Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto V (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så veldig informativ anmeldelse for min del. Hva med den kunstige intelligensen; hvordan reagerer A.I på hva du gjør, hvor bra er de til å sloss, følge etter deg? Blir folk realistisk skremt?

Kan man gå inn i alle bygninger? Kan man knuse vinder og klatre inn? Kan man rane alle butikker eller banker som man vil?

Har de "fikset" det elendige wanted systemet så det blir mer spennende / realistisk å bli kvitt politiet? Rockstar har mye å lære av de som har laget Mafia 1 og 2 her.

Kan man kjøpe klær, klippe seg, trene slik som i San Andreas?

Virker som meg det ikke er mye nytt / interessant å gjøre fra GTA 4 som vi ikke har sett før.

Og litt skuffa over at de har over-the-top sarkasme og at "du" er den eneste smarte fyren i universet hvor alle andre er dumme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ah, dere lurer meg ikke en gang til. :p GTA4 står vel igjen som det største bomkjøpet mitt i historien, og denne anmeldelsen gjør ikke mye for å få meg til å ville kjøpe GTA5. Det er synd egentlig, med mindre spillet bare er GTA4 om igjen da.

 

Synes ikke det står så mye om hva GTA5 egentlig er. Greit nok at det står en del beskrevet om hovedoppdraget, og egentlig altfor mye om historien, som vi alle vet blir elendig og karakterene, som vi alle vet er totalt uinteressante. Rockstar har dessverre aldri hatt kontroll på akkurat den biten, selv om de oppskriftsmessig får skryt gang på gang for dette. Man skulle kanskje tro at med større fokus på historier og karakterer det siste året, selv i AAA-bransjen at man skulle gjennomskue dette litt nå, men ser ikke sånn ut. Det jeg har sett av livestreams av hovedoppdraget til dette spillet får meg til å vri meg i stolen. Det er gjennomført pinlig igjen fra Rockstars side.

 

Bankranbiten er vel det eneste her som høres interessant ut, og det blir avkreftet at den er veldig dynamisk. Når det er det eneste som nevnes av nyvinninger, så høres det ikke veldig lovende ut. :p

 

Hva er det ellers å gjøre i spillet? Skal ikke dette være en sandkasse da? Er vi igjen dømt til å spille dart, bowling, kjøpe klær, kjøre taxi og sjekke damer på nettet? Minispill som kunne vært tatt ut av en CD med 1000 shareware-spill på 90-tallet? Hadde man byttet ut tematikken kunne det like gjerne vært The Sims man spilte, men det er jo jentete.

 

Har de tatt med de "tilfeldige" hendelsene i RDR som hadde samme utfall hver bidige gang? Har de videreutviklet dette noe? (Ble litt lei av han fyren som ropte at du måtte stoppe for så å kaste deg av hesten. Spesielt etter den 100. gangen) Dette var jo noe som hadde potensiale, men ble ødelagt av at det ikke var noe variasjon i hendelsesforløpene.

 

Men spillet er vel ikke myntet på meg i utgangspunktet. Er tydeligvis mange som liker å råne rundt i en virituell verden, og skyte tilfeldige pixelfolk, for så å kjøre utenfor en magisk sirkel slik at politiet har glemt alt om deg og det blodige kjøretøyet du surrer rundt i, og sånn sett er det jo ikke noe bedre spill enn GTA. Jeg hadde kanskje forventet en del mer, men 10erne fra spillpressen og all siklingen i forumtråden viser nok at jeg er ganske alene der.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har de "fikset" det elendige wanted systemet så det blir mer spennende / realistisk å bli kvitt politiet?

 

Svaret er vel nei her, men er ikke en fysisk sirkel på kartet lenger så vidt jeg kunne se på de livestreamene jeg har sett, men det er bare å kjøre langt nok bort så er problemet løst. Dette er noe jeg glemte å nevne i min kommentar også, og en av de tingene som irriterte meg mest i GTA4.

Lenke til kommentar

Ah, dere lurer meg ikke en gang til. :p GTA4 står vel igjen som det største bomkjøpet mitt i historien, og denne anmeldelsen gjør ikke mye for å få meg til å ville kjøpe GTA5. Det er synd egentlig, med mindre spillet bare er GTA4 om igjen da.

 

Synes ikke det står så mye om hva GTA5 egentlig er. Greit nok at det står en del beskrevet om hovedoppdraget, og egentlig altfor mye om historien, som vi alle vet blir elendig og karakterene, som vi alle vet er totalt uinteressante. Rockstar har dessverre aldri hatt kontroll på akkurat den biten, selv om de oppskriftsmessig får skryt gang på gang for dette. Man skulle kanskje tro at med større fokus på historier og karakterer det siste året, selv i AAA-bransjen at man skulle gjennomskue dette litt nå, men ser ikke sånn ut. Det jeg har sett av livestreams av hovedoppdraget til dette spillet får meg til å vri meg i stolen. Det er gjennomført pinlig igjen fra Rockstars side.

 

Bankranbiten er vel det eneste her som høres interessant ut, og det blir avkreftet at den er veldig dynamisk. Når det er det eneste som nevnes av nyvinninger, så høres det ikke veldig lovende ut. :p

 

Hva er det ellers å gjøre i spillet? Skal ikke dette være en sandkasse da? Er vi igjen dømt til å spille dart, bowling, kjøpe klær, kjøre taxi og sjekke damer på nettet? Minispill som kunne vært tatt ut av en CD med 1000 shareware-spill på 90-tallet? Hadde man byttet ut tematikken kunne det like gjerne vært The Sims man spilte, men det er jo jentete.

 

Har de tatt med de "tilfeldige" hendelsene i RDR som hadde samme utfall hver bidige gang? Har de videreutviklet dette noe? (Ble litt lei av han fyren som ropte at du måtte stoppe for så å kaste deg av hesten. Spesielt etter den 100. gangen) Dette var jo noe som hadde potensiale, men ble ødelagt av at det ikke var noe variasjon i hendelsesforløpene.

 

Men spillet er vel ikke myntet på meg i utgangspunktet. Er tydeligvis mange som liker å råne rundt i en virituell verden, og skyte tilfeldige pixelfolk, for så å kjøre utenfor en magisk sirkel slik at politiet har glemt alt om deg og det blodige kjøretøyet du surrer rundt i, og sånn sett er det jo ikke noe bedre spill enn GTA. Jeg hadde kanskje forventet en del mer, men 10erne fra spillpressen og all siklingen i forumtråden viser nok at jeg er ganske alene der.

 

Du ekke alene. Jeg savner mer dynamisk gameplay og faktiske konsekvenser for det man gjør.

Jeg syns det hadde vært fett om man også måtte spise og drikke for å overleve og man kunne kjøpe hus og måtte betale regninger.

Gadd man ikke dette ville man få myndighetene på nakken osv...

Rockstar mestrer grafikken og fysikken. Men er møkk lei de useriøse og dumme historiene dems hvor du er den eneste smarte i det barnslige universet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...