Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Knall hard kul nederst på halsen


ArlionMajere

Anbefalte innlegg

Det er en knall hard kul nederst på halsen som har vært der 1 måneds tid. Noen som har peiling på hva slikt kan være? Vist jeg strammer delta muskelen så "forsvinner" kulen akuratt der muskelen slutter vist dere skjønner hva jeg mener.

 

Litt snodig, da den er stein hard,bevegelig til en hvis grad, og ikke vond i det hele tatt..

 

Kan ta et bilde vist det er noen legestudenter her;-) Den er så vidt synlig når jeg trekker huden litt

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ta et bilde vist det er noen legestudenter her;-)

Sikkert flere av dem her :)

 

Vil tro at det er to hovedmuligheter:

1) Dette sitter i huden og representerer en talgkjertel eller lignende. Helt ufarlig.

2) Mindre sannsynlig er dette en lymfeknute. De kan bl a bli forstørret ved infeksjoner. Sannsynligvis helt ufarlig, men bør undersøkes dersom den øker i størrelse.

 

(Som det fremgår av forrige post, bør man gå til legen med slike problemstilinger. Ingen vet hva slags kompentanse som ligger bak de svarene man får på dette forumet)

 

Mvh Jultomten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal operere ut et par plater fra beinet om 1 måned. Det kan da ikke skade så mye å vente til da kansje? Da burde jeg jo kunne få en lege til å se på det

 

Edit: Der fant jeg 1 til faktisk, helt nede med kravebenet. Begge på høyre side. Men den er mindre. Har man kjertler e.l nedover halsen?

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Jeg skal operere ut et par plater fra beinet om 1 måned. Det kan da ikke skade så mye å vente til da kansje? Da burde jeg jo kunne få en lege til å se på det

 

Edit: Der fant jeg 1 til faktisk, helt nede med kravebenet. Begge på høyre side. Men den er mindre. Har man kjertler e.l nedover halsen?

Dette må du ta egen beslutning om. Mest sannsynlig vil du finne problemet ditt på youtube. Søk mer på google. Bruke huet mer og søk mer effektivt og søk riktig. Jeg er rimelig sikker på at du finner det ut på nettet.

 

Og det jeg sier til alle mine pasienter er at så lenge dere spiser og har en grei helse uten å bli plaget av noe så er man så og si frisk.

 

Dersom du ikke finner noe i det hele tatt så kan det være noe veldig unormalt.

Lenke til kommentar

Dette må du ta egen beslutning om. Mest sannsynlig vil du finne problemet ditt på youtube. Søk mer på google. Bruke huet mer og søk mer effektivt og søk riktig. Jeg er rimelig sikker på at du finner det ut på nettet.

 

Og det jeg sier til alle mine pasienter er at så lenge dere spiser og har en grei helse uten å bli plaget av noe så er man så og si frisk.

 

Dersom du ikke finner noe i det hele tatt så kan det være noe veldig unormalt.

Jaha. hehe :rofl:

 

Når jeg søker på youtube finner jeg stort sett kun ting relatert til div kviser :rofl:

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Nakke kreft var ikke akuratt avskrekkende. Selv i stadie 4 var det 30-50% sjans for å overleve. Da venter jeg til jeg legges inn på sykehuset, så får jeg en til å se på det da,hehe

 

wtf?? Større risiko med flere sex partnere??? :blink:

WTF??? LOL XD

 

30% sjans for å overleve er ca 1 til 3... Når det gjelder prosent tolkning så syns jeg det er greit å ha en liten margin så jeg liker å regne alt mellom 30% og 70% som det samme som ca 50%... Da prosent er en av de minst konkrete betegnelsene i matematikken.

Lenke til kommentar

Det beste er nok å spør legen.

 

Men, en hovedregel omkring klumper det sitter kreft i er at du ikke føler smerte fra klumpen, annet enn om den begynner å klemme på noe omliggende greier, altså vokser seg en del større.

 

Greit å vite sånne ting som smertefølelse vs. kreftsvulster.

 

Kreft i hjernen er alvorlig nok, men det er ikke den værste plassen å holde kreft i sjakk. Det har noe å gjøre med de forskjellige celletypene man har i kroppen. Desto mer avanserte cellene er jo bedre tåler de strålebehandling. Hjerneceller er rimelig avanserte celler, og ergo så tåler hjernen ganske mye stråling. Men hudceller og hårsekker tåler strålingen dårlig, ergo derfor du blir så kjapt skallet av strålebehandling. Hudceller er meget primitive sammenliknet opp i mot hjerneceller.

 

Også greit å vite om..

 

Dette er ting jeg har blitt fortalt, og jeg er ikke noen guru på kreftsykdom, selv om det har vært litt kreft innad i familie (ikke så mange individer heldigvis da).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kjipt å få på seg hypokonder-stempelet da.

 

Men, det skader ikke å ringe resepsjonisten å forklare funnet for "henne". "Hun" vil så gi deg en time så snart hun finner ledig og etter hvilken alvorlighetsgrad "hun" tror det dreier seg om.

 

Man får ofte hurtig time hos en fastlege. Du kan også gå til en privat klinikk om du synes det er mer behagelig prosess, men regn da med å betale nesten en tusenlapp i honorar.

Lenke til kommentar

Det er kjipt å få på seg hypokonder-stempelet da.

 

Men, det skader ikke å ringe resepsjonisten å forklare funnet for "henne". "Hun" vil så gi deg en time så snart hun finner ledig og etter hvilken alvorlighetsgrad "hun" tror det dreier seg om.

 

Man får ofte hurtig time hos en fastlege. Du kan også gå til en privat klinikk om du synes det er mer behagelig prosess, men regn da med å betale nesten en tusenlapp i honorar.

Hehehe, hypokonderstempel er nok noe som jeg aldri kommer til å få ;-) men som sagt, jeg venter til jeg skal operere ut noe metall fra beinet, 1måned fra eller til er ikke så nøye forstod jeg det som ;-) hals kreft er ikke akkurat veldig farlig, selv i 4stadie:-P

 

Angående 1måned er forskjellen på liv og død, da er man i siste og fjerde stadie. Det er klart at tid spiller en rolle, men la oss ikke bli hysteriske ;-) det er vel også kjertler som kan "bli" til kuler, så kreft er det ikke sikkert det er.

 

Grunnen til innlegget var å få tak i en legestudent, men de har vel ikke tid til å være på div forum, hehe

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...