Gå til innhold

Reise til tropiske verdensdeler


Hexafix

Anbefalte innlegg

Hallo..

 

Jeg har som mål å slippe vinter i Norge fordi jeg tar såpass store skader av å fryse og må anstrenge meg gjennom vinteren slik at jeg ser på det som et stort tap å måtte tvinge seg gjennom en vinter i Norge.

 

Da lurer jeg på om det er noen "trygge" steder i varmere verdensdeler som jeg kunne ha reist til men samtidig kunne leve som fattigmann og sulte slik som jeg uansett gjør i Norge.

 

Siden jeg har lite og dårlig erfaring... Eller så og si ingen erfaring med tropisk natur og tropiske land. Så vil jeg bare forhøre meg littegrann her inne.

 

Uansett om det er et tap for meg så er det uansett enda mer å tape på å oppholde seg her opp i kalde Norge.

 

Jeg har ingen penger og jeg er også sugen på eventyr. Har egentlig god helse generelt men jeg blir lett syk av den fantastiske kulda vi har i Norge og den er som et ufør for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har reist litt i Bangladesh, moro der og forbanna billig, men tror folk bør ha litt reise erfaring før reiser kommer ditt, bangladesh har vel ikke sååå mye og tilby for en førstegangs reisende.

 

hadde nok valgt filippinene, leide en øy der sammen 2 venner for noen år side, 2private strender, tennis bane, stort svømme basseng, vaske hjelp, wifi, 4soverom, strøm. for 600dollar i månden

Endret av wailer
Lenke til kommentar

Takker... Her var det jo flere fine forslag.

 

Personlig så har jeg tenkt litt på Sør Amerika. Kanskje Chile eller Argentina kunne ha vært noe. Noen med erfaring her da?

 

Har også inntrykk av at det er ganske trygt der i forhold til andre tropiske områder. Kanskje ikke helt tropisk men det er også noe med Sør Amerika som tiltrekker meg. Jeg har følelsen av at det kan være en del å oppdage.

 

Da jeg har paner om å ikke returnere til Norge så vil jeg at det skal være trygt.

 

Sør Amerika har vel også et ganske trygt klima, fjell, jungel også et klima som kunne ha tilfredstilt meg helt ut.

Lenke til kommentar

sør øst asia er vel reignet som en del tryggere enn sør amerika, men ting kan skje over alt

 

kommer litt ann på hva du har lyst til, finne deg en fin strand med en billig leilighet/hus/hytte og slappe av med billig mat og drikke

 

slappe av litt oppe i høyden hvor det ikke er for varmt eller kaldt

 

trafikken er nok det farligste uansett om du er i asia elller sør amerika

Lenke til kommentar

har reist litt i Bangladesh, moro der og forbanna billig, men tror folk bør ha litt reise erfaring før reiser kommer ditt, bangladesh har vel ikke sååå mye og tilby for en førstegangs reisende.

Reisetips for Bangladesh mottas med takk. Er det for eksempel noen vits i å prøve seg på en "strandtur" fra Dhaka?

 

Ellers anbefaler jeg også en tur til Filippinene.

Lenke til kommentar

Reisetips for Bangladesh mottas med takk. Er det for eksempel noen vits i å prøve seg på en "strandtur" fra Dhaka?

 

Ellers anbefaler jeg også en tur til Filippinene.

hvis det er en helge tur i Bangladesh, så hadde jeg ikke dratt til strendene. det er mere intresange steder og dra, dhaka i seg selv er moro, men forbanna varmt. Chittagong, byen er ingen ting uten at jævla forurenset, men hvil du se hvor alle båtene blir hugget opp på strandene er det rett ufafor chittagong..

 

ellers så likte jeg Srimangal, det er TE område i Bangla,

 

Chittagong Hil tracts er moro, du må ha en permit fra et kontor i Chittagong, den tar 1min og få, MEN du kommer til og bli sittende lenge og snakka med han som skriver den ut, han absolutt må fortelle deg hvor glad han er i at turister er i landet, hvor mye det er og se,du må drikke noen te, så det tar en stund:P

 

jeg dro til Sundarbans, verdens største mangroove skog for og se etter tigere, men må bokke en tur, så ingen tigre, men naturen var fin

 

 

Ting tar tid i Bangladesh, har aldri opplved maken til trafikk kaos noen gang i en stor by som Dhaka

V.I.P bussen i bangladesh må være de beste bussene i hele verden, og billig

Folk er ekstremt snille/hyggelig

Nesten ingen snakker engelsk, men alle prøver og hjelpe

 

tror aldri jeg har hvert så glad for og spise på Pizza hut noen gang som jeg var Dhaka, aircon:D

Lenke til kommentar

Hva vet du om mine ferdigheter??

 

Får meg ei dame så går det bra

har nok lite med ferdigheter og gjøre, er du der ulovlig får du ikke skjekka inn noen sted og bode neste, så og si alle steder vil se pass pluss visu, kan sefølgelig finne steder som ikke bør

mange land må man vise pass for og kjøpe buss/tog/båt billetter, da skjekker de ofte etter visum

flere land må skanne og registrere passet der du bor, i et system som lar myndighetene i landet se hvor du er

 

har selv reist litte grand uten pass, pga det ble ødelagt, det var heldighvis ikke så strengt tilbake da så det gikk greit, Men det virker som det har blitt mye mye mye strengere de siste 2åra med pass

Lenke til kommentar

Les deg godt opp på visumregler før du vurderer å reise til Sør-østasia uten returbillett (om du i det hele tatt kommer inn i landet uten returbillett og penger er et annet spørsmål). Blir du tatt for å oppholde deg i landet lenger enn du har lov til, åker du rett i kasjotten. Garantert. Og du har ikke lyst å havne i fengsel i Bangkok e.l.

 

Mer info om praktiske konsekvenser: http://www.thaivisa.com/visa-overstay-thailand.html

 

 

 

However, it is important to remember that if your visa has expired even for just one day, and you do not surrender but are apprehended by immigration officials or the police, you will automatically be taken to court.

 

...

 

Your immediate problems will therefore be:

(a) How to arrange for a new air ticket if you do not have anyone to help you get it?

(b) If you have no more money (because you have had to spend it during your stay in jail), how will you be able to buy an air ticket and pay for your transportation to the airport?

 

Remember, until you are able to solve these problems, the Immigration Bureau will continue to detain you in jail.

 

Finally, foreigners who are apprehended in up-country areas for overstaying their visas will be sent to the Immigration Bureau in Bangkok. If that occurs during the weekend, such persons will be detained in the Immigration Bureau jail until the next working day even when they are in possession of a confirmed ticket and money for transportation to the airport. Remember, this delay will result in air ticket problems, since you will have to find a way to contact the airline about amending your ticket or being issued with a new one.

 

This is not a fairy tale with a happy ending. It is a warning that you could get trapped in a never-ending circle of problems. Such situations do occur. However, do not be put off from visiting Thailand. If you want to stay in Thailand for a long period, make sure you do it legally. Since that is not so easy to do, you may need the assistance of a qualified lawyer who is familiar with immigration law.

 

Husk også at dersom du planlegger å reise ut av Norge i mer enn ett år, opphører ditt medlemsskap i Folketrygden i det øyeblikket du forlater Gardermoen.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...