Gå til innhold

Folk som ikke ser på TV


Hexafix

Anbefalte innlegg

Finnes det folk som ikke ser på TV?

 

EDIT:

 

Jeg mener folk som ikke liker TV underholdning generelt uansett om det er på data, smartphone, tablet..

 

Jeg mener folk som heller finner sin underholdning i sine egne interesser og aktiviteter.

 

Folk som kun ser noe for å få informasjon, lære noe nytt.

 

Og jeg lurer på hvordan dere / de fungerer sosialt når de aller fleste folk MÅ se noe på TV eller MÅ snakke om noe på TV.

 

 

Jeg lurer også på hvorfor folk syns det er så godt å bare se på TV. De bare sitter der og er passive. Akkurat som at folk må hanoe å fylle opp hodet sitt med.

 

Selvfølgelig klarer jeg å følge med på filmer og det som er på TV og forstå hva som er på TV men jeg syns det blir kjedelig.

 

Grunnen til at jeg syns at det blir kjedelig er at jeg begynner å yenke enda mer enn det gjør i fra før. Det er også alltid noe annet jeg har lyst til å gjøre. Da blir det slitsomt. Jeg syns det er mer spennende å sitte på bussen uten å ha noen å prate med enn å se noe på TV. spessielt programmer som er kun for underholdning.

 

Jeg vil heller ha ting ut av hodet enn å presse inn mer.

 

Mange grunner til å ikke se på TV for min del.

 

Men det påvirker meg sosialt.

 

Og jeg opplever at folk flest har lite av de samme interessene som jeg har.

 

 

 

 

 

 

For eksempel jeg da... Jeg har egentlig aldri likt å se på TV. Av og til så kan jeg se en film men da må jeg ha interesse for handling og innhold for å ikke kjede meg. Og det bør jeg vite på forhånd.

 

Ellers ser jeg bare på dokumentarer, leksjoner og tutorials på youtube.

 

Hver gang jeg ser på TV så begynner jeg bare å tenke på andre ting som jeg har lyst til å gjøre. Ser jeg på TV så føler jeg meg mer kontrollert og det er en vond følelse. Jeg blir mer undeholdt av å tenke enn å følge med.

 

På grunn av dette så er jeg veldig ofte svært blank når folk begynner å snakke om film og TV. Sport og kjendis folk.

 

Da har jeg opplevd at kvaliteten på kontakt med andre folk er mer dårlig slik at folk snur seg fort vekk fra meg. Etter at folk er ferdig med å prate om film så er det ofte slik at jeg fortsetter å være utenfor samtale tema... Veldig ofte er det også sport og komedie underholdning som jeg heller ikke har størst interesse for.

 

Det er uansett veldig sjeldent jeg har lyst til å se på noe som får meg til å le og få meg til å tenke på noe annet. Jeg har som sagt haugevis av tanker som kommer som jeg må tenke gjennom. Det blir slik at jeg må konsentrere meg for å følge med på ting som folk er helt oppslukt av.

 

Jeg ser jo at folk er veldig glad i å se på TV. Men jeg har det slik at jeg syns det er artig å lære noe nytt.. Jeg er også en person som liker å være ute og det å være aktiv. Men folk flest syns det er fælt og vondt å være ute.

 

Jeg vet heller ikke hvor jeg kan oppsøke folk som er slik men jeg har jo et håp.

 

 

Noen som kanskje vet hvor vennene mine er?

Endret av Hexafix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser heller aldri på TV.

Siden jeg flyttet hjemmefra for 10 års tid siden har jeg aldri hatt tv-kanaler hjemme. Ser dog masse på film via netflix, apple-TV, osv.

 

Savner NRK til tider, men er glad jeg slipper det kommersielle "maset" fra alle annonsørene.

Ok, men jeg ser ikke på filmer heller.. Og du ser en masse på film via netflix og apple-tv... Så du har langt igjen til å nærme deg meg.

