Gå til innhold

Den nedlastbare utgaven av Grand Theft Auto V sliter (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han kjører neppe 30fps hele tiden. Det har jo blitt vist at den til tider , ganske ofte dipper under 30fps. At det kjører bedre enn PSN versjonen, det gjør det nok. Men det hakker da på den disc baserte versjonen også, det ser jeg lett med ett øye selv.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

ssd vil ikke ha noe å si når man instalerer dem på ps3, spillene kompeserer ikke for ssd. rett og slett ikke vits

Nå ja, vet om folk som hadde store problemer med frameratedrops og popins og skit, puttet inn en SSD, vips så gikk det smertefritt. Eller, så smertefritt det går på en PS3.

Spillet trenger ikke kompansere for ssd, men om du må vente på hardisken så hjelper det å ha en ssd.

Dvs spillet vil prøve å laste inn innhold før det får behov men om den ikke klarer dette raskt nok vil en ssd hjelpe.

 

Det jeg ikke helt sjønner er hvordan det å lese fra bade disk og blueray kan hjelpe?

blueray er jo veldig treg sammelinget med en hardisk.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen ligger i blu-ray spilleren. Det er en 5400rpm i PS3 men det hjelper minimalt med å legge inn en SSD pga kontrolleren er fortsatt en SATA 1 kontroller. Du får ikke utnyttet hastigheten og svartiden er heller ikke merkbar. Jeg merker ihvertfall hver gang det lagger så hører jeg blu-ray spilleren driver å laster.

 

Men å kjøre alt fra en 5400rpm disk igjen blir vel også en flaskehals, så det beste er en kombinasjon som testene viser å være best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misvisende overskrift, den digitale versjonen sliter ikke i det hele tatt. Ræva hardware sliter med nye spill (enda GTA V på dagens konsoller ikke akkurat kan skryte av ny og super grafikk).

 

Synd spillet ikke kommer til PC.

Feil, feil, feil, feil. Feil. Litt riktig.

 

Den digitale utgaven av spillet er dårligere enn den på plate. Jeg har lastet det ned fra PSN selv og jeg ser popin og dårlige teksturer stadig vekk. Noen ganger laster ikke hele bygninger inn før jeg er noen meter unna. Men ja, dette har med dårlig hardware å gjøre, så du har litt rett. Men det er ikke hardwaren sin feil at utviklerne ikke har sørget for at dette ikke skal skje. Det er utviklers oppgave å sørge for at spillet fungerer som det skal på den hardwaren det skal kjøres på. Ingen skylder på hardware om et spill kjører i 2FPS, da er det utvikleren som har gjort en dårlig jobb med hardwaren de har laget spillet til. Rockstar vet hva PS3 kan og ikke kan og de har gjort en halvslapp jobb med å tilpasse spillet for nettopp det.

 

Jeg kunne stappet en SSD inn i maskinen min for å slippe alt av popins og dritt og møkk, men ikke har jeg en til overs og ikke har jeg planer om å bruke penger på og oppdatere maskinvaren i PS3 nå rett før en PS4.

Lenke til kommentar

 

ja klart, men kansje det er et godt tegn for oss med pc, at grafikken er så bra at det kansje blir pent på pc når det kommer. er lov å håpe :)

Har spilt GTA4 på PC de siste ukene nå før GTA5 kom ut, og selv om GTA5 er overlegent på detaljer og den store "rikdommen" i landskapet kan det ikke matche hvor sinnsykt smooth GTA4 ser ut i høy oppløsning og med FPS over 30 når man spiller på PC. Spiller igjennom GTA5 nå på konsoll for ikke å bli spoilet og bare fordi det fremdeles er et knallgodt spill, men jeg føler meg litt snurt for at jeg ikke bare kan spille det på PC med en gang må jeg innrømme. /babling.

Lenke til kommentar

Den digitale utgaven av spillet er dårligere enn den på plate. Jeg har lastet det ned fra PSN selv og jeg ser popin og dårlige teksturer stadig vekk. Noen ganger laster ikke hele bygninger inn før jeg er noen meter unna.

Jeg hadde selv store problemer med dette når jeg spilte GTA IV (på disk), både på Xbox 360 og på PS3. Når jeg kjørte motorsykkel i høy fart forsvant etterhvert veien (spillet klarte ikke holde følge ved å rendere veien fort nok), deretter kunne jeg fint kræsje i løse luften, for så å vente noen sekunder og se en bygning plutselig dukke opp der jeg kræsjet. Heldigvis har jeg ikke merket noe til dette i GTA V enda, selv om jeg har spillet digitalt.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen ligger i blu-ray spilleren. Det er en 5400rpm i PS3 men det hjelper minimalt med å legge inn en SSD pga kontrolleren er fortsatt en SATA 1 kontroller. Du får ikke utnyttet hastigheten og svartiden er heller ikke merkbar. Jeg merker ihvertfall hver gang det lagger så hører jeg blu-ray spilleren driver å laster.

 

Men å kjøre alt fra en 5400rpm disk igjen blir vel også en flaskehals, så det beste er en kombinasjon som testene viser å være best.

Hadde en Intel ssd gen 2 120GB til overs, så tok ut 250 gb hdd og satte ssd'en inn. Testet mot kompisen min som har en orginal launch 60GB ps3. Loadingen gikk fra 1 minutt og 44 sekunder til 1 min og 4 sekunder. Har også hatt null problemer med popins, objekter som plutselig dukker opp etc og jeg bruker psn versjonen. Kompisen min sitter med diskversjonen og har hatt flere småproblemer, uten at han bryr seg nevneverdig. Men tror nok PSN versjonen og ssd gir den beste ytelsen på GTA V. Blir spennende å se når en av test sidene sjekker utforskjellene. Blir muligens å lage en youtube video, offscreen bare for å se om noen ser forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...