Gå til innhold

Platebransjen vil blokkere piratsider direkte i nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det beste tiltaket de kan finne på er å prise ting så (lavt at) det er totalt uinteressant for folk å piratkopiere med mindre de ikke har penger. Den demografien vil jo ikke kjøpe noe "unødvendig" uansett.

 

Sist jeg kikket etter musikk (et par dager siden) på xBox Music kostet en nyere utgivelse jeg ville ha 69 kroner, som er 100 kroner mindre enn sist jeg kjøpte en fysisk CD - og burde være en fristende pris for et godt album.

 

En del andre utgivelser jeg hadde lyst på i en "serie", kostet bare 18 kroner for et album med ~30 låter. Med slike priser burde "alle" få lyst til å kjøpe istedenfor å bruke (masse) tid på å lete opp piratkopier av varierende tilgjengelighet og kvalitet.

 

Jeg tror (fremdeles) enklest mulig tilgjengelighet og lave priser vil gi flere kunder som etter hvert endrer sine (kjøpevaner). Kanskje Spotify hadde hanket inn flere gratisbrukere om de solgte rimelige album og enkeltlåter?! Jeg hører såpass lite på (selv-valgt) musikk i hverdagen at det ikke er aktuelt å abonnere ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du verden, på'n igjen!

Rekke opp hånda de som later ned MP3!

Min antagelse er at dette er relativt få? De fleste benytter kommersielle løsninger vil jeg tro, og er i hovedsak fornøyd?

Om det samme skjer for Film og Litteratur, og pris holdes på et edruelig nivå, så tror jeg at det meste løser seg.

Nå tror jeg det er mange med interesse av at dette vedvarer å være et problem.

Dette er "problemet" må tas med det gode og ikke høye gjærer og tøysete hindringer.

Gi folket gode kommersielle løsninger, så gidde ikke folk å laste ned.

Det er nå en gang slik at man ikke lenger trenger å oppsøke en kino for en god filmopplevelse. Da må man ikke tro at dette markedet kan fortsette på samme vilkår som før.

Prissett produktene på en god måte, og gi en god kvalitet, så vil de fleste bli fornøyd. Jeg til og med rekker to filmer om jeg slipper da langt av gårde.

Pust med magen, og tell til ti tror jeg ville være en bra start for produsenter.

Brute Force tror jeg bare koster mange penger og har marginal effekt.

Klart de skal tjene penger, det er alle tjent med, men de aktuelle bransjer er totalt endret, og det gamle kommer aldri tilbake!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror lavere priser som virkemiddel mot piratkopiering er overvurdert.
Jeg tror mer på enklere tjenester som tilbyr det innholdet folk vil ha:

Hvis:
           Ettersporsel    Ettersporsel
(1) Pris = ------------ = ---------------
              Tilbud      Tilgjengelighet

Og:
                          Pris
(2) Piratkopiering = ---------------
                     Tilgjengelighet

Saa:
                       Ettersporsel
(3) Piratkopiering = -----------------
                     Tilgjengelighet^2
Endret av Finholt
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kanskje det beste tiltaket de kan finne på er å prise ting så (lavt at) det er totalt uinteressant for folk å piratkopiere med mindre de ikke har penger. Den demografien vil jo ikke kjøpe noe "unødvendig" uansett.

Prisen er ikke problemet, men tilgjengelighet. Uansett, piratkopiering av musikk har vel gått drastisk ned ettersom strømming har blitt mer allment.

For entusiastene er det kanskje mer aktuelt med kjøp av enkeltlåter og album i lossless, og der er vel tilgjengeligheten problemet fremfor pris (vil jeg tippe).

Lenke til kommentar

Tror som de fleste andre her at det er tilgjengelighet som er problemet. Det største problemet akkurat her er at de skal være spesifikke på nå ting lanseres i forskjellige verdensdeler (de har jo tilogmed regionsperre på DVD og Blueray). Det skulle ikke være et problem å lansere de samtidig i hele verden, iallefall ikke når det gjelder rettighetene (det er ofte dette som er unnskyldningen). Så om de kunne fått hodet ut av ræva og innse at de kan tjene enorme mengder mer av å lansere internasjonalt fremfor nasjonalt så tror jeg de nærmest kunne halvert piratkopiering av Tv -serier og omtrent 25% av filmer.

 

Ville tro at de hadde forstått det nå at folk er utålmodige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...