Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en teori som går ut på at sjokomelk smaker sterkere av sjokolade jo mindre o´boy-pulver du tar i melken. Test det ut hjemme og svar meg om dere er enige. Jeg er ganske sikker i min sak, og stoler hundre prosent på mine sanser

 

(hihi litt av en empirisk person jeg, hva?)

 

Hilsen SjokoladeIda NOTA BENE - FORVENTER SERIØSE HYPOTESER, FORSKNING og KONKLUSJONER

Endret av SjokoladeIda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved for stor dosering av oboy kommer man fort til et punkt hvor sukkeret tar overhånd og gjør at sjokoladesmaken ikke kommer gjennom, så det stemmer helt klart at de som er vant med å blande i masse pulver vil oppleve en smaksforbedring ved å redusere pulvermengden. Men man når selvsagt det punktet hvor det smaker mest melk også. Videre er ikke alt sukkeret i oboyen gunstig å få i seg, så det er til sin egen fordel at man reduserer mengden ned til der det faktisk smaker best. Enda bedre er å lage sin egen sjokoladedrikk uten alt sukkeret i.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en teori som går ut på at sjokomelk smaker sterkere av sjokolade jo mindre o´boy-pulver du tar i melken. Test det ut hjemme og svar meg om dere er enige. Jeg er ganske sikker i min sak, og stoler hundre prosent på mine sanser

 

(hihi litt av en impirisk person jeg, hva?)

 

Hilsen SjokoladeIda NOTA BENE - FORVENTER SERIØSE HYPOTESER, FORSKNING og KONKLUSJONER

 

Må òg si jeg er nysgjerrig på hva du baserer dette på, og hvorfor det skulle være sånn.

 

(Dessuten vil jeg påstå det heter 'empirisk', ikke 'impirisk', og det kan normalt heller ikke brukes som et beskrivende personlighetstrekk i denne formen. 'Empiriker' eller 'empirist' kan du derimot bruke. Til å forventer seriøse hypoteser, forskning og konklusjoner mener jeg du burde vite dette. Værsågod.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må òg si jeg er nysgjerrig på hva du baserer dette på, og hvorfor det skulle være sånn.

 

(Dessuten vil jeg påstå det heter 'empirisk', ikke 'impirisk', og det kan normalt heller ikke brukes som et beskrivende personlighetstrekk i denne formen. 'Empiriker' eller 'empirist' kan du derimot bruke. Til å forventer seriøse hypoteser, forskning og konklusjoner mener jeg du burde vite dette. Værsågod.)

 

"til å forventer" ...? jeg forstår ikke. Til å forvente at folk bruker ord riktig, og IKKE MINST skriver dem riktig, mener jeg du burde vite dette. Vær så god (er forresten ikke i ett ord, Petter Smart.)

Lenke til kommentar

 

"til å forventer" ...? jeg forstår ikke. Til å forvente at folk bruker ord riktig, og IKKE MINST skriver dem riktig, mener jeg du burde vite dette. Vær så god (er forresten ikke i ett ord, Petter Smart.)

Satt og grubla en stund på hva pokker du mente med denne posten. Når du først skal pirke på skriveleifer i andre sine poster bør du hvertfall sørge for at din egen er leselig.

 

On Topic: Nei, sjokoladesmaken blir ikke sterkere av mindre sjokolade. Følg anbefalt dosering så smaker den som den skal. Tror heller ikke noen her inne kommer til å dø av diabetes fordi de blander o'boyen sin sterkere en det du gjør.

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke bare oboypulveret som inneholder sukker. Melken inneholder jo masse melkesukker som ikke engang smaker søtt, og har lettmelk har jo faktisk bittelitt mer kalorier enn cola :(

Når jeg har lyst på "oboy", pleier jeg å bruke den usøtede alpro soyamelken, sammen med litt kakaopulver og sukralose (kunstig søtstoff). Det er litt mer arbeid å røre ut kakaopulveret, men det er et litt sunnere og kalorifattigere alternativ, og da kan man selv bestemme hvor mye sjokoladesmak og søtsmak man vil ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...