla å gradvis minimere bruken, men jeg endte opp med å stoppe momentant. Det har nå gått et døgn, jeg er svimmel, irritabel, jeg klarer ikke å konsentrere meg om noe, frysninger og varmetokter kommer snikende konstant. Det er også vanskelig å puste.

 

Noen med innspill og råd om hvordan jeg kan takle dette?

Takk på forhånd.

 

Gutt, 19.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg virkelig ikke å hyle innpå med alkohol. Det er når jeg drikker alkohol, at jeg savner snusen ekstra mye. Har vært 20 dager uten snus selv, nå.

 

Du må finne noe å gjøre på, ikke sitt i ro helt rastløs. Jeg har brukt tyggegummi som en erstatning. Det smaker godt, og er enkel å ha i overleppa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg har sluttet for andre gang i år. Sist gang prøvde jeg å tilfredsstille det å ha noe under leppa med tyggis, fishermen friends, ifa osv. Det ble til at jeg gjorde det i to uker, og ble ikke kvitt "suget" om å ha noe under leppa. Nå har jeg vært snusfri siden den 8 september, og jeg sluttet også momentant. Jeg har kjøpt brus, redbull, godteri, sjokolade, yoghurt og alt jeg har hatt lyst på, hele dagen, hele tiden. Det var ganske ekstreme mengder med usunn mat/drikke i starten, men nå etter snart 3 uker, holder det med en liten ting. Noen synes SLUTTA-appen er en god hjelp, men for meg ble disse pop-upene som sier "Nå har du vært uten snus i 12 timer!" en konstant reminder på snus.
Etter 7 dager skal du få en belønning av deg selv. Du skal gjøre noe du ikke pleier. Dra på klatretur, lazer-tag i oslo, bading i badekaret med en kald pils eller hva du måtte ønske. Sett deg et mål, med en belønning. Om du når dit, skal du få noe enda bedre etter 1 måned. Gled deg til å ha vært snusfri i en lenger periode. Det er nemlig utrolig deilig, og DU klarer det!

 

En motivasjon kan også være å si det til foreldre, venner og enhver i omgangskretsen din. Det er aldri gøy å komme frem å si "jeg klarte det ikke", etter å ha vært mindre hyggelig av naturlige årsaker i en uke+ tid.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...