Gå til innhold

Zelda: Wind Waker HD - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Wind Waker HD fortjener en egen tråd. Regner med det er flere som gleder seg til Wind Waker HD her. Det er altså en remake av Wind Waker som kom ut på GameCube i 2003.

 

Her en en video som sammenligner grafikken på de to versjonene.

 

En unboxing av Wii U med Wind Waker

 

Det slippes også en Limited Edition hvor det følger med en figur av Ganondorf

 

Wind Waker HD slippes 4. oktober til Wii U.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og likte veldig godt WW, men er litt i tvil om å kjøpe denne. Greit nok at det ser fint ut men skjønner ikke hvorfor de ikke addet MER CONTENT osv...Litt skuffa tbh :(

Dette er som sagt en remake de lager som fansen skal ha å spille på til det neste Zelda spillet i serien kommer. Det betyr at de skal ikke bruke mye tid på å adde mer Content i et spill som allerede var en kjempeklassiker, men bare stasje det litt opp med HD grafikk og enkelte småsnadder. Du vil vel at det nye Zeldaspillet som kommer i 2014 skal være awesome? :)

 

Har forhåndsbestilt Limited edition med ganondorf figuren, da jeg er en skikkelig zelda fan og bare må ha slike special figurer med spillet når det lanseres. :D

Lenke til kommentar

Hm, trodde jeg skulle klare meg med GC-versjonen, men med de anmeldelsene der blir det vanskelig.

 

Ikke helt komfortabel med de bloom-greiene og den lysere fargepaletten, så beholder nok GC-versjonen uansett. Hadde det kostet 150-200 kroner hadde jeg ikke nølt, men synes det er drøyt å betale nesten fullpris for et 10-11 år gammelt spill med relativt små forbedringer utenom grafikkoverhalingen.

 

Men ikke første gang. Har jo tidligere kjøpt både SMB3 (GBA) og Ocarina of Time (3DS) på nytt til fulllpris. Sier vel litt om Nintendos tidløse kvalitet på storspillene sine.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg fant en liste over ting som er endret i HD-utgaven, og må si jeg gleder meg ganske heftig!

 

  • Widescreen 1080p with complete re-rendered/drawn textures, a brand new lighting engine, and a variety of new graphical effects
  • Redone music, emphasis on still sounding like "Wind Waker" while improving samples and incorporating new elements
  • Select "hero mode" at any time on file select to double enemy damage and remove recovery hearts
  • Five of the eight Triforce pieces are now found in the chests that used to contain maps to their sunken locations, eliminating the need to acquire 1990 rupees to decipher the charts
  • The Wind Waker can be conducted via the GamePad touchscreen, and the second playthrough of a song you conduct has been removed, speeding up the process of conducting any song
  • After playing the Wind's Requiem in your boat, the camera pans behind Link, and points in the direction you want the wind to go, instead of panning above him with an arrow
  • You can acquire the "Swift Sail" relatively early on in the game, which doubles the speed the King of Red Lions sails when you press the A button (this only works because the entire ocean is now loaded in RAM at once, so there is no need to sail slow while loading new areas)
  • Improved draw distance on the Great Sea
  • The Wind Waker, boat cannon, and boat grapple for pulling up treasure are all mapped to directions on the d-pad, so they no longer require equipping and the taking up of button-inventory space. You also no longer need to equip the sail, it is mapped to the A button when you are in the boat.
  • When aiming the cannon in the boat, you now have an aiming reticule
  • The clouds over the great sea have been completely redesigned in a more lush and realistic style, while remaining fully weather-dynamic
  • You can walk while in first-person, and walk while aiming items like the bow and arrow
  • You can aim your first-person items using the GamePad gyroscope, like in OOT3D (useful for fine tweaking once you use the stick to put the cursor in the general place you want it)
  • The pictobox now holds up to 12 photos, increased from 3
  • The pictobox displays a "Great!" emblem when you successfully take a picture of a character to have a figure made, so you know if your photo was good enough without having to take it to the guy first
  • You can use the pictobox to take "selfies," where Link holds the camera towards himself to take a photo of himself and what's behind him
  • The touchscreen inventory on the GamePad allows for easier assigning of items to buttons
  • You can find bottles on the beach that contain messages from other Wind Waker players via Miiverse, and put your own messages in the sea the same way
  • When sailing, you can have the map on the GamePad screen, making it much easier to position your boat when looking for treasure. The treasure map you have will display smaller next to your main map, so you can place your boat in the correct place. You used to have to keep pulling the map up over and over, often overshooting your point.
  • When you start the game, your wallet's maximum capacity is 500 rupees, rather than 200
  • Grappling hook animation cut down to less than half of its previous duration, both on land and when dredging up treasure in your boat
  • Sped up text boxes, and removed repetitive explanation for how to equip new items
  • Option to play the entire game off-TV on the GamePad
  • I bet I'm forgetting some stuff I'll be annoyed about later

Kilde: http://neogaf.com/forum/showpost.php?p=80431141&postcount=735

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si jeg er ganske skuffet og irritert at jeg må vente til 4. Oktober før det slippes i Norge, mens det ble sluppet ut 20. September i USA. Jeg er jo ikke i det hele tatt interessert i norsk oversettelse. Vi får sikker ikke det engang, så hvorfor må vi vente 2 uker? Det er jo helt absurd. 3 dager hadde vært ok under tvil, men 2 uker?!

Lenke til kommentar

2 uker er absurd lenge nå? Er det mindre enn en måned forskjell regner jeg det som samtidig, men det kan jo være fordi jeg er vant til Nintendo fra the "good old days" da man gjerne fikk spillene x antall måneder etter USA:

 

Det er forresten kun den digitale versjonen som er tilgjengelig i USA. Det fysiske slippes samme dag som i USA og Norge.

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...