Lenke til kommentar

Jeg ser generelt ikke på TV fordi TV-programmer ikke tilfredsstiller meg mentalt.

ok..

 

Siden dette er under "sosialt" så vil jeg også vite mer om hvilken innflytelse det har over ditt sosiale liv. Du snakker om hvordan du fungerer mentalt og det er greit men det handler mest om helse. Ikke sosialt liv.

Lenke til kommentar

Ser ikke på tv, har ikke tv kanaler.

95% av det som vises der er dass uansett.

hmmm.. kan du definere "dass" som begrep til å beskrive innholdet på TV? hva mener du egentlig med at det som vises på TV er dass?

 

jo.. jeg mener at det er ca 99,5 % som er dårlig.. For meg så er alt som ikke er hjernetrim og viktig kunnskap søppel å se på.

 

Men hvorfor er det slik at 99% av alle folk er så glad i å se på TV da?

 

Hvorfor er det ikke flere som misliker TV?

 

Hvorfor gjør ikke folk noe annet enn å se på TV?

Lenke til kommentar

Nå er du veldig langt fra virkeligheten.

Hvor langt? De aller fleste liker å se på TV..

 

Ok... da er det mange som ser på TV selv om de ikke liker å se på TV da? Eller?

 

Kan du være litt mer aktiv.. Hvis ikke så kan du gå til neste tema?

Ser ikke på TV jeg heller.

Hvorfor ser ikke du på TV?

Lenke til kommentar

Hvor langt? De aller fleste liker å se på TV..

 

Ok... da er det mange som ser på TV selv om de ikke liker å se på TV da? Eller?

 

Kan du være litt mer aktiv.. Hvis ikke så kan du gå til neste tema?

For det første eier bare 20 % av verdens befolkning en TV. For det andre er du veldig vanskelig å kommunisere med når du er så lukket i din oppfatning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ser ikke du på TV?

 

Det er fordi jeg sjelden finner noe som interesserer meg. Det er mye reklame, og mange av programmene er hjernedød underholdning. Jeg har ikke TV-tuner i leiligheten min, så det blir lite. Det hender jeg ser litt på TV når jeg er hjemme på besøk hos mine foreldre, men da er det gjerne for å være litt sosial med dem.

Lenke til kommentar

Tv er kjedelig. Jeg føler jeg kaster bort tid på reklame og programmer som egentlig ikke er interesante

(det finnes unntak).

 

Har ikke hatt tv siden jeg flyttet hjemmefra(16 år siden), men det hender jeg ser en film nå og da (et par ganger i måneden).

 

Dokumentarer liker minst av alt - musikken og klippinga prøver alt for ofte å spille på mine følelser og jeg føler man lurer seg selv når man ser en dokumentar. Mulig man blir litt opplyst på emnet, men jeg tror alt for mange får en veldig subjektiv vinkling av hva enn de ser på.

Jeg foretrekker å lese rapporter om et spennende emne, fremfor dokumentarer.

Lenke til kommentar

 

Det er fordi jeg sjelden finner noe som interesserer meg. Det er mye reklame, og mange av programmene er hjernedød underholdning. Jeg har ikke TV-tuner i leiligheten min, så det blir lite. Det hender jeg ser litt på TV når jeg er hjemme på besøk hos mine foreldre, men da er det gjerne for å være litt sosial med dem.

Det er også de eneste situasjonene jeg også kan se på TV.. Men det er bare litt.

 

Men jeg er redd for å såre folk dersom jeg sier meninga mi om det som er på TV og da klarer jeg heller ikke å si at jeg ikke kan fordra noe som er på TV.

 

Folk og familie har prøvd å få meg til å se på TV flere ganger men når de nærmest blir lei seg og skuffa så tørr jeg ikke annet enn å bare late som at jeg liker å se TV.

 

Det er dumt for da blir ikke folk kjent med meg for den jeg egentlig er.

 

Siden jeg er så lite attraktiv så kan jeg ikke velge vennene mine men jeg må ta de jeg får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